Konstigt hål på Gilera SMT -08

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Mrriko
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 april 2011, 16:05

Konstigt hål på Gilera SMT -08

Inlägg av Mrriko »

Min Gilera SMT har börjat läcka kylarvätska vid vattenpumpen och tidigare idag så kollade jag under motorn vid vattenpumphuset och där var ett pyttelitet hål, ska detta hålet vara där? Hålet är alltså inte på vattenpumphuset utan på motorblocket/kopplingskåpan(alltså den stora kåpan som är på hela högersidan av motorn).

Tacksam för snabba svar!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Det är ett läckhål/ skvallerhål där vätskan ska läcka ut om packboxen är dålig, istället för att vätskan ska rinna rakt in i motorn.

Bara att beställa och byta packboxarna! ( Byter man den yttre byter man den inre, för den inre börjar läcka snart den också! )
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Mrriko
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 april 2011, 16:05

Inlägg av Mrriko »

bensinskalle skrev:Det är ett läckhål/ skvallerhål där vätskan ska läcka ut om packboxen är dålig, istället för att vätskan ska rinna rakt in i motorn.

Bara att beställa och byta packboxarna! ( Byter man den yttre byter man den inre, för den inre börjar läcka snart den också! )

Okej.
Då måste jag ta bort hela kopplingskåpan va?
Om jag måste det, behöver jag spänna till kicken sen igen eller den är fast i ett läge? För på min kompis AM6 så flög kickfjädern och det som f*n när han tog av kåpan.
Kan du länka vilket jag ska köpa för det står inte vad vissa är till.
Skriv svar