Malossi Delta Clutch

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Malossi Delta Clutch

Inlägg av Polly »

Jag har beställt en malossi variator och malossi Delta Clutch. Men det jag oroar mig för är att det står 107mm på den, är det orginal storleken? Eller måste jag åtgärda det på något sätt, typ en kopplingsklocka ?

MVH Polly :)
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Re: Malossi Delta Clutch

Inlägg av Holman »

Polly skrev:Jag har beställt en malossi variator och malossi Delta Clutch. Men det jag oroar mig för är att det står 107mm på den, är det orginal storleken? Eller måste jag åtgärda det på något sätt, typ en kopplingsklocka ?

MVH Polly :)
107mm klocka är orginal på vattenkyld minarelli motorer från 98 och framåt.
Luftkylda minarelli motorer har 105mm fortfarande, och piaggio har 107mm på alla om jag kom ihåg rätt.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Re: Malossi Delta Clutch

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:
Polly skrev:Jag har beställt en malossi variator och malossi Delta Clutch. Men det jag oroar mig för är att det står 107mm på den, är det orginal storleken? Eller måste jag åtgärda det på något sätt, typ en kopplingsklocka ?

MVH Polly :)
107mm klocka är orginal på vattenkyld minarelli motorer från 98 och framåt.
Luftkylda minarelli motorer har 105mm fortfarande, och piaggio har 107mm på alla om jag kom ihåg rätt.

Mvh
Luftkylda minarelli motorer använder sig forfarande av 107mm koppling, så länge jag minns har Jog använt 107mm i många år o dom e luftkylda, finns många flera luftkylda som har 107mm, väldigt vanligt med 107mm.

sen finns de andra moppeder med Luftkylda minarelli motorer, just hur många va dom som använder 105mm har jag inte blekaste arning, men beneli 491/ jog e 2 moppeder med luftylda minarelli motorer som använder 107mm
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Re: Malossi Delta Clutch

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:
Holman skrev:
Polly skrev:Jag har beställt en malossi variator och malossi Delta Clutch. Men det jag oroar mig för är att det står 107mm på den, är det orginal storleken? Eller måste jag åtgärda det på något sätt, typ en kopplingsklocka ?

MVH Polly :)
107mm klocka är orginal på vattenkyld minarelli motorer från 98 och framåt.
Luftkylda minarelli motorer har 105mm fortfarande, och piaggio har 107mm på alla om jag kom ihåg rätt.

Mvh
Luftkylda minarelli motorer använder sig forfarande av 107mm koppling, så länge jag minns har Jog använt 107mm i många år o dom e luftkylda, finns många flera luftkylda som har 107mm, väldigt vanligt med 107mm.

sen finns de andra moppeder med Luftkylda minarelli motorer, just hur många va dom som använder 105mm har jag inte blekaste arning, men beneli 491/ jog e 2 moppeder med luftylda minarelli motorer som använder 107mm
Ja dom med skiva, dom med trumma har 105mm orginal.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Re: Malossi Delta Clutch

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:
haselhoff skrev:
Holman skrev: 107mm klocka är orginal på vattenkyld minarelli motorer från 98 och framåt.
Luftkylda minarelli motorer har 105mm fortfarande, och piaggio har 107mm på alla om jag kom ihåg rätt.

Mvh
Luftkylda minarelli motorer använder sig forfarande av 107mm koppling, så länge jag minns har Jog använt 107mm i många år o dom e luftkylda, finns många flera luftkylda som har 107mm, väldigt vanligt med 107mm.

sen finns de andra moppeder med Luftkylda minarelli motorer, just hur många va dom som använder 105mm har jag inte blekaste arning, men beneli 491/ jog e 2 moppeder med luftylda minarelli motorer som använder 107mm
Ja dom med skiva, dom med trumma har 105mm orginal.

Mvh
Jog med truma har 107mm, samma som minarelli vattenkyld, har mätt o allt passar rakt över från luft till vatten o tvärtom, kanske va jog innan 2002 som hade 105mm då, men dom använder forfarande 107mm på jog 06a

Förutom jog med luftkyld minarelli motor, så finns de säkert andra moppeder utan jog, som använder sig av andra mått.

Tror du inte mig kan du ta tag i en luftkyld jog o plocka bort bakre kopplingstrumman o mätta annars :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Re: Malossi Delta Clutch

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:
Holman skrev:
haselhoff skrev: Luftkylda minarelli motorer använder sig forfarande av 107mm koppling, så länge jag minns har Jog använt 107mm i många år o dom e luftkylda, finns många flera luftkylda som har 107mm, väldigt vanligt med 107mm.

sen finns de andra moppeder med Luftkylda minarelli motorer, just hur många va dom som använder 105mm har jag inte blekaste arning, men beneli 491/ jog e 2 moppeder med luftylda minarelli motorer som använder 107mm
Ja dom med skiva, dom med trumma har 105mm orginal.

Mvh
Jog med truma har 107mm, samma som minarelli vattenkyld, har mätt o allt passar rakt över från luft till vatten o tvärtom, kanske va jog innan 2002 som hade 105mm då, men dom använder forfarande 107mm på jog 06a

Förutom jog med luftkyld minarelli motor, så finns de säkert andra moppeder utan jog, som använder sig av andra mått.

Tror du inte mig kan du ta tag i en luftkyld jog o plocka bort bakre kopplingstrumman o mätta annars :)
Tror dig, slider och neos har 105 än sålänge iallafall.

Ps kopplingklocka.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Låst