polini sport 70 med zx och 17,5mm förgasare effektökning??

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

polini sport 70 med zx och 17,5mm förgasare effektökning??

Inlägg av aerox1995 »

Funderar på att köpa en polini sport nu till sommarn men vill inte att den ska gå över 100km/h. Min setup nu är zx, 17,5mm dellorto, röda kopplingsfjädrar, mk tryckfjäder 50%, 4,1gr vikter.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Den kommer inte gå i närheten av 100km/h med en Polini Sport så du kan vara lugn.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ktm_danielsson skrev:Den kommer inte gå i närheten av 100km/h med en Polini Sport så du kan vara lugn.
Tänka säga precis samma sak :P
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

Born2Ride skrev:
ktm_danielsson skrev:Den kommer inte gå i närheten av 100km/h med en Polini Sport så du kan vara lugn.
Tänka säga precis samma sak :P
okej tack! :) och hur kommer axxet att vara? blir det gasres?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

aerox1995 skrev:
Born2Ride skrev:
ktm_danielsson skrev:Den kommer inte gå i närheten av 100km/h med en Polini Sport så du kan vara lugn.
Tänka säga precis samma sak :P
okej tack! :) och hur kommer axxet att vara? blir det gasres?
bra acceleration kommer du ha men gasres? Näää :P
vill du ha gasres får du nog lägga till lite saker, men tror inte du kommer ha några problem att dra upp den på bakan ändå.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Born2Ride skrev:
aerox1995 skrev:
Born2Ride skrev: Tänka säga precis samma sak :P
okej tack! :) och hur kommer axxet att vara? blir det gasres?
bra acceleration kommer du ha men gasres? Näää :P
Och nu var det min tur att precis tänka skriva det där :roll:

Den kommer accelerera riktigt gött, men toppfarten blir ingen höjdare men du ville ju som sagt inte ha någon 140km/h TK drac :)
Bild

Jag är odödlig
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

den toppar max 90 ,

och sen gasres , nej , sitter du jääävligt långt bak och portar cylindern kanske den lyfter lite .
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Om inte annat kan du ju åka runt o smygrycka lite i styret när ingen märker o säga att du har gasres :|
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

ktm_danielsson skrev:Om inte annat kan du ju åka runt o smygrycka lite i styret när ingen märker o säga att du har gasres :|
haha :) vad jag vet är väl corsa nästa steg och där är det mycket större skillnad eller?
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

ml65 skrev:den toppar max 90 ,

och sen gasres , nej , sitter du jääävligt långt bak och portar cylindern kanske den lyfter lite .
då känns det nästan ovärt att köpa den efter som min i nuläget gör 83km/h enilgt gps och axxet är godkänt
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

aerox1995 skrev:
ktm_danielsson skrev:Om inte annat kan du ju åka runt o smygrycka lite i styret när ingen märker o säga att du har gasres :|
haha :) vad jag vet är väl corsa nästa steg och där är det mycket större skillnad eller?
Ingen gigantisk skillnad, Corsa har bättre bottendrag bara, lämpar sig bäst för stunthojar. Men sen är den väl typ 800kr dyrare.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

ktm_danielsson skrev:
aerox1995 skrev:
ktm_danielsson skrev:Om inte annat kan du ju åka runt o smygrycka lite i styret när ingen märker o säga att du har gasres :|
haha :) vad jag vet är väl corsa nästa steg och där är det mycket större skillnad eller?
Ingen gigantisk skillnad, Corsa har bättre bottendrag bara, lämpar sig bäst för stunthojar. Men sen är den väl typ 800kr dyrare.
så alltså är det inte värt att lägga till 800kr för en corsa om man just vill åt gasres?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

aerox1995 skrev:
ktm_danielsson skrev:
aerox1995 skrev: haha :) vad jag vet är väl corsa nästa steg och där är det mycket större skillnad eller?
Ingen gigantisk skillnad, Corsa har bättre bottendrag bara, lämpar sig bäst för stunthojar. Men sen är den väl typ 800kr dyrare.
så alltså är det inte värt att lägga till 800kr för en corsa om man just vill åt gasres?
Nej :)
Bild

Jag är odödlig
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

aerox1995 skrev:
ktm_danielsson skrev:
aerox1995 skrev: haha :) vad jag vet är väl corsa nästa steg och där är det mycket större skillnad eller?
Ingen gigantisk skillnad, Corsa har bättre bottendrag bara, lämpar sig bäst för stunthojar. Men sen är den väl typ 800kr dyrare.
så alltså är det inte värt att lägga till 800kr för en corsa om man just vill åt gasres?
nej , du kommer aldrig få gas res med 17.5a och zx .

