Problem med förgasare! (aerox)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Koffras
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 april 2011, 21:56

Problem med förgasare! (aerox)

Inlägg av Koffras »

Hej allihopa!
Har nyligen köpt en moppe och Har lite problem med min förgasare, problemet är att den bara vill gå på högvarv(moppen är pigg)
Killen jag köpte moppeden av sa att det inte finns någon choke.
Den är sjukt trögstartad måste starta med Startgas,men när jag såg att det var ett öppet hål i förgasaren där chocken ska vara så täppte jag till den med en skruv då starta den på första kicken varje gång! Men då dök ett annat problem upp, den blöddrar som fan och rör sig knappt framåt. Vad kan problemet vara?

Mvh
Senast redigerad av Koffras den 29 april 2011, 22:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ta och kika en sväng i reglerna, eftersom du uppenbarligen har missat dom, och gör en ändring sedan, annars låser jag tråden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Koffras
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 april 2011, 21:56

Inlägg av Koffras »

Så? :)
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 april 2011, 16:30
Ort: Glanshammar

Inlägg av aeroxleoZX »

om du skruva ner en skruv där choken ska vara så antar jag väll att choken är i hela tiden. darför blöddrar den och axxar dåligt den får alldeles för mycket.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Du måste ha choke, de funkar liksom inte utan den, vilket mongot du köpte moppen av inte fattade tydligen, eftersom han var så jävla dundersmart och polcka bort den ><....

Fixa en choke! Du måste ha choke, annars går den antingen bra med kall motor eller bra med varm motor, båda är onyttigt när motorn inte går rent. Men du gjorde rätt i att täppa hålet, annars drar den i sig tjuvluft där och det kan orsaka massa annat skoj
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

annars så täpper du igen med en icke fungerande choke eller nåt och låter den gå varm innan du börjar köra. fast blir jobbigt att vänta 5-10 min varje gång man ska o köre :/ du kan hålla igen luftburkens hål när du ska starta moppen så funkar det som choke
Koffras
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 april 2011, 21:56

Inlägg av Koffras »

Hehe kastade förgasarn o köpte en 26mm stage6 med insugs spacer (lutning på förgasarn).
Problemet är nu att jag inte har munstycken att bestycka om! Men beställning är gjord.

Böööar vid snabbgas(gasres)

Ibland spottar den soppa också sjukt nog, vad kan det bero på ?
Skriv svar