wille95 skrev:tjena
funtar på att fixa ett a1 kort nudå,men min stora fråga är om dessa
ktm 125exc är det crossmotor på dom?
om det är det då kan man ju inte köra längre sträcker utan att behöva bromsa och byta varv,för crossar ska man ju inte ligga på samma varv en längre tid?
Crossmotor på den ja..
Korrekt.. eller ja det gäller väl de flesta tvåtaktare och jag inte är helt ute och cyklar..
Edit : Se till att fixa alla papper som behövs redan nu, så du inte behöver runka runt med det när du ska ta kortet och det blir fördröjning.
wille95 skrev:tjena
funtar på att fixa ett a1 kort nudå,men min stora fråga är om dessa
ktm 125exc är det crossmotor på dom?
om det är det då kan man ju inte köra längre sträcker utan att behöva bromsa och byta varv,för crossar ska man ju inte ligga på samma varv en längre tid?
Crossmotor på den ja..
Korrekt.. eller ja det gäller väl de flesta tvåtaktare och jag inte är helt ute och cyklar..
Edit : Se till att fixa alla papper som behövs redan nu, så du inte behöver runka runt med det när du ska ta kortet och det blir fördröjning.
okej -.- men kan man ligga o glida på 8k i kanske 2km elr äre kört då?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
wille95 skrev:tjena
funtar på att fixa ett a1 kort nudå,men min stora fråga är om dessa
ktm 125exc är det crossmotor på dom?
om det är det då kan man ju inte köra längre sträcker utan att behöva bromsa och byta varv,för crossar ska man ju inte ligga på samma varv en längre tid?
Crossmotor på den ja..
Korrekt.. eller ja det gäller väl de flesta tvåtaktare och jag inte är helt ute och cyklar..
Edit : Se till att fixa alla papper som behövs redan nu, så du inte behöver runka runt med det när du ska ta kortet och det blir fördröjning.
okej -.- men kan man ligga o glida på 8k i kanske 2km elr äre kört då?
Kan tyvärr inte svara på det, eftersom jag inte har en hoj med en crossmotor, har en DT125R.
Men rådfråga på FH och/eller SH för att få ett svar ifrån folk som har koll
Satsa på en 2takt och stryp av istället, Yamaha DT ska vara skottsäker, kolvbyte vid 2000 mil ungefär, beroende på körning.
22-24 HK ostrypt har jag läst, ska strypa av min DT125R från 03 och ta och bänka den när jag har ställt in den bara för att
Rör till DTn i Sverige från en ÅF verkar vara jävligt drygt iaf, bara hittat HGS som kan beställa, fast kostar 4,7 för kröken och dämparen..
difaren skrev:vill helst ha en supermotard, hyffsat billig och fin, länka gärna om du hittar en
'
Vart bor du så att man kan leta på Blocket?
Sen är det aldrig för långt för en bra hoj
Vi körde 80 mil för att köpa min DT125R -03a, tog oss typ 9-10 timmar att köra med ett släp, sen lyckades GPSen visa oss en omväg, en jävla ko stig som var slingrig och guppig så in i helvete, så vi fick krypa i 20-40 km/h i någon mil typ
difaren skrev:vill helst ha en supermotard, hyffsat billig och fin, länka gärna om du hittar en
'
Vart bor du så att man kan leta på Blocket?
Sen är det aldrig för långt för en bra hoj
Vi körde 80 mil för att köpa min DT125R -03a, tog oss typ 9-10 timmar att köra med ett släp, sen lyckades GPSen visa oss en omväg, en jävla ko stig som var slingrig och guppig så in i helvete, så vi fick krypa i 20-40 km/h i någon mil typ
Edit : Sen budget också.
80 mil? Haha, fyfan, när vi åker upp till släkten har vi 50 mil att köra och jag brukar bli redo att mörda ungefär när vi kommer av färjorna (bor på en liten ö)
Satsa på en 2takt och stryp av istället, Yamaha DT ska vara skottsäker, kolvbyte vid 2000 mil ungefär, beroende på körning.
22-24 HK ostrypt har jag läst, ska strypa av min DT125R från 03 och ta och bänka den när jag har ställt in den bara för att
Rör till DTn i Sverige från en ÅF verkar vara jävligt drygt iaf, bara hittat HGS som kan beställa, fast kostar 4,7 för kröken och dämparen..
24hk är inte mycket att skryta med då KTM's 125 exc (dom som man kan LV regga) har ca 40hk ostrypt.
difaren skrev:vill helst ha en supermotard, hyffsat billig och fin, länka gärna om du hittar en
'
Vart bor du så att man kan leta på Blocket?
