effektrör till Senda

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
adambergquist
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 29 augusti 2007, 21:13

effektrör till Senda

Inlägg av adambergquist »

Tjena, Ska skaffa effektrör till min Derbi Senda vill ha ett ganska tyst men även bra effekt, helst lågvarvigt. Posta mkt svar nu!! : )


Tack På Förhand :D
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 316
Blev medlem: 2 december 2007, 19:46

Inlägg av david92 »

skulle tro att gianelli 2t är bäst faktiskt.
själv har man metrakit thrower o de går ganska bra annars :D
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Joz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 3 juni 2007, 13:54

Inlägg av Joz »

själv skulle jag inte kalla gianellit lågvarvrigt och det låter väldigt högt enligt mig om man gämför med tex , fina rör som Leovince v6 som är ett mycket fint lågvarvrigt rör som håller ljudnivån inom en rimlig gräns och sen vill jag rekomendera kundo banzai hacker som nog har det skönaste ljudet som finns och de låter inte lika högt som gianellit men det är också högvarvrigt men inte lika som gianellit.

Har du gott om pengar och vill slå på stort skulle jag köpt Det extrema mk pro race,,, vet att detta låter konstigt men har testat det på org cylindern på Senda och den var extremt mycket starkare än gianellit som annars alltid tar hem vinsten för bäst på Derbi. Dock så får du stå ut med att detta är extremt högvarvrigt :D :D men somsagt vill du ha effekt och inte byta org cylindern så är ju detta ett alternativ då de kostar 1000kr mer endast.

Om jag vore du skulle jag köpt leovince v6 systemet då detta låter bäst för dig,,,, tyst, lågvarvrigt, kraftfullt, snyggt :wink:
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

metrakit thrower
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

leovince v6 :) lågvarvigt, skönt ljud och ganska ovanligt
Majs
Svårstartad skrothög
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 augusti 2007, 13:18
Ort: Varberg

Inlägg av Majs »

Dos salidos har man ju ;)
Användarens profilbild
Tern
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 27 november 2007, 11:13
Ort: JKPG
Kontakt:

Inlägg av Tern »

Thrower blir bra för din del tror ja:)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Joz skrev:själv skulle jag inte kalla gianellit lågvarvrigt och det låter väldigt högt enligt mig om man gämför med tex , fina rör som Leovince v6 som är ett mycket fint lågvarvrigt rör som håller ljudnivån inom en rimlig gräns och sen vill jag rekomendera kundo banzai hacker som nog har det skönaste ljudet som finns och de låter inte lika högt som gianellit men det är också högvarvrigt men inte lika som gianellit.

Har du gott om pengar och vill slå på stort skulle jag köpt Det extrema mk pro race,,, vet att detta låter konstigt men har testat det på org cylindern på Senda och den var extremt mycket starkare än gianellit som annars alltid tar hem vinsten för bäst på Derbi. Dock så får du stå ut med att detta är extremt högvarvrigt :D :D men somsagt vill du ha effekt och inte byta org cylindern så är ju detta ett alternativ då de kostar 1000kr mer endast.

Om jag vore du skulle jag köpt leovince v6 systemet då detta låter bäst för dig,,,, tyst, lågvarvrigt, kraftfullt, snyggt :wink:

pr verkar vara ett bra val, men då är nog sp ett bättre alternativ, då de ä billigare och inte lika extremt... de är ju som en enklare variant av pr ^^

sp låter dock, de gör iaf min polares, men de går säkert att preppa med ull så de blir lite tystare, då han kör me väldigt lite ull i dämparen ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Derbi_rider
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 juni 2007, 16:00

Hebo

Inlägg av Derbi_rider »

j körde med Hebo escape underliggande som första rör de va as bra ska köpa nytt sånt snart
adambergquist
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 29 augusti 2007, 21:13

Inlägg av adambergquist »

Joz skrev:själv skulle jag inte kalla gianellit lågvarvrigt och det låter väldigt högt enligt mig om man gämför med tex , fina rör som Leovince v6 som är ett mycket fint lågvarvrigt rör som håller ljudnivån inom en rimlig gräns och sen vill jag rekomendera kundo banzai hacker som nog har det skönaste ljudet som finns och de låter inte lika högt som gianellit men det är också högvarvrigt men inte lika som gianellit.

Har du gott om pengar och vill slå på stort skulle jag köpt Det extrema mk pro race,,, vet att detta låter konstigt men har testat det på org cylindern på Senda och den var extremt mycket starkare än gianellit som annars alltid tar hem vinsten för bäst på Derbi. Dock så får du stå ut med att detta är extremt högvarvrigt :D :D men somsagt vill du ha effekt och inte byta org cylindern så är ju detta ett alternativ då de kostar 1000kr mer endast.

Om jag vore du skulle jag köpt leovince v6 systemet då detta låter bäst för dig,,,, tyst, lågvarvrigt, kraftfullt, snyggt :wink:
Tack, blir nog v6,prorace eller thrower ;) får se efter jul
adambergquist
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 29 augusti 2007, 21:13

Inlägg av adambergquist »

chifen skrev:leovince v6 :) lågvarvigt, skönt ljud och ganska ovanligt
ja : ) Det blir nog nåt i den stilen :) men det kostar ju med :/
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

kör på v6. lite kraftfullare än thrower och ändå bra botten som satan :) (för att vara 2-taktare) och orka underliggande... låter mer och polisen ser från 3mil att det är en trimmad moppe om man står och tankat t ex...
Låst