Förgasar problem zundapp.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Förgasar problem zundapp.

Inlägg av euroman »

Hej

har en zundapp jag håller på och trimmar lite på.

Sitter just nu en portat athena 70cc på den. Har tidigare kört med bing 16 vilket jag tycker är lite för liten förgasare.

har nu satt dit en splitter ny mikuni kopia från alvars med insug och allt.

Mitt problem är att jag får den verkligen inte och gå som den skall

På tomgång låter det som att den tar tjuvluft eller får för lite bensin.
När man kör så får den för mycket. har jag nålen så den är längst ner (får minst bensin) så går den inte ens utan chocken. har jag nålen så den får mest bensin går den med och utan chocke men låter som den får för lite på tomgång och när man kör kan man inte dra över 1/3 gas för då fyrtaktar den.

Har provat 100-150 i munstycken testat luftskruven och ändrat nålen i alla lägen. kör med orginalluftfilter och även utan.

testade med startgas och sprunta runt insuget men märke ingen skillnad. men när man drar runt den hörs det som att den tar lite tjuvluft.

men har ingen aning vart det skulle komma ifrån i såfall för har bytt insugspackningen toppapckningen och cylinderfoten. vet att felet inte kommer ifrån toppen och cylindern då den gick fint med 16 förgasaren.

Mvh
Martin
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Ingen som har någon ide?

har även testat en mikuni med flänsfäste där var det tvärs om då gick den väldigt fint på tomgång och låga varv upp till 1/3 gas då fick den för lite istället. testat 160 munxtycke på den och även testat lufskruven ingen skillnad.
Skriv svar