Sida 1 av 2

Ruckmans MHR 80cc DRD! 8/6

Postat: 28 april 2011, 09:50
av Osten R
Tja, jag har nu sålt limiteden för o ge plats för en ny buty, och med denna hoj har jag fina tider på strippen och höga effekt som mål :) Fick den för ynka 10k av en polare. Kommer hända lite grejer med setupen, men vad de är exakt får ni vänta o se :)




Setup:
Derbi ebs block (match portad av nån random)
MHR team 80cc
Malossi vev
Pro Race2 under
stage 6 pwk 28mm
tp Vforce
malossi insug
Pvl analog




Kommer:
Upgraderad setup 8)
slicks
förlängd sving och moddad ram
moddade kåpor




Mål:
Över 22 hästar
Ta mig till så många träffar som möjligt så klart :)
Ha så möö kul de bara går!

8/6

Så ja nu har de äntligen blivit av att uppdatera :) har ju hänt en del har bara vart så jävla lat så har inte orkat uppdatera. Har dock inte kunnat göra allt jag velat göra :( Hade ju tänk o sälja av mig tändningen båda proracen och båda förgasarna och köpa ny tändning förgasare och rör, men har bara sålt förgasarna och ena röret, så jag tänkte köra med proracet och 30 föge och förhoppningsvis portning. Har iaf satt ihop den nu med en kompis 28 förgasare medans jag väntar på min koso 30mm som är beställd. och den går redigt fint, hade lite problem med att den blev jävligt varm i början, typ 80-100 grader så kollade pumpen som inte äns satt fast på sin axel så de vart ju inte så konstigt att den blev varm :P bytte den och nu blir den bara 55-65 grader så nu ska jag bara pilla lite mera med tändningen och sen får ni en liten film :) nästa uppdate kommer när jag fått förgasaren eller/och fått portat cylindern. här har ni några bilder.

Bild

Bild

Bild


7/5

Tja! nu har de hänt en del, har polerat fälgkanterna samt fått på mina nya däck, sen har jag fått mitt styre, packningar, kolvring och lite smått. Har även fått sålt båda förgasarna men har en del delar kvar att sälja innan jag kan köpa nytt rör, förgasare, tändning och koppling. (har 2 pr rör, pvl analog, 2 st insug och ett membran kvar ifall nån är intresserad) Sving förlängning och lack är la på väg också, hur långt bör man förlänga svingen? vet att topfules är förlängd 13cm. Sen är de bara motorn kvar men verkar inte som de blir nån portning tyvärr :( har försökt nå emil123 och kilhage men ingen av dom svarar ju :evil: så kanske inte blir nån portning denna säsongen :( men får la gå utan... Här har ni lite helhets bilder iaf.

Tycker att den blir riktigt het
Bild

Bild

Bild

Nya mätaren :) den kommer sitta rakt på styr fästet.
Bild


25/5

Har hänt rätt mycket på bara en dag faktiskt, strippat ner den helt och planerat ram modd och sving förlängning lite :) cylindern och kolven såg jätte bra ut, cylindern va som ny och kolven hadde bara några pytte små märken, så byter bara kolvring nu. Har beställt lite smått o gott från twostroke och 24mx så de kommer la i veckan. Har lite svårigheter att bestämma mig för vilket rör jag ska köra på, står la mellan voca carbon eller bidalot 80. kommer porta mhr:en efter rörets register sedan, vilket tror ni hade gått bäst? :?

Nu kommer lite bilder.
Bild

Krängde av däcken idag, resten kan ni ju räkna ut själva :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Allt för nu :)

24/4
köpte den 23/4 och de ända jag gjort än så länge är bytt till vforce membranet och satt på mitt gamla pr då de är finare än de som satt på :P kommer beställa lite små grejer idag. Aja nog snackat här har ni bilderna!

Bild

Bild

fixade en liten film med :P inget seriöst, bara filmat lite snabbt med en iphone 4 idag och ihop klippt lite hastigt. men man får sej ju en ide hur den går iaf. har 15/53 drevning på.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Gjd4VvWO9ic[/youtube]

kommer en liten bildlig uppdate imorn :) ses då.

KOMENTERA!

Postat: 28 april 2011, 09:53
av Danne
Då blir jag den första som komenterar här då ;)

Ser riktigt bra ut, lycka till!
Kommer du komma på några meets i år eller? ;)

Postat: 28 april 2011, 10:00
av Osten R
helt klart så många jag hinner med och lyckas får tjuts till :)

Postat: 28 april 2011, 10:17
av Pontusandersson95
Eprom tänd ing, voca rör.
Portad cylinder, membran å insug efter förgasare:)

Postat: 28 april 2011, 10:39
av Tompa1122
Kommer nog bli bra , efter du lärt dig att köra .

