Yamaha dt50mx org topp på 70cc ?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Yamaha dt50mx org topp på 70cc ?

Inlägg av xytoo »

Jag har en högkompstopplock på min yamaha dt50mx nu och den e till org cylinder men nu ska montera 70cc eurocylinder och jag undrar om kolven kommer slå i toppen, för om någon vet så kanske de e bättre att köpa en 45mm topp istället för att råka förstöra allt :/

Bild
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Bump, någon måste ju veta om det går med högkompstopplock (40mm) till 70cc eurocylinder (45mm)
Användarens profilbild
friberg
Varnad
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 november 2010, 18:34
Ort: SE

Inlägg av friberg »

ja du vet att jag inte e bäst på sånt här men kan man inte typ röra kolven upp sakta :P?
fitta mods
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 361
Blev medlem: 28 september 2010, 18:46
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

Köp en athena supertherm topp, har ja på min :roll:
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

PipaZ skrev:Köp en athena supertherm topp, har ja på min :roll:
Jag leta lite och hitta detta http://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=2650 är det de ?
junis
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 maj 2011, 09:43

Inlägg av junis »

på mt5 kan jag köra 45mm cylinder med 40mm topp det tar inte nått annars kan du sätta på den och smörja in kolven med lite gammal svart olja sätta på toppen kicka blir det en ring på kolven från toppen då blir det inge bra men var noga med att tvätta av kolven efter....
:lol:
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

junis skrev:på mt5 kan jag köra 45mm cylinder med 40mm topp det tar inte nått annars kan du sätta på den och smörja in kolven med lite gammal svart olja sätta på toppen kicka blir det en ring på kolven från toppen då blir det inge bra men var noga med att tvätta av kolven efter....
:lol:
Aa, ska testa de :D hoppas inte den tar i :)

Vi gjorde ett test med, högkompstopplocket, org cylinder med portning, jag har 11.5 i komp nu :D
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 361
Blev medlem: 28 september 2010, 18:46
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

xytoo skrev:
PipaZ skrev:Köp en athena supertherm topp, har ja på min :roll:
Jag leta lite och hitta detta http://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=2650 är det de ?
Aop
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Kolven ska inte slå i toppen så länge du inte ändrar slaglängden, beror dock liite på hur pass välvd den är på toppen. I värsta fall får du kanske slipa av lite av kanten på klämspalten.

Dock är det så att du kommer få väldigt stor klämspalt, inte direkt optimalt med andra ord, och du kommer få väldigt högt kompressionsförhållande med det lilla förbränningsrummet
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Tack för svaren ska testa att montera 70cc så fort den kommer och se om den slår i toppen, men blir lite fundersam när jag har 11.5 i komp och det e 5.8 org.
Skriv svar