aerox 05 trimma ner

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vesterberg_
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 21 september 2010, 17:06

aerox 05 trimma ner

Inlägg av vesterberg_ »

hej, min kompis har en aerox 05a valention rossi modellen som han ska sälja, han ska trimma ner den men han har ingen original cylinder. hans nuvarande setup är någon malossi 70cc, stage6 pro replica rör, dellorto 21mm med passande insug, Hebo membran sen äre bytt något i variatorn. han har allt original utom cylindern, tror ni de fungerar att ha allt original utom cylinder?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

om du ska vara laglig så nej.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Re: aerox 05 trimma ner

Inlägg av toxicstone »

vesterberg_ skrev:hej, min kompis har en aerox 05a valention rossi modellen som han ska sälja, han ska trimma ner den men han har ingen original cylinder. hans nuvarande setup är någon malossi 70cc, stage6 pro replica rör, dellorto 21mm med passande insug, Hebo membran sen äre bytt något i variatorn. han har allt original utom cylindern, tror ni de fungerar att ha allt original utom cylinder?
Förstår inte varför du nämner vad han har för setup på den nu, men du menar han kan smacka på originaldelar till allt utom cylindern?

igentligen får inget vara ej orignal, men enligt upplyssningar ifrån polisen från flera håll är det lagligt att byta t ex följande: byta munstycke, färg, ta bort blinkers, byta däck, byta tändstift. byta cylinder m.m

men köp en motsvarande orignal så bryr ingen sig, garanterar dig, polisen skiter fullständigt i det.
passa också på att köp en som ger bara precis lite mer, så är det lättare att sälja den.

edit: såg att där inte fanns en som precis bara gav lite mer, men ta denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=21160 sen är det klappat och klart.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
vesterberg_
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 21 september 2010, 17:06

Inlägg av vesterberg_ »

den behöver inte vara laglig, vi vill bara ha ner hastig heten från 107km/h till runt 70 km/h. jag vill veta på ett ungiför vilket munstycke de ska vara om he är bara 70 cc
Skriv svar