Postat: 28 april 2011, 10:54
av PK
nice :)

dock ser den ut att gå som min med mk thrower men jaja ;)

Postat: 28 april 2011, 10:55
av Osten R
Pontusandersson95 skrev:Eprom tänd ing, voca rör.
Portad cylinder, membran å insug efter förgasare:)

Kommer nog inte köra med Eprom tändningen, pga att bidalots tändkurva kommer att passa bättre efter portning sen kommer de bli större förgasare me

Tompa1122 skrev:Kommer nog bli bra , efter du lärt dig att köra .
joo har ju inte kört så mycke:P men kommer träna rätt mycket när den väl är klar :)

Postat: 28 april 2011, 10:58
av Osten R
PoWeRKinG skrev:nice :)

dock ser den ut att gå som min med mk thrower men jaja ;)
Haha, de tror jag me att den gör :lol:, men den ser faktiskt lite seg ut. men jag kör med 15/53 på filmen.

Postat: 28 april 2011, 12:01
av PK
Osten R skrev:
PoWeRKinG skrev:nice :)

dock ser den ut att gå som min med mk thrower men jaja ;)
Haha, de tror jag me att den gör :lol:, men den ser faktiskt lite seg ut. men jag kör med 15/53 på filmen.
haha det gör jag med på min ;)

hur länge planerar du att ha kvar den? skulle vara skoj att köra ett race om jag bygger hypermotor ;)

Postat: 28 april 2011, 14:04
av viiktor15
Kan bli grymt det här, lycka till :D

Postat: 28 april 2011, 21:25
av Osten R
Tack :)

PoWeRKinG skrev:
Osten R skrev:
PoWeRKinG skrev:nice :)

dock ser den ut att gå som min med mk thrower men jaja ;)
Haha, de tror jag me att den gör :lol:, men den ser faktiskt lite seg ut. men jag kör med 15/53 på filmen.
haha det gör jag med på min ;)

hur länge planerar du att ha kvar den? skulle vara skoj att köra ett race om jag bygger hypermotor ;)
vet faktiskt inte hur länge jag kommer ha kvar den. Men skulle vilja har kvar den i 2-3 säsonger så man kan dra till Frankrike och Danmark o lite sånt :) eller Danmark kanske blir denna säsongen.

Postat: 28 april 2011, 21:51
av PK
Osten R skrev:Tack :)

PoWeRKinG skrev:
Osten R skrev: Haha, de tror jag me att den gör :lol:, men den ser faktiskt lite seg ut. men jag kör med 15/53 på filmen.
haha det gör jag med på min ;)

hur länge planerar du att ha kvar den? skulle vara skoj att köra ett race om jag bygger hypermotor ;)
vet faktiskt inte hur länge jag kommer ha kvar den. Men skulle vilja har kvar den i 2-3 säsonger så man kan dra till Frankrike och Danmark o lite sånt :) eller Danmark kanske blir denna säsongen.
gött :)

för mig blir det nog:

Malossi - Membran (VL15) MHR
Metrakit -Pro Race 80cc vev (ev annan billigare)
Metrakit ProRace2 70cc
Koso - PWK 28mm
Malossi - Tändstift (Iridium) IW34
Barikit - Insug 24-28 mm


sen köper jag till MK ProRace koppling och en sporttändning vid sidan av. bygger avstämt underliggande rör själv.

det går kanske på 10k +/- 1000 kr

blir säkert mer av den setupen med lite mer grejer men det blir som start.


kommer nog lira bra med det ;) bdw. vet du ngn bra vev till den setupen? onödigt med en för 3500 kr :/

Postat: 28 april 2011, 21:55
av bensinskalle
Ja de här ser bra ut som fan! Du bygger på rätt moppe och bra med mos är de också ;)

Postat: 29 april 2011, 13:37
av Osten R
PoWeRKinG skrev:
Osten R skrev:Tack :)

PoWeRKinG skrev: haha det gör jag med på min ;)

hur länge planerar du att ha kvar den? skulle vara skoj att köra ett race om jag bygger hypermotor ;)
vet faktiskt inte hur länge jag kommer ha kvar den. Men skulle vilja har kvar den i 2-3 säsonger så man kan dra till Frankrike och Danmark o lite sånt :) eller Danmark kanske blir denna säsongen.
gött :)

för mig blir det nog:

Malossi - Membran (VL15) MHR
Metrakit -Pro Race 80cc vev (ev annan billigare)
Metrakit ProRace2 70cc
Koso - PWK 28mm
Malossi - Tändstift (Iridium) IW34
Barikit - Insug 24-28 mm


sen köper jag till MK ProRace koppling och en sporttändning vid sidan av. bygger avstämt underliggande rör själv.

det går kanske på 10k +/- 1000 kr

blir säkert mer av den setupen med lite mer grejer men det blir som start.


kommer nog lira bra med det ;) bdw. vet du ngn bra vev till den setupen? onödigt med en för 3500 kr :/
ser rätt så bra ut, men du borde ju köpa pr 80 ifall du endå ska köra med 43 slaglängd så är portarna redan rätt höjd. Skulle föreslå en barikit vev ifall du vill ha en billigare, har hört att dom håller riktigt bra.

Postat: 29 april 2011, 13:38
av PK
Osten R skrev:
PoWeRKinG skrev:
Osten R skrev:Tack :)

vet faktiskt inte hur länge jag kommer ha kvar den. Men skulle vilja har kvar den i 2-3 säsonger så man kan dra till Frankrike och Danmark o lite sånt :) eller Danmark kanske blir denna säsongen.
gött :)

för mig blir det nog:

Malossi - Membran (VL15) MHR
Metrakit -Pro Race 80cc vev (ev annan billigare)
Metrakit ProRace2 70cc
Koso - PWK 28mm
Malossi - Tändstift (Iridium) IW34
Barikit - Insug 24-28 mm


sen köper jag till MK ProRace koppling och en sporttändning vid sidan av. bygger avstämt underliggande rör själv.

det går kanske på 10k +/- 1000 kr

blir säkert mer av den setupen med lite mer grejer men det blir som start.


kommer nog lira bra med det ;) bdw. vet du ngn bra vev till den setupen? onödigt med en för 3500 kr :/
ser rätt så bra ut, men du borde ju köpa pr 80 ifall du endå ska köra med 43 slaglängd så är portarna redan rätt höjd. Skulle föreslå en barikit vev ifall du vill ha en billigare, har hört att dom håller riktigt bra.
vi tar det med pm så blir det inte massa offtopic ;)

Postat: 7 maj 2011, 15:33
av Osten R
Uppdate!

Postat: 7 maj 2011, 16:17
av Ekman
riktigt snygg! 8) vad är det för hastighets mätare du har? :)

Postat: 7 maj 2011, 18:14
av PK
Osten R skrev:Uppdate!
du har väll inte uppdaterat?

Postat: 17 maj 2011, 18:15
av yahama94
en liten uppdate snart kanske? ;)

Postat: 17 maj 2011, 18:27
av Pontus_PGO
fan va najs ska klart följas :D

Postat: 18 maj 2011, 18:45
av Osten R
Tack :) De blir nog en liten uppdate när jag fått hem lite delar :) och då är den nog startklar med.

Postat: 22 maj 2011, 21:07
av ghponken
vad är det dära för hastighetsmätare?:D

Postat: 8 juni 2011, 16:57
av Osten R
update

Postat: 8 juni 2011, 17:00
av Pontusandersson95
är det ljusspole på tändningen?

Postat: 8 juni 2011, 17:06
av Bergsten
Skit fin 8) Lär ju som helvette med grejerna på också ;) Antar du tänker tävla något i sommar va? :)

Postat: 8 juni 2011, 20:28
av Osten R
Pontusandersson95 skrev:är det ljusspole på tändningen?
nee de är de inte :P
Bergsten skrev: Skit fin Lär ju som helvette med grejerna på också Antar du tänker tävla något i sommar va?
Jo den går rätt fint :) hade tänkt mig de men verkar som att de är få träffar som blir av :?

Postat: 8 juni 2011, 20:29
av Danne
Förjävla fin, dock skulle inte en polerad sving varit helt fel :wink:

Postat: 8 juni 2011, 20:52
av Erydian
vart köpte du hastighetsmätaren och vad kostade den? :D

Postat: 8 juni 2011, 21:19
av FThunberg
Blir grymt bra detta August!

Postat: 8 juni 2011, 21:43
av Osten R
kommer inte att polera denna svingen iaf men kanske senare om jag skaffar alu sving som skall förlängas :)

Mätaren visar bara temp och varv och köpte den på ts för 1000

Tack tunberg ^^

Postat: 8 juni 2011, 22:13
av zvynx
Osten R skrev:kommer inte att polera denna svingen iaf men kanske senare om jag skaffar alu sving som skall förlängas :)

Mätaren visar bara temp och varv och köpte den på ts för 1000

Tack tunberg ^^
fräscht mannen!

Postat: 22 juni 2011, 10:27
av ThePowerDerbi
Riktig fin. Hur polerade du fälgkanten? :D

Postat: 22 juni 2011, 10:47
av ktm_danielsson
Jävlar vad fin den är alltså! Men hur kan du inte få tag i Emil? Vart har du kontaktat han?
ThePowerDerbi skrev:Riktig fin. Hur polerade du fälgkanten? :D
Jadu, som man polerar allt annat?

Postat: 28 juni 2011, 02:26
av Osten R
Skickade cylindern till Emil idag så förhoppnings vis händer de en del nästa vecka :)

Postat: 28 juni 2011, 02:54
av wille95
Osten R skrev:Skickade cylindern till Emil idag så förhoppnings vis händer de en del nästa vecka :)
jaaaa entligen :D
du måste säge sen va det kosta 8)