Går slött och verkar "streta" emot för att komma u

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Pluffmunder
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 1 april 2011, 23:37
Ort: Luleå

Går slött och verkar "streta" emot för att komma u

Inlägg av Pluffmunder »

Tjenare!
Min moppe går ca 5 km/tim i flera hundra meter tills den verkar varva upp innan den börjar öka kraftigt i fart.

Jag vet inte vad som är felet, är det smutsig förgasare eller att förgasaren är felinställd? För varje gång jag ska köra så måste jag försöka köra i nerförsbacke eller att nån annan puttat eftersom att den verkar streta emot. Men när den väl kommer upp i fart så går den bra

vad tror ni problemet kan vara?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Vad har du för moppe?????????
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

bensinskalle skrev:Vad har du för moppe?????????
+12
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

Oj råkade skriva från min kompis användare,
kör en PGO Pmx sport naked

70cc
leovince TT rör
4.1 g v-vikter
82 förgasarmunstycke
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

ta o pilla lite på luft skruven o soppa nålen o se vad som händer säger jag bara :P

går den dåligt på låga varv elr vad e det du menar?
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

jo hörde en kompis som sa samma sak, ska testa det imorn! :)
Så fort jag stannar med mopeden så "stretar" den emot för att komma upp i höga varv vilket är rätt så jobbigt om man kör i stan då måste sakta ner vid varje rödljus etc :wink:
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 22 januari 2011, 19:13

Inlägg av levvan »

kolla att alla vikter ligger på sin plats!!!
Kajtak
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 9 augusti 2009, 04:15

Inlägg av Kajtak »

nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

Kajtak skrev:nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
Har motorforce 70cc sport
Orginal 12 kehin förgasare
Orginal membran och insug

72 är ju orginal på förgasarmunstycket, kör ju med 80 nu, känns ju lite konstigt on jag måste byta ner mig till orginal förgasare muntycke när jag kör med tt-rör och 70 cc?:o

Tack för svar :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

du har snarare för litet munstycke
Kajtak
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 9 augusti 2009, 04:15

Inlägg av Kajtak »

bondadde skrev:
Kajtak skrev:nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
Har motorforce 70cc sport
Orginal 12 kehin förgasare
Orginal membran och insug

72 är ju orginal på förgasarmunstycket, kör ju med 80 nu, känns ju lite konstigt on jag måste byta ner mig till orginal förgasare muntycke när jag kör med tt-rör och 70 cc?:o

Tack för svar :)
jaa det låter lustigt, kan vara så att din cylinder vill ha mängder med mer bensin kanske inte äns räcker med bara munstycken, köp hem ett större insug och en större förgasare, jag har iaf kört med 19-24mm förgasare varje 70cc jag har och självfallet ett passande insug, kör du med ett för litet insug och förgasare tappar du en sju helsikes massa vrid och effekt.. mitt förslag iaf :)
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

Kan det vara att jag måste byta kopplingsfjärar? Att den är seg att koppla eller något?
Skriv svar