Tur att man stod stilla!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
xoel96
Avstängd
Inlägg: 231
Blev medlem: 5 maj 2011, 18:58
Ort: Streets of mariehamn.

Tur att man stod stilla!

Inlägg av xoel96 »

tjenare TSR, skall förtälja en historia om hur jag inte blev av med körkortet.

Hursomhelst började de med att jag och några kompisar hade varit på en fotbollsplan och spelat norsk-fyllefotboll (man snurrar killen så han blir vinglig och så träffar man knappt bollen) sen skulle jag skjutsa hem en kille ca 2km.

Väl på grusvägen så ser jag att jag inte har någon bensin så jag åker till närmaste bensinstation med han på. Eftersom jag hade en kille som jag skjutsade och jag tänkte inte på det kollade jag aldrig i backspegeln. Aja, väl inne och ska betala så säger min kompis Gustav att det var en bil som förföljt oss hela vägen när vi kört på en bilväg (ingen särskilt stor eller så men...) :? Så sa ja som man brukar säga här "paller" vilket betyder att man inte bryr sig typ fast mycket schysstare. :D Då hade det varit min brors
"fiende" eller vad man ska kalla de, haha :wink: det lät kanske lite fel.

Sedan ser jag att polis-bilen kommer där utanför och börjar snacka med dom. Och eftersom dom är kriminella så trodde jag de hade något med dem att göra. Sedan kommer polisen in till mig, och eftersom jag var känd sen tidigare (vittnen osv. ingenting olagligt) så sade dom Eriksson, kommer du ut lite. Nu gick jag ut till bilen, rädd som fan darrade, kunde serriöst tugga på adamsäpplet. Sedan sade dom att dem hade sagt att jag körde full då lämnade de lite, blåser 0,00 lite avlättnad, så frågar dom var jag har kortet och då sa jag att jag hade de i gymkassen när jag hade vart och gymmat tidigare, men sa även att det inte var jag som hade kört hit sade att det var min kompis (där klanta jag till det!)

Det var då han gick till vittnet och fråga om det stämde, inte fan skulle dom ge me sig heller. :cry: :cry: :cry: Sedan ringde dom hem och till mina föräldrar, eller försökte och eftersom morsan var på gym och farsan är sjöman och var ute på jobb på pass utan mobilen så fick dom inte tag på dem. Då sade dom att dom ringer imorgon och att jag skulle ha en forsatt trevlig dag. Sedan ringde dom och sade att jag skulle komma till stationen och det gjorde jag då (MED CYKEL!!!!!) när jag är där sa dom att jag skulle få uppkört. Och så sa jag på vadå och så sa dom att dem där hade vittnat. Så kommer jag hem och ber brorsan ringa till dom där och be om förlåtelse, dom var tydligen lätt med på det osv. Så dom tog tillbaka anmälan och så. Sedan blev det massa tjafs om att dom hade kameror som hade sätt mig och som tur nog var, haha att det finns EN parkering på station one som INTE är filmad. Gissa vilken jag hade turen att stå på. ;)

Men sedan sade dom att dom iallafall tänker ta det till rätten, och då sa jag. Lycka till, om du inte visste det får man inte bli åtalad före man är straffmyndig som man blir när man är 15. Sedan var dom tysta och sa att om dom ser mig köra igen. Då kommer detta inte att funka mera och lät mig gå ;)


Så fick inget uppkört kort eller böter. 8) 8) :D :D

Så om du inte vill ha uppkört, ljug som bara satan
Gasar tills det rasar!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

hahahah lotto :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Re: Tur att man stod stilla!

Inlägg av Tuta »

xoel96 skrev:men sa även att det inte var jag som hade kört hit sade att det var min kompis (där klanta jag till det!)
Du hade fan förtjänat att bli av med kortet. Seriöst, skylla ifrån sig på kompisen?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd
Inlägg: 231
Blev medlem: 5 maj 2011, 18:58
Ort: Streets of mariehamn.

Re: Tur att man stod stilla!

Inlägg av xoel96 »

Tuta skrev:
xoel96 skrev:men sa även att det inte var jag som hade kört hit sade att det var min kompis (där klanta jag till det!)
Du hade fan förtjänat att bli av med kortet. Seriöst, skylla ifrån sig på kompisen?
idiot han var ju helt med på de, jag betalade hans böter
Gasar tills det rasar!
antis
Varnad
Inlägg: 286
Blev medlem: 4 oktober 2008, 09:13

Inlägg av antis »

Förstår inte. Du var full men blåste 0,00 ? Eller vad fan ville dom ha dit dig för?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Re: Tur att man stod stilla!

Inlägg av Tuta »

xoel96 skrev:
Tuta skrev:
xoel96 skrev:men sa även att det inte var jag som hade kört hit sade att det var min kompis (där klanta jag till det!)
Du hade fan förtjänat att bli av med kortet. Seriöst, skylla ifrån sig på kompisen?
idiot han var ju helt med på de, jag betalade hans böter
Hur är jag en idiot? Du skrev ju inte det.. :P Sen fattar jag inte varför ni har kommit överens om nått sånnt?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Re: Tur att man stod stilla!

Inlägg av Mura »

Tuta skrev:
xoel96 skrev:
Tuta skrev: Du hade fan förtjänat att bli av med kortet. Seriöst, skylla ifrån sig på kompisen?
idiot han var ju helt med på de, jag betalade hans böter
Hur är jag en idiot? Du skrev ju inte det.. :P Sen fattar jag inte varför ni har kommit överens om nått sånnt?
idioter..... låta din polare få skiten även om du betalar böterna till han
tur man inte är kompis med dig
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd
Inlägg: 231
Blev medlem: 5 maj 2011, 18:58
Ort: Streets of mariehamn.

Re: Tur att man stod stilla!

Inlägg av xoel96 »

Mura skrev:
Tuta skrev:
xoel96 skrev: idiot han var ju helt med på de, jag betalade hans böter
Hur är jag en idiot? Du skrev ju inte det.. :P Sen fattar jag inte varför ni har kommit överens om nått sånnt?
idioter..... låta din polare få skiten även om du betalar böterna till han
tur man inte är kompis med dig
Haha va? Det var ju han som var med på det, samt att då fick inte jag uppkört bara betala böter? Här i finland är det inte mera än så.
Gasar tills det rasar!
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Jag fatta inte så mkt, vad var det du/ni gjorde fel?
Användarens profilbild
METAL666
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 7 december 2008, 19:18
Kontakt:

Inlägg av METAL666 »

Zer0x skrev:Jag fatta inte så mkt, vad var det du/ni gjorde fel?
+1 fattade inte heller vad felet va :?
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd
Inlägg: 231
Blev medlem: 5 maj 2011, 18:58
Ort: Streets of mariehamn.

Inlägg av xoel96 »

METAL666 skrev:
Zer0x skrev:Jag fatta inte så mkt, vad var det du/ni gjorde fel?
+1 fattade inte heller vad felet va :?
köra minderårig =D
Gasar tills det rasar!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Om du ser nån som står och skriker åt dig när du är ute och kör så är det jag :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar