moppen började gå segt som fan !!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

furia<333
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 oktober 2010, 02:34

moppen började gå segt som fan !!

Inlägg av furia<333 »

hej ...
när jag skulle hem från skolan så startade moppen på första kicken men sen dog den igen ,,, efter 4-6 kickar så startade den igen men går segt som fan!! den ee duktigt slö i axet och har nt alls samma topfart som innan xD jag har en furia som ee trimmad me underliggande mk .. jag har kollat så att inte röret ee igentäppt och så och den får tillräkligt me bensin !!!

* kan de vara kolvringar eller kolven som gått åt skogen elle??
den går heller inte kicka igång nu längre utan bara rulla igång =( och de är inte särskilt mycket komp i den !!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

kolla förgasaren ...egen erfarenhet när moppen står på skolan att ngn jävel lägger i choken ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
furia<333
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 oktober 2010, 02:34

Inlägg av furia<333 »

willemedDERBIN skrev:kolla förgasaren ...egen erfarenhet när moppen står på skolan att ngn jävel lägger i choken ;)
nej de ee nog inget fel på den tror jag inte har kollat ... den dör till och me på tomgång även om jag har tomgångsskruven helt inskruva d xD
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

kolla luftfiltret
annars äre riva dän cylindern och ta en titt på den ;O
känns som ringarna har gjort sitt ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
furia<333
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 oktober 2010, 02:34

Inlägg av furia<333 »

willemedDERBIN skrev:kolla luftfiltret
annars äre riva dän cylindern och ta en titt på den ;O
känns som ringarna har gjort sitt ....
luftfiltret e bra så jag får kolla ringarna då xD
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 oktober 2008, 18:31

Inlägg av CalleNajs »

kolvringar är kassa.. samma hände på min rrx ^^ fast där klarar sig inte heller cylindern sig
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
furia<333
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 oktober 2010, 02:34

Inlägg av furia<333 »

CalleNajs skrev:kolvringar är kassa.. samma hände på min rrx ^^ fast där klarar sig inte heller cylindern sig
okej de får jag fan nt hoppas att min cylinder har gått åt helvete för den e nästan ny !!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

furia<333 skrev:
CalleNajs skrev:kolvringar är kassa.. samma hände på min rrx ^^ fast där klarar sig inte heller cylindern sig
okej de får jag fan nt hoppas att min cylinder har gått åt helvete för den e nästan ny !!
kollat oljan ;O ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
furia<333
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 oktober 2010, 02:34

Inlägg av furia<333 »

willemedDERBIN skrev:
furia<333 skrev:
CalleNajs skrev:kolvringar är kassa.. samma hände på min rrx ^^ fast där klarar sig inte heller cylindern sig
okej de får jag fan nt hoppas att min cylinder har gått åt helvete för den e nästan ny !!
kollat oljan ;O ?
japp !! fyllde på 1 liter för ca 2 dar sen så den e nt slut + att jah häller lite i tanken !
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

furia<333 skrev:
willemedDERBIN skrev:
furia<333 skrev:okej de får jag fan nt hoppas att min cylinder har gått åt helvete för den e nästan ny !!
kollat oljan ;O ?
japp !! fyllde på 1 liter för ca 2 dar sen så den e nt slut + att jah häller lite i tanken !
i vilket fall
kolla ringarna ;)
känns som dem har gjort sitt :O
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
juniiss
Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 30 september 2011, 15:40

1 liter?

Inlägg av juniiss »

:O ska det verkligen va 1 liter in fast har aldrig kollat hur mkt det ska va i har jämfört med det gammla bara. men aja. kan va vev lagret/ramlagren min började gå segt och sen tog det en jävla tid innan axxet började komma och den axxade helften så mkt som innan. och toppfarten blev kass. riv cylinden äre inge fel på ringara kan det va det. / är membranet otätt försvinner nog kompet har ja för mig förgasaren / luft filter kan inte göra något med kompet....
Skriv svar