Sen är det aldrig för långt för en bra hoj
Vi körde 80 mil för att köpa min DT125R -03a, tog oss typ 9-10 timmar att köra med ett släp, sen lyckades GPSen visa oss en omväg, en jävla ko stig som var slingrig och guppig så in i helvete, så vi fick krypa i 20-40 km/h i någon mil typ
Edit : Sen budget också.
80 mil? Haha, fyfan, när vi åker upp till släkten har vi 50 mil att köra och jag brukar bli redo att mörda ungefär när vi kommer av färjorna (bor på en liten ö)
Haha ja (: Tur och retur, eller ja ett stopp hos min syster där vi käkade i 40 minuter och sen åkte vidare
Satsa på en 2takt och stryp av istället, Yamaha DT ska vara skottsäker, kolvbyte vid 2000 mil ungefär, beroende på körning.
22-24 HK ostrypt har jag läst, ska strypa av min DT125R från 03 och ta och bänka den när jag har ställt in den bara för att
Rör till DTn i Sverige från en ÅF verkar vara jävligt drygt iaf, bara hittat HGS som kan beställa, fast kostar 4,7 för kröken och dämparen..
24hk är inte mycket att skryta med då KTM's 125 exc (dom som man kan LV regga) har ca 40hk ostrypt.
Bättre än en moped eller en 4takt iaf Visst EXC har mycket mera kräm än DT, men den är trots allt en crossmotor som kräver mera service, sen så är de ganska dyra i pris tyvärr, hade jag inte köpt min dator hade jag suttit i garaget och smekt min EXC.
Sen är jag ganska ohändig och har kasst tålamod vilket inte kanske är det optimala om man ska serva hojen, sen vet jag inte exakt vad som behövs göra..
Fjönixägg skrev:
Bättre än en moped eller en 4takt iaf Visst EXC har mycket mera kräm än DT, men den är trots allt en crossmotor som kräver mera service, sen så är de ganska dyra i pris tyvärr, hade jag inte köpt min dator hade jag suttit i garaget och smekt min EXC.
Sen är jag ganska ohändig och har kasst tålamod vilket inte kanske är det optimala om man ska serva hojen, sen vet jag inte exakt vad som behövs göra..
Hade gärna bytt DTn emot en EXC vilket som..
Kolvbyte ca var 50h, olja 10h ungefär. Jo visst är det mer underhåll och dom är ganska mycket dyrare det har du rätt i.
Fjönixägg skrev:
Bättre än en moped eller en 4takt iaf Visst EXC har mycket mera kräm än DT, men den är trots allt en crossmotor som kräver mera service, sen så är de ganska dyra i pris tyvärr, hade jag inte köpt min dator hade jag suttit i garaget och smekt min EXC.
Sen är jag ganska ohändig och har kasst tålamod vilket inte kanske är det optimala om man ska serva hojen, sen vet jag inte exakt vad som behövs göra..
Hade gärna bytt DTn emot en EXC vilket som..
Kolvbyte ca var 50h, olja 10h ungefär. Jo visst är det mer underhåll och dom är ganska mycket dyrare det har du rätt i.
Hur många mil ungefär är 50 om man rundar lite sådär mycket, hah!
Men blir nog att skaffa KTM när man skaffar mellan och lära sig mecka
Synd bara att man inte har kompisar som har lätt mc eller intresse för hojar öht Fett chill o bara dra runt o leka i skogen.
Fjönixägg skrev:
Bättre än en moped eller en 4takt iaf Visst EXC har mycket mera kräm än DT, men den är trots allt en crossmotor som kräver mera service, sen så är de ganska dyra i pris tyvärr, hade jag inte köpt min dator hade jag suttit i garaget och smekt min EXC.
Sen är jag ganska ohändig och har kasst tålamod vilket inte kanske är det optimala om man ska serva hojen, sen vet jag inte exakt vad som behövs göra..
Hade gärna bytt DTn emot en EXC vilket som..
Kolvbyte ca var 50h, olja 10h ungefär. Jo visst är det mer underhåll och dom är ganska mycket dyrare det har du rätt i.
Hur många mil ungefär är 50 om man rundar lite sådär mycket, hah!
Men blir nog att skaffa KTM när man skaffar mellan och lära sig mecka
Synd bara att man inte har kompisar som har lätt mc eller intresse för hojar öht Fett chill o bara dra runt o leka i skogen.
Du kan få bli min kompis
Ja det beror väl på hur man kör, jag har ingen aning då jag enbart kör cross/enduro hittils med min 125EXC.
