Luftfilter

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
JetForce96
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 april 2011, 12:40

Luftfilter

Inlägg av JetForce96 »

tjena tjena! tänkte sätta på ett racing luft filter på min moppe, då är frågan, om man blir stoppad av polisen får man böter eller något bara för ett luftfilter, har inget annat trim på, några av mina kompisar säger att det inte direkt tar en för att luftfilter och en del tvärt imot? :?
kymcorider
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 maj 2010, 14:38

Re: Luftfilter

Inlägg av kymcorider »

JetForce96 skrev:tjena tjena! tänkte sätta på ett racing luft filter på min moppe, då är frågan, om man blir stoppad av polisen får man böter eller något bara för ett luftfilter, har inget annat trim på, några av mina kompisar säger att det inte direkt tar en för att luftfilter och en del tvärt imot? :?
Det varierar säkert från polis till polis. Själv har jag blivit stoppad av polisen med "sportluftfilter" och vinterdäck mitt på sommaren men dom kollade bara hur gammal jag va. Men enligt lag så tror jag att man inte får ha det, då den låter för mycket.
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Re: Luftfilter

Inlägg av GileraIce04 »

JetForce96 skrev:tjena tjena! tänkte sätta på ett racing luft filter på min moppe, då är frågan, om man blir stoppad av polisen får man böter eller något bara för ett luftfilter, har inget annat trim på, några av mina kompisar säger att det inte direkt tar en för att luftfilter och en del tvärt imot? :?
Tjenare!

Alla luftfilter är olagliga utom original.

Men om du inte har trimm så kommer den bara att dra en massa bensin i onödan..

Mvh Oliver :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Dom flesta poliser bryr sig inte om att du har sportluftfilter då dom vet att det inte ger någon som helst effekt utan att moppen låter lite mörkare och drar mer bensin.

men sen så finns det snutar som tror att dom är några jävla översittare som inte kan ett skit eller har något annat för sig än att stoppa och ge böterslappar till ungdomar med sportluftfilter.
Låst