razzia på skolan idag och blev inte tagen!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
svantessonn
KungeN
Inlägg: 142
Blev medlem: 14 juni 2010, 15:51
Ort: Ängelholm

razzia på skolan idag och blev inte tagen!

Inlägg av svantessonn »

Har inte fattat det nya forumet ännu så vet inte var jag ska posta denna tråden.

Idag var polisen på våran skola när vi kom dit så dom bara det vanliga att man skulle visa körkort och förarbevis, hade självklart glömt det hemma :oops: så började inte bra..
Men iaf han tog våra nycklar och skulle testa mopparna sen (vi hade nationella i matte så var tvungna att gå där ifrån. Var skit nervös under hela provet pga att min moppe är inte laglig precis, har ingen hastighetsmätare, blinkers fungerar inte, inga backspeglar, dragen v-ring och bytat vikter.

När provet var färdigt så hade jag fått ett sms av en kompis att ingen hade blivit tagen så jag sprang ut till mopparna och min var kvar, sen gick jag och hämtade nyckeln och allt.

så nu vill frågan, varför tag dom inte min moppe eller gav mig böter? Min moped är inte laglig någon stans ju. Kan det vara så att dom hade ingen laser med sig så dom följde bara hastighetsmätarna? (jag har ingen) och där är en annan som har en 30-moppe som går i 70 och hennes mätare fungerar inte.
Någon som vet vad dom annars kan ha gjort?
Bjuder på stavfel och fråga om ni inte förstod texten :)
Användarens profilbild
FlLLE
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 28 maj 2010, 17:26
Ort: Göteborg

Inlägg av FlLLE »

Det är inte olagligt att "äga" en trimmad eller i detta fall att äga/ha en "olaglig moped", polisen måste bevisa att du har framfört mopeden på allmän väg.

neka bara till att du har kört mopeden hur dumt det än kan verka så ska det vara lugnt :wink:

notera att polisen kan ha suttit upp kameror utanför skolan under razzia för att ha bevis till att du har kört den.
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 737
Blev medlem: 6 oktober 2009, 23:07
Ort: Falun

Inlägg av kevinspeedfight »

FlLLE skrev:Det är inte olagligt att "äga" en trimmad eller i detta fall att äga/ha en "olaglig moped", polisen måste bevisa att du har framfört mopeden på allmän väg.

neka bara till att du har kört mopeden hur dumt det än kan verka så ska det vara lugnt :wink:

notera att polisen kan ha suttit upp kameror utanför skolan under razzia för att ha bevis till att du har kört den.
Har aldrig hört att snuten sätter upp kameror! Tror dom inte är så intresserade så dom sätter sin tid att stoppa upp kameror ;)
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

kevinspeedfight skrev:
FlLLE skrev:Det är inte olagligt att "äga" en trimmad eller i detta fall att äga/ha en "olaglig moped", polisen måste bevisa att du har framfört mopeden på allmän väg.

neka bara till att du har kört mopeden hur dumt det än kan verka så ska det vara lugnt :wink:

notera att polisen kan ha suttit upp kameror utanför skolan under razzia för att ha bevis till att du har kört den.
Har aldrig hört att snuten sätter upp kameror! Tror dom inte är så intresserade så dom sätter sin tid att stoppa upp kameror ;)
dom brukar komma på morgonen till skolan och filma då alla kör in på skolgården så dom har bevis på att någon har kört mopeden dit.
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Hur följde dem hastighetsmätaren om du nu inte hade en :P
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

kevinspeedfight skrev:
FlLLE skrev:Det är inte olagligt att "äga" en trimmad eller i detta fall att äga/ha en "olaglig moped", polisen måste bevisa att du har framfört mopeden på allmän väg.

neka bara till att du har kört mopeden hur dumt det än kan verka så ska det vara lugnt :wink:

notera att polisen kan ha suttit upp kameror utanför skolan under razzia för att ha bevis till att du har kört den.
Har aldrig hört att snuten sätter upp kameror! Tror dom inte är så intresserade så dom sätter sin tid att stoppa upp kameror ;)
Dem valde att jaga mig istället för en BMW som körde alldeles för fort (jag höll 45), så polserna här iaf är skitkåta i att jaga moppar.
lewwan
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 8 oktober 2010, 10:28
Kontakt:

Inlägg av lewwan »

Borde jag va orolig för att bli tagen för trimm? Har kapat blindröret då går den 55-57? Mycket bra ax :P Slider
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

lewwan skrev:Borde jag va orolig för att bli tagen för trimm? Har kapat blindröret då går den 55-57? Mycket bra ax :P Slider
har du inte svetsat på det igen då? för då ser det original ut och du kan säga det tror inte någon märker :P jag blev stoppad med dragen plugg sa att det inte går att köpa plugg han sa aja du har mätare bara hålla koll :)
Mura Got Blunt?
lewwan
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 8 oktober 2010, 10:28
Kontakt:

Inlägg av lewwan »

jo jag har gjort det :) tack för ett snabbt svar :P
Användarens profilbild
NorstedT
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 25 juli 2010, 14:38
Ort: Falun

Inlägg av NorstedT »

det var razzia på min skola för nån vecka sen men då drog jag förbi civil snuten i en 65 men han gick bara för bi mig men glodde som fan. fick veta lite senare att det var han som var polisen.
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

min sambos brors kompis blev tagen, även 1 annan på deras skola igår, hans polares trimrör åkte, får besikta om den och ska snart på möte.

Vad jag läst och hört så får dem inte ta trim om man erkänner att man har trimmat den.

Dem filmade också när alla kom till skolan.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Skriv svar