Men olja passar la att byta varannan vecka eller så ifall du kör mycket, annars varje månad. Kolv passar väl 2-4ggr per år med varierad körning beroende på hur mycket du kör. Nu snackar jag LV alltså. (Bara gissningar)
ktm_danielsson skrev:
Du kan få bli min kompis
Ja det beror väl på hur man kör, jag har ingen aning då jag enbart kör cross/enduro hittils med min 125EXC.
Men olja passar la att byta varannan vecka eller så ifall du kör mycket, annars varje månad. Kolv passar väl 2-4ggr per år med varierad körning beroende på hur mycket du kör. Nu snackar jag LV alltså. (Bara gissningar)
Haha Bara om du kommer till Södertälje
2-4 gånger per år? Låter lite mycket, vad kostar en kolv och hela kitet.. som behövs? Helt inkompetent när det kommer till motorer serru
Edit : Vad för system kör du på din/dina hojar? HGS?
Fjönixägg skrev:
Hur många mil ungefär är 50 om man rundar lite sådär mycket, hah!
Men blir nog att skaffa KTM när man skaffar mellan och lära sig mecka
Synd bara att man inte har kompisar som har lätt mc eller intresse för hojar öht Fett chill o bara dra runt o leka i skogen.
Du kan få bli min kompis
Ja det beror väl på hur man kör, jag har ingen aning då jag enbart kör cross/enduro hittils med min 125EXC.
Men olja passar la att byta varannan vecka eller så ifall du kör mycket, annars varje månad. Kolv passar väl 2-4ggr per år med varierad körning beroende på hur mycket du kör. Nu snackar jag LV alltså. (Bara gissningar)
Haha Bara om du kommer till Södertälje
2-4 gånger per år? Låter lite mycket, vad kostar en kolv och hela kitet.. som behövs? Helt inkompetent när det kommer till motorer serru
Ja men det beror på om du kör t.ex fram och tillbaks till skolan, vi säger att det är 5mil varje dag. Eller bara busar runt lite i stan varannan dag typ
En kolv + ringar, packningar är bra att byta också. Man kommer undan med 1000kr lätt. KTM har faktist rätt billiga reservdelar
ktm_danielsson skrev:
Ja men det beror på om du kör t.ex fram och tillbaks till skolan, vi säger att det är 5mil varje dag. Eller bara busar runt lite i stan varannan dag typ
En kolv + ringar, packningar är bra att byta också. Man kommer undan med 1000kr lätt. KTM har faktist rätt billiga reservdelar
Absolut får väl gääsa upp dit nästa sommar
Mjo typ det jag gör nu med moppen.. eller gjorde
Fast kommer bli mycket grus och skogskörning när man får kortet, vilket jag hoppas på få torsdag, annars blir det att köra utan kort som en tok om det är lång väntetid >.<
Fan 1000 spänn, läst att det kostar närmare 2-2,5 för det
Men då är det fan inga större utgifter för krämen man får trots allt
ktm_danielsson skrev:
Ja men det beror på om du kör t.ex fram och tillbaks till skolan, vi säger att det är 5mil varje dag. Eller bara busar runt lite i stan varannan dag typ
En kolv + ringar, packningar är bra att byta också. Man kommer undan med 1000kr lätt. KTM har faktist rätt billiga reservdelar
Absolut får väl gääsa upp dit nästa sommar
Mjo typ det jag gör nu med moppen.. eller gjorde
Fast kommer bli mycket grus och skogskörning när man får kortet, vilket jag hoppas på få torsdag, annars blir det att köra utan kort som en tok om det är lång väntetid >.<
Fan 1000 spänn, läst att det kostar närmare 2-2,5 för det
Men då är det fan inga större utgifter för krämen man får trots allt
tog A1 kortet i lördags
sån jävla frihet kan ja ta o säga att de är med lätt mc jämnfört med moppe! helt sjuk kul o köra! kör ktm 125 duke, går riktigt bra för o va en 4T, drar ungefär 0.3l milen vid rätt hård körning så den är ju riktigt billig i drift
crillle skrev:tog A1 kortet i lördags
sån jävla frihet kan ja ta o säga att de är med lätt mc jämnfört med moppe! helt sjuk kul o köra! kör ktm 125 duke, går riktigt bra för o va en 4T, drar ungefär 0.3l milen vid rätt hård körning så den är ju riktigt billig i drift
Ingen ovanlighet, det är ju en KTM du kör!
Hatar att fylla i november....
crillle skrev:tog A1 kortet i lördags
sån jävla frihet kan ja ta o säga att de är med lätt mc jämnfört med moppe! helt sjuk kul o köra! kör ktm 125 duke, går riktigt bra för o va en 4T, drar ungefär 0.3l milen vid rätt hård körning så den är ju riktigt billig i drift
Ingen ovanlighet, det är ju en KTM du kör!
Hatar att fylla i november....
Hej, behöver man verkligen övningsköra? Om man nu behöver det, hur många körlektioner behöver man gå? Och måste man gå en teorikurs eller kan man bara skaffa böckerna och läsa hemma?
JesperF skrev:Hej, behöver man verkligen övningsköra? Om man nu behöver det, hur många körlektioner behöver man gå? Och måste man gå en teorikurs eller kan man bara skaffa böckerna och läsa hemma?
JesperF skrev:Hej, behöver man verkligen övningsköra? Om man nu behöver det, hur många körlektioner behöver man gå? Och måste man gå en teorikurs eller kan man bara skaffa böckerna och läsa hemma?
beror på hur bra du kör, mm.
Okej men du som har A1 kortet, hur mycket övningskörde du? Gick du någon teorikurs?
JesperF skrev:Hej, behöver man verkligen övningsköra? Om man nu behöver det, hur många körlektioner behöver man gå? Och måste man gå en teorikurs eller kan man bara skaffa böckerna och läsa hemma?
beror på hur bra du kör, mm.
Okej men du som har A1 kortet, hur mycket övningskörde du? Gick du någon teorikurs?
Satsa på en 2takt och stryp av istället, Yamaha DT ska vara skottsäker, kolvbyte vid 2000 mil ungefär, beroende på körning.
22-24 HK ostrypt har jag läst, ska strypa av min DT125R från 03 och ta och bänka den när jag har ställt in den bara för att
Rör till DTn i Sverige från en ÅF verkar vara jävligt drygt iaf, bara hittat HGS som kan beställa, fast kostar 4,7 för kröken och dämparen..
Dom brukar ligga på max 11 hästar de där jävla xt... VÄRLDENS SÄMSTA MOTOR!
Köp inte ffs!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Satsa på en 2takt och stryp av istället, Yamaha DT ska vara skottsäker, kolvbyte vid 2000 mil ungefär, beroende på körning.
22-24 HK ostrypt har jag läst, ska strypa av min DT125R från 03 och ta och bänka den när jag har ställt in den bara för att
Rör till DTn i Sverige från en ÅF verkar vara jävligt drygt iaf, bara hittat HGS som kan beställa, fast kostar 4,7 för kröken och dämparen..
Dom brukar ligga på max 11 hästar de där jävla xt... VÄRLDENS SÄMSTA MOTOR!
Köp inte ffs!
HAHAH jag skulle köpa den hojen av snubben fast du kom juh före xD
nu säljer du den för 18
synd bara jag inte fick den förut då hade jag lärt kört den nu !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Satsa på en 2takt och stryp av istället, Yamaha DT ska vara skottsäker, kolvbyte vid 2000 mil ungefär, beroende på körning.
22-24 HK ostrypt har jag läst, ska strypa av min DT125R från 03 och ta och bänka den när jag har ställt in den bara för att
Rör till DTn i Sverige från en ÅF verkar vara jävligt drygt iaf, bara hittat HGS som kan beställa, fast kostar 4,7 för kröken och dämparen..
Dom brukar ligga på max 11 hästar de där jävla xt... VÄRLDENS SÄMSTA MOTOR!
Köp inte ffs!
HAHAH jag skulle köpa den hojen av snubben fast du kom juh före xD
nu säljer du den för 18
synd bara jag inte fick den förut då hade jag lärt kört den nu !
Jag lovar att du hade ångrat dig om du köpt den då, satan vilken idiot förra ägaren var, jag har haft mycke att göra om man säger så... Men nu går hojen som en klocka.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Ungefär motsvarigheten till DT fast mer krut i maskinen
Sen finns det 180cc kitt att köpa
Dom brukar ligga på max 11 hästar de där jävla xt... VÄRLDENS SÄMSTA MOTOR!
Köp inte ffs!
HAHAH jag skulle köpa den hojen av snubben fast du kom juh före xD
nu säljer du den för 18
synd bara jag inte fick den förut då hade jag lärt kört den nu !
Jag lovar att du hade ångrat dig om du köpt den då, satan vilken idiot förra ägaren var, jag har haft mycke att göra om man säger så... Men nu går hojen som en klocka.
jo men priset var okej !
samt lite meck ska man juh alltid göra
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^