Du minns säkert min aerox ? vi körde ihop någon gång , jag hade 19mm black ed , stage 6 streetrace ( typ lika bra som polinin ) och zx / Hebo , och den reste inte , dock var det lätt att dra upp den . dock om du vill ha högre topp , då är det byta slutväxel .

stage 6 sport pro , är värre en polini , tror den är billigare med :)
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

aerox1995 skrev:
ml65 skrev:den toppar max 90 ,

och sen gasres , nej , sitter du jääävligt långt bak och portar cylindern kanske den lyfter lite .
då känns det nästan ovärt att köpa den efter som min i nuläget gör 83km/h enilgt gps och axxet är godkänt
Skulle vilja veta vad du har för övrig setup än vikter,kopplingsfjädrar,leovince zx, 17.5mm förgasare.
För jag kan garantera dig och satsa allt på att antingen har du mer trim på moppen eller så var gps'en du använde inget vidare bra för du kommer ALDRIG upp i 83 med den setupen.
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

Born2Ride skrev:
aerox1995 skrev:
ml65 skrev:den toppar max 90 ,

och sen gasres , nej , sitter du jääävligt långt bak och portar cylindern kanske den lyfter lite .
då känns det nästan ovärt att köpa den efter som min i nuläget gör 83km/h enilgt gps och axxet är godkänt
Skulle vilja veta vad du har för övrig setup än vikter,kopplingsfjädrar,leovince zx, 17.5mm förgasare.
För jag kan garantera dig och satsa allt på att antingen har du mer trim på moppen eller så var gps'en du använde inget vidare bra för du kommer ALDRIG upp i 83 med den setupen.
tror han har multivarre med.
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

ml65 skrev:
aerox1995 skrev:
ktm_danielsson skrev: Ingen gigantisk skillnad, Corsa har bättre bottendrag bara, lämpar sig bäst för stunthojar. Men sen är den väl typ 800kr dyrare.
så alltså är det inte värt att lägga till 800kr för en corsa om man just vill åt gasres?
nej , du kommer aldrig få gas res med 17.5a och zx .

Du minns säkert min aerox ? vi körde ihop någon gång , jag hade 19mm black ed , stage 6 streetrace ( typ lika bra som polinin ) och zx / Hebo , och den reste inte , dock var det lätt att dra upp den . dock om du vill ha högre topp , då är det byta slutväxel .

stage 6 sport pro , är värre en polini , tror den är billigare med :)
jo den lättade ju men inte gasres. så sport pro är ett bättre val om man vill åt axxet?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ml65 skrev:
Born2Ride skrev:
aerox1995 skrev: då känns det nästan ovärt att köpa den efter som min i nuläget gör 83km/h enilgt gps och axxet är godkänt
Skulle vilja veta vad du har för övrig setup än vikter,kopplingsfjädrar,leovince zx, 17.5mm förgasare.
För jag kan garantera dig och satsa allt på att antingen har du mer trim på moppen eller så var gps'en du använde inget vidare bra för du kommer ALDRIG upp i 83 med den setupen.
tror han har multivarre med.
multivar ger ju knappt någon märkbar effekt i toppfart bara acceleration :P
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

Stage 6 sport pro är väll värre en polini på alla sätt ungefär :)

http://www.pedparts.co.uk/ekmps/shops/t ... ovince.jpg
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

räcker det att det var en yamaha r1 09 som mätte? och ja jag har polini Hi-speed också
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 25 maj 2010, 16:16
Ort: kalmar
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

aerox1995 skrev:räcker det att det var en yamaha r1 09 som mätte? och ja jag har polini Hi-speed också
jag glömde också stage6 insugtkit
Låst