Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 14:59
Tja jag har ett gianelli rör på mopeden och 88 munstycke på(67 orginal)
men den går kasst!
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=YkFTk3m0R1Q [/youtube]
jag har fullgas hela tiden
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 15:11
Pontusandersson95 skrev: låter som för lite luft
Vilken är luftskruven på förgasaren?
Eller vad ska jag göra?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216 Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala
Inlägg
av Pontusandersson95 » 11 maj 2011, 15:12
den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
Kommentera mina bilder:)
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 15:14
Pontusandersson95 skrev: den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
hur pluggar man ur den då?:D
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724 Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga
Inlägg
av wille95 » 11 maj 2011, 16:00
Albino skrev: Pontusandersson95 skrev: den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
hur pluggar man ur den då?:D
borrar masa hål.
elr så tar du av den och sätter dit en nylonstrumpa
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Låser.
karlsson^ the one and only
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 16:09
wille95 skrev: Albino skrev: Pontusandersson95 skrev: den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
hur pluggar man ur den då?:D
borrar masa hål.
elr så tar du av den och sätter dit en nylonstrumpa
Vart ska man borra alla hål?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266 Blev medlem: 29 april 2010, 19:56
Inlägg
av Ekman » 11 maj 2011, 16:14
Albino skrev: wille95 skrev: Albino skrev:
hur pluggar man ur den då?:D
borrar masa hål.
elr så tar du av den och sätter dit en nylonstrumpa
Vart ska man borra alla hål?
luftburken, det borde finnas en strypning under sitsen som du kan ta bort..
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 16:26
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 16:42
vart då menar ni?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 11 maj 2011, 17:42
på själva locket
eller så köper du ett skabbigt sportfultsfilter och ställer in den med det så kmr det gå som en GUD
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Senda1994
Elmoped
Inlägg: 48 Blev medlem: 3 januari 2010, 14:16
Inlägg
av Senda1994 » 11 maj 2011, 17:57
lite överdrivet stort munstycke, jag testade med mitt avstrypta gianelli och 94 munstycke, då gick moppen knappt framåt, nu kör jag med 75 o de funkar perfekt...
//Andersson
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 11 maj 2011, 18:06
testa 84 ...ska vara ideala till gianelli
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732 Blev medlem: 20 november 2010, 14:42
Inlägg
av Zer0x » 11 maj 2011, 19:07
willemedDERBIN skrev: testa 84 ...ska vara ideala till gianelli
Det är helt olika för alla mopeder...
rozander
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169 Blev medlem: 25 februari 2010, 16:37
Ort: Vänersborg
Inlägg
av rozander » 11 maj 2011, 19:09
kolla om du har en plugg i insuget eller gör som alla andra säger, borra i luftburken
/R
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 11 maj 2011, 19:09
Zer0x skrev: willemedDERBIN skrev: testa 84 ...ska vara ideala till gianelli
Det är helt olika för alla mopeder...
såklart det är och jag är VÄL medveten om det men vad skadar det att testa :O
en kompis har 100 med gianelli ;/
men som sagt det skadar inte ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732 Blev medlem: 20 november 2010, 14:42
Inlägg
av Zer0x » 11 maj 2011, 19:10
enklaste är nog att köpa ett sportluftfilter iaf
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 19:34
hur stora hål ska man borra och hur många isf?
Ska man borra på det locket man tar dän?
Tror ni den kommer gå bättre än i filmen om jag borrar upp den eller är det något annat jag bör göra?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 11 maj 2011, 20:11
Albino skrev: hur stora hål ska man borra och hur många isf?
Ska man borra på det locket man tar dän?
Tror ni den kommer gå bättre än i filmen om jag borrar upp den eller är det något annat jag bör göra?
jag skulle ttitta på betcykningen
den känns lite tung ...!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327 Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:
Inlägg
av Danne » 11 maj 2011, 20:14
Byt topic
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 20:18
willemedDERBIN skrev: Albino skrev: hur stora hål ska man borra och hur många isf?
Ska man borra på det locket man tar dän?
Tror ni den kommer gå bättre än i filmen om jag borrar upp den eller är det något annat jag bör göra?
jag skulle ttitta på betcykningen
den känns lite tung ...!
Bestyckning
?
Inställning eller? vad är det
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 11 maj 2011, 20:23
förhållande med förbränning och luft/bensin......
munstycken !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Maxidude
Svårstartad skrothög
Inlägg: 330 Blev medlem: 24 april 2010, 21:20
Ort: -KungsBackA-
Inlägg
av Maxidude » 11 maj 2011, 20:28
Och jag trodde att min lät skumt...
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 11 maj 2011, 20:58
vad menas med att den är tung då?:D
är det med lågfartsmunstycket med eller?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Felix616
Varnad
Inlägg: 471 Blev medlem: 6 september 2010, 21:06
Inlägg
av Felix616 » 11 maj 2011, 21:00
Har du dragit pluggen i Röret??????
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 11 maj 2011, 21:17
Albino skrev: vad menas med att den är tung då?:D
är det med lågfartsmunstycket med eller?
erhm om du pluggar ur den så måste du byta huvudmunstycket !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 12 maj 2011, 18:30
Felix616 skrev: Har du dragit pluggen i Röret??????
Asså ja, men det är nästan fixat nu
jag kollade på cdin ch en sladd var utdragen och en hade typ ärjat.
så jag fixa det ch nu är nästan allt bra förutom att den inte går så bra(hackar) på låga varv.
Men den går skiiit bra på höga varv( över 7000).
Vad tror ni det beror på lågfarts munstycket?
för lite luft?
för mycket luft?
Och så läcker det bensin ur flottör(koppen?) iaf under förgasaren?? är det bara att täta med lite tätnings pasta eller vad tror ni?
Är tacksam för alla svar
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393 Blev medlem: 14 april 2010, 21:17
Inlägg
av Jontee » 12 maj 2011, 18:35
Har inte kollar vad dom andra har skrivit med låter som förstort munstycke. Prova gå ner och se om den gå bättre. Troligen behövs det gå ner 5-8 strl!
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 12 maj 2011, 19:01
Jontee skrev: Har inte kollar vad dom andra har skrivit med låter som förstort munstycke. Prova gå ner och se om den gå bättre. Troligen behövs det gå ner 5-8 strl!
Okej jag får väl prova ta 82 eller nåt
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135 Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil
Inlägg
av bluerider94 » 12 maj 2011, 20:29
Min är också så, fast inte så mkt, vissa varvtal som den börjar smattra så och det ska tydligen vara att den får för lite bensin, men jag bytte munstycke 6 storlekar till (va snålt innan) och det hände ingenting med smattrandet, så jag tog och ändrade nålen men det blev bara värre.. om du skulle haft en större förgasare skulle det göra att det inte "ströp" så mkt som det gör nu.
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 12 maj 2011, 20:43
Pontusandersson95 skrev: låter som för lite luft
Jasså de tror du
Byt topic
Azzå jag håller med dig så jäkla stenhårt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Albino
Elmoped
Inlägg: 50 Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48
Inlägg
av Albino » 13 maj 2011, 12:51
bluerider94 skrev: Min är också så, fast inte så mkt, vissa varvtal som den börjar smattra så och det ska tydligen vara att den får för lite bensin, men jag bytte munstycke 6 storlekar till (va snålt innan) och det hände ingenting med smattrandet, så jag tog och ändrade nålen men det blev bara värre.. om du skulle haft en större förgasare skulle det göra att det inte "ströp" så mkt som det gör nu.
Vilket munstycke har du då?
och vilken setup?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt