Tjena, är "tillbaks" här på tsr pga ett problem jag inte lyckas lösa själv.
köpte mig en AM6 motor efter att blocket sprack på min rk6 motor dock sitter det digital tändning alltså brytar lös som jag är helt okunnig om ännu.
jag är nästan säker påatt hela felet har o göra me att tändningen tänder på fel punkt.. har testat diverse tändinstälningar kollat guider o kollar även hpis hemsida hur dom rekomenderar grundinstälningen vill säga tändpunkt vid +/- 2-4mm av nolläget.
bränslen kommer ner till vevhuset och fram till stiftet vet att det gnistrar osv men vid fel punkt så att säga.
vet inte redigt vad jag ska göra längre det ända jag har kvar o testa som jag själv kan komma på e o köra på ett stift med fetare gnista ist för ngk erridium stift (stavningen) som presterar bäst vid höga varv
Block: Minarelli AM6 maximalt portat
Cylinder: Top Performance Racing 86cc. portad mm av atr
Kolv: TPR
Filter: Malossi E14
Membran: Malossi VL15 modifierat
Insug: Malossi MHR Shortneck modifierad
Förgasare: PWK Stage6 28mm R/T / Koso Racing 34mm
Vev: Top Performance Racing 44mm
Ramlager: Top Performance Racing
Nållager: Top Performance Racing
Packboxar: SKF original
Koppling: Metrakit MRD + MHR fjädrar
Kopplingskorg: Orginal lättad
Växellåda:Orginal
Tändning: HPI Digital Racing
Tändstift: NGK Iridium BR10EIX e: 0.4mm
Drevning:...
någon som har något tips eller känner sig hemma i dessa tändsystem kan även lämna iväg den mot en slant om du är seriös, bara skiten startar :)
akut hjälp tack behov av att sälja skiten pga körkort, ska endast provstartas o köras sedan säljas.
tack på förhand mvh /alle
ps om bilder etc behövs tveka inte på att pma eller skriva här kan ordnas rätt så kvickt! :)
Senast redigerad av Kajtak den 7 maj 2011, 11:15, redigerad totalt 1 gånger.
PipaZ skrev:hpi system? Är inte de fiddysystem? Eller är ja helt ute o viftar?
http://www.hpi.be/universalignitiondig.htm
där har du deras hemsida och tror du är lite ute o viftar möjligt att de passar eller finns på/till fiddys också inget jag sätt/hört iaf :)
Men du är ju inte heller ett ljushuvud,
Det är en text för en annons och om du läser kommentarerna så Hasse du sett att han sa att den startade men dog efter 2 sekunder.
Så han har antagligen kolv i, eller startar dina moppar utan kolv?
Pontusandersson95 skrev:Men du är ju inte heller ett ljushuvud,
Det är en text för en annons och om du läser kommentarerna så Hasse du sett att han sa att den startade men dog efter 2 sekunder.
Så han har antagligen kolv i, eller startar dina moppar utan kolv?
cylindern kanske fylldes med bensin ångor och så tände det?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Pontusandersson95 skrev:Men du är ju inte heller ett ljushuvud,
Det är en text för en annons och om du läser kommentarerna så Hasse du sett att han sa att den startade men dog efter 2 sekunder.
Så han har antagligen kolv i, eller startar dina moppar utan kolv?
cylindern kanske fylldes med bensin ångor och så tände det?
wille95 skrev:
PoWeRKinG skrev:men herregud. detta måste vara ett skämt -.-"
testa att sätta på en kolv ljushuvud...
hahhahahaha har inte läst så noga^^
gjorde min dag
Kajtak skrev:
Cylinder: Top Performance Racing 86cc. portad mm av atr Kolv: Ingen. Kan införskaffas vid pristilläg.
Filter: Malossi E14
Membran: Malossi VL15 modifierat
Insug: Malossi MHR Shortneck modifierad
Förgasare: PWK Stage6 28mm R/T / Koso Racing 34mm
Vev: Top Performance Racing 44mm
Ramlager: Top Performance Racing
Nållager: Top Performance Racing
Packboxar: SKF original
Koppling: Metrakit MRD + MHR fjädrar
Kopplingskorg: Orginal lättad
Växellåda:Orginal
Tändning: HPI Digital Racing
Tändstift: NGK Iridium BR10EIX e: 0.4mm
Drevning:...
Jag har självfallet en kolv herregud tog bara all text från killen jag köpte grejerna av, tänk efter lit, jag söker väll inte ett sådant fel och är så dum o tror att jag inte behöver en kolv.. tråkigt.
har du en link till hpis tändning jag gick in o kollade på hpis hemsida men hittar ingen som är likvärdig med min dock bara 4takt kanske funkar lika dant vad vet jag ?:)
Kajtak skrev:Jag har självfallet en kolv herregud tog bara all text från killen jag köpte grejerna av, tänk efter lit, jag söker väll inte ett sådant fel och är så dum o tror att jag inte behöver en kolv.. tråkigt.
har du en link till hpis tändning jag gick in o kollade på hpis hemsida men hittar ingen som är likvärdig med min dock bara 4takt kanske funkar lika dant vad vet jag ?:)
Kajtak skrev:Jag har självfallet en kolv herregud tog bara all text från killen jag köpte grejerna av, tänk efter lit, jag söker väll inte ett sådant fel och är så dum o tror att jag inte behöver en kolv.. tråkigt.
har du en link till hpis tändning jag gick in o kollade på hpis hemsida men hittar ingen som är likvärdig med min dock bara 4takt kanske funkar lika dant vad vet jag ?:)
Pontusandersson95 skrev:Men du är ju inte heller ett ljushuvud,
Det är en text för en annons och om du läser kommentarerna så Hasse du sett att han sa att den startade men dog efter 2 sekunder.
Så han har antagligen kolv i, eller startar dina moppar utan kolv?
cylindern kanske fylldes med bensin ångor och så tände det?
Om du hade läst på lite mer om hur en 2t motor är uppbyggd, och fungerar.
Då hade du förstått att cylindern bara inte kan fyllas med Bränsle/luft, iom att det inte är en kolv ( ingen kolv = inget vevhus komp = inget som öppnar reedsen och drar in bränsle/luft blandningen ifrån förgasaren.)
Antar att du testat lite basic saker så som tändstift tändkablar mm ?