Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.PoWeRKinG skrev:det finns hypercylindrar i 50cc variant. men för mer effekt så borde han satsa på 17.5. testade på min med riktigt bra effektökning drar fortfarande inte onödigt med bensin
annars an han ju satsa på insug och sportluft. men om han vill ha mer effekt så råder jag honnom till en 17,5 iom att det är onödigt att lägga ner massa pengar för liten ökning. bättre med en 17,5a för 500kr och få riktigt bra effekt
OnT: Han vill inte lägga så myccket peengar men han funderar på förgasrektm_danielsson skrev:Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.PoWeRKinG skrev:det finns hypercylindrar i 50cc variant. men för mer effekt så borde han satsa på 17.5. testade på min med riktigt bra effektökning drar fortfarande inte onödigt med bensin
annars an han ju satsa på insug och sportluft. men om han vill ha mer effekt så råder jag honnom till en 17,5 iom att det är onödigt att lägga ner massa pengar för liten ökning. bättre med en 17,5a för 500kr och få riktigt bra effekt
Varför vill han inte byta förgasare/cylinder? Det är typ dom två sakerna han kan göra som kommer göra större skillnad.
Okej, om du har ett bra argument till varför jag är en idiot för det så PMa gärna Och dessutom har inte det något med saken att göra så håll dig till ämnet.jesper178 skrev:OnT: Han vill inte lägga så myccket peengar men han funderar på förgasrektm_danielsson skrev:Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.PoWeRKinG skrev:det finns hypercylindrar i 50cc variant. men för mer effekt så borde han satsa på 17.5. testade på min med riktigt bra effektökning drar fortfarande inte onödigt med bensin
annars an han ju satsa på insug och sportluft. men om han vill ha mer effekt så råder jag honnom till en 17,5 iom att det är onödigt att lägga ner massa pengar för liten ökning. bättre med en 17,5a för 500kr och få riktigt bra effekt
Varför vill han inte byta förgasare/cylinder? Det är typ dom två sakerna han kan göra som kommer göra större skillnad.
OfT: MATTIAS DU ÄR EN IDIOT SOM SÅLDE DT:N
för att den va fin bdw den ligger ute på blocket redan antagligen till högre prisktm_danielsson skrev:Okej, om du har ett bra argument till varför jag är en idiot för det så PMa gärna Och dessutom har inte det något med saken att göra så håll dig till ämnet.jesper178 skrev:OnT: Han vill inte lägga så myccket peengar men han funderar på förgasrektm_danielsson skrev: Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.
Varför vill han inte byta förgasare/cylinder? Det är typ dom två sakerna han kan göra som kommer göra större skillnad.
OfT: MATTIAS DU ÄR EN IDIOT SOM SÅLDE DT:N
Finns ju dock mhr 50cc och den ger runt 20 hk och det kallar inte ja 70 sportktm_danielsson skrev:Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.PoWeRKinG skrev:det finns hypercylindrar i 50cc variant. men för mer effekt så borde han satsa på 17.5. testade på min med riktigt bra effektökning drar fortfarande inte onödigt med bensin
annars an han ju satsa på insug och sportluft. men om han vill ha mer effekt så råder jag honnom till en 17,5 iom att det är onödigt att lägga ner massa pengar för liten ökning. bättre med en 17,5a för 500kr och få riktigt bra effekt
Varför vill han inte byta förgasare/cylinder? Det är typ dom två sakerna han kan göra som kommer göra större skillnad.
Ja självklart finns det riktiga värsting 50cc cylindrar, men det beror ju på vad man kompletterar med ocksåandersjohansson93 skrev:Finns ju dock mhr 50cc och den ger runt 20 hk och det kallar inte ja 70 sportktm_danielsson skrev:Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.PoWeRKinG skrev:det finns hypercylindrar i 50cc variant. men för mer effekt så borde han satsa på 17.5. testade på min med riktigt bra effektökning drar fortfarande inte onödigt med bensin
annars an han ju satsa på insug och sportluft. men om han vill ha mer effekt så råder jag honnom till en 17,5 iom att det är onödigt att lägga ner massa pengar för liten ökning. bättre med en 17,5a för 500kr och få riktigt bra effekt
Varför vill han inte byta förgasare/cylinder? Det är typ dom två sakerna han kan göra som kommer göra större skillnad.
min 50cc som ja hade för ett tag sen spöa 70cc hojjar.ktm_danielsson skrev:Ja självklart finns det riktiga värsting 50cc cylindrar, men det beror ju på vad man kompletterar med ocksåandersjohansson93 skrev:Finns ju dock mhr 50cc och den ger runt 20 hk och det kallar inte ja 70 sportktm_danielsson skrev: Dom kan man knappast kalla hyper cylindrar då dom går ungefär som en 70 sport.
Varför vill han inte byta förgasare/cylinder? Det är typ dom två sakerna han kan göra som kommer göra större skillnad.
vad hjälper de med att köpa ett nytt membran?2stroke skrev:Ny variator, ny kopplingsklocka, ny främre remskiva, större förgasare, ostrypt insug, nytt membran
+99999 så jävla bra sagt!ktm_danielsson skrev:Så jag ska behålla en moped jag inte har något att göra med, jag inte finner rolig på något sätt, jag inte kan använda till vardags, för att den är fin?
Nej tack, har hellre en ful moped jag har roligt på, allt handlar inte om vem som har dyrast lackering eller mest styling, det handlar om att ha roligt.
Och han har inte satt något pris på den och lär inte få den såld för några "stora summor".
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting