Vilket värmetal på tändstiftet?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ziggen123
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 3 april 2011, 17:53
Ort: Kisa

Vilket värmetal på tändstiftet?

Inlägg av ziggen123 »

Har en Derbi gp1 -04 som har 90-95 i munstycke och avtrimmad från variatorringen, pluggen, blindtarmen, (franska) strypningen i förgasaren samt satt på sportluftsfilter på det.

Men jag har original NGK tändstiftet nu och värmetalet är 6 på det tror jag? Behöver jag byta stiftet tror ni och isåfall till vad? Skulle vara skitnice om ni även kunde fixa en länk till ett. Det jag har ju nu heter iallafall BR9ES.

Hjälp någon? :?
Användarens profilbild
Mackesh94
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 15 mars 2011, 01:31

Re: Vilket värmetal på tändstiftet?

Inlägg av Mackesh94 »

ziggen123 skrev:Har en Derbi gp1 -04 som har 90-95 i munstycke och avtrimmad från variatorringen, pluggen, blindtarmen, (franska) strypningen i förgasaren samt satt på sportluftsfilter på det.

Men jag har original NGK tändstiftet nu och värmetalet är 6 på det tror jag? Behöver jag byta stiftet tror ni och isåfall till vad? Skulle vara skitnice om ni även kunde fixa en länk till ett. Det jag har ju nu heter iallafall BR9ES.

Hjälp någon? :?
Vet inte så mycket om just tändstift men jag vet att original stiftet brukar oftast vara bra när man har trimmat också :P iaf "väg trimmat". om du ska race:a på bana så krävs de nog ett mer tuffare stift.

hoppas jag va till ngn hjälp :D
Bild
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Vid byte till 70 cc ska du ha 8-9 om du har det på den orginal så kan den slå i kolven
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

samueljohansson96 skrev:Vid byte till 70 cc ska du ha 8-9 om du har det på den orginal så kan den slå i kolven
att den kan slå i kolven är 100% fel då värmetalet inte har något med hur tändstiftet ser ut / är format,

värmetal = värmeavlednings förmåga

alltså exempel 6 = låg värmeavledning = hög temperatur på tändstift/förbränning

exempel 10 = hög värmeavledning = låg temperatur på tändstift/förbränning


och om det du har nu heter br9es så har du ju ett stift med värmetal 9
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

nitrometan is da shit
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Skriv svar