tja. har nyss köpt en aerox som inte går rent. den går igång efter några kickar om man använder choken men om man släpper choken så lägger den av och den lägger även av om jag gasar. men ibland kan jag gasa så rullar jag kanske 4 eller 5 meter så dör den? vad kan vara felet? :o
Born2Ride skrev:hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.
jadu vet inte riktigt. mend e ända som sitter på är ett trimm rör.
och jag prov körde moppen för 2 dagar sen och kunde lätt köra 200 meter utan att något hände då iaf. btw kand e vara gammal bensin?
Born2Ride skrev:hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.
jadu vet inte riktigt. mend e ända som sitter på är ett trimm rör.
och jag prov körde moppen för 2 dagar sen och kunde lätt köra 200 meter utan att något hände då iaf. btw kand e vara gammal bensin?
mycket möjligt ev. skit i förgasaren, men börja med att kolla elektroden på tändstiftet.
vitt/grått = snålt bestyckad
gyllenbrunt/o'boy brunt = perfekt bestyckad
svart/kladdigt = tok för stort munstycke
Born2Ride skrev:hur ser elektroden på tändstiftet ut? verkar vara felbestyckad förgasare.
jadu vet inte riktigt. mend e ända som sitter på är ett trimm rör.
och jag prov körde moppen för 2 dagar sen och kunde lätt köra 200 meter utan att något hände då iaf. btw kand e vara gammal bensin?
mycket möjligt ev. skit i förgasaren, men börja med att kolla elektroden på tändstiftet.
vitt/grått = snålt bestyckad
gyllenbrunt/o'boy brunt = perfekt bestyckad
svart/kladdigt = tok för stort munstycke
okej. vet iaf att de är orginal allt förutom röret.
hej igen . har meckat hela dagen med moppen bytt munstycken och allting. jag får den att gå bra men när den kommer upp i ca 30km/h så dör den vet inte om den får för mycket bensin men iaf de spelar ingen roll vilket munstycke jag har det är samma sak ändå? :?