[quote="difaren"][quote="philip95"]Sportfilter blir helt onödigt om du bara ska dreva om mopeden och den kommer bara dra mer bensin isåfall :p[/quote]
okeej så ja ska köra på orginal med luftburken och allt ist för sportfilter? [/quote]
ja för Sportluftfilter(Öppen filter) behöver man typ bara om man byter till värre setup 70 cc osv bara drar massa onödig soppa av att byta upp munstycke när du ändå inte får ngn effektökning knappt
difaren skrev:Okeej då vet jag, då behöver jag inte slösa massa pengar på det
vill ändå få upp den lite i fart, vad ska ja då göra mer? förutom att plugga rör
Du kan ju plugga röret som sagt och dreva om den så kommer du ha en toppfart på 80+ eller något liknande. Vågar inte säga riktigt hur fort den kommer gå men något i den stilen skulle jag ha gissat på. Så det är egentligen bara det du behöver göra om du vill ha den lite snabbare Någon får rätta mig om jag har fel.
difaren skrev:ja men nu har jag drevningen 11/53, vad tjänar ja för effekt på den drevningen?
Drevning är inte riktigt min grej så de är inget jag vågar svara på, men jag tror att om drevningen du sa är tyngre än orginal så kommer du vinna på toppfarten men om den är lättare så kommer du vinna på acc.
difaren skrev:ja men nu har jag drevningen 11/53, vad tjänar ja för effekt på den drevningen?
Du tjänar inget på drevningen effektmässigt. De du gör är att ändra utväxlingen, tyngre drevning = segare acc, eventuellt mer toppfart om motorn orkar, lättare drevning = mer acc, lägre toppfart om motorn varvar ur
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
difaren skrev:ja men nu har jag drevningen 11/53, vad tjänar ja för effekt på den drevningen?
Du tjänar inget på drevningen effektmässigt. De du gör är att ändra utväxlingen, tyngre drevning = segare acc, eventuellt mer toppfart om motorn orkar, lättare drevning = mer acc, lägre toppfart om motorn varvar ur
okeej Tackar men tror du ja förlorar nåt på drevningen då, asså topfarten ??