Ny koppling till en 100cc

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dopi3
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 30 januari 2011, 01:07
Ort: Sverige

Ny koppling till en 100cc

Inlägg av Dopi3 »

Tjena!
Jag har en Speedfight 100cc! och håller på att stunta med den. Riktigt skön faktiskt
Jag vill/behöver inte trimma den eftersom det redan är rätt bra vrid i. MEN jag skulle nog vilja modifiera lite i variatorn, kanske byta koppling och kopplings fjäder osv

Skulle ni kunna vara vänliga att ge tips på vilken koppling ni rekommenderar till min moppe?

Mvh

OCH JA JAG VET ATT MAN SKALL POSTA EN SÅN HÄR TRÅD I SETUP TRÅDEN MEN INGEN SVARAR DÄR
Senast redigerad av Dopi3 den 22 april 2011, 10:05, redigerad totalt 1 gånger.
Dopi3
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 30 januari 2011, 01:07
Ort: Sverige

Inlägg av Dopi3 »

Bild

när jag körde igår så sprack det i mynningen till avgasröret, någon som vet att bra sett att laga detta på? vill inte köpa en helt ny cylinder..
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

Dopi3 skrev:Bild

när jag körde igår så sprack det i mynningen till avgasröret, någon som vet att bra sett att laga detta på? vill inte köpa en helt ny cylinder..
Köp ny cylinder ,det där kommer bara att börja krångla om du nu lyckas(och jag säger inte att du gör det) laga så kommer det gå sönder rätt snart igen. så KÖP NY
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

om det bara är det där lilla jacket på kanten så är det ingen fara. Röret tätar väl mot det inre planet, ringen runt som är sprucken är bara för att rikta in röret. Så de är bara att skruva tillbaka ;)

Skulle jag ha fel så är det bara att försöka täta lite.

Annars om du nu måste laga cylindern är det bara att svetsa, vilket innebär att du får skruva av cylindern och lämna in den.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst