drd förgasare !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
tylzor
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 28 juni 2010, 16:22
Ort: skåne

drd förgasare !

Inlägg av tylzor »

Tjena , fyfan vad mycket hjälp man får här , älskar er ! <3


Aja , nu till frågan!
Min drd varvar myckt och "går" av sig själv när man lägger i ettan. Är det nålen i förgasaren som spökar ?


MVH !
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

kollat efter tjuvluft? klassiskt känne tecken på tjuvluft är att den varvar av sig själv.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
tylzor
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 28 juni 2010, 16:22
Ort: skåne

Inlägg av tylzor »

okej , lite dum fråga bara hur tittar jag efter tjuvluft , sprickor i insyger o liknande `? :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

tylzor skrev:okej , lite dum fråga bara hur tittar jag efter tjuvluft , sprickor i insyger o liknande `? :)
jepp, dock är det enklast att starta den och spraya med startgas vid insug och förgasare och även cyllinderfoten och toppen. du ska lyssna efter förändringar i varvtalet ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: drd förgasare !

Inlägg av PK »

tylzor skrev:Tjena , fyfan vad mycket hjälp man får här , älskar er ! <3


Aja , nu till frågan!
Min drd varvar myckt och "går" av sig själv när man lägger i ettan. Är det nålen i förgasaren som spökar ?


MVH !
det är inget problem du har. Därimot om den INTE skulle gå framåt när du lägger i ettan så så skulle det vara ett problem ;)
antis
Varnad
Inlägg: 286
Blev medlem: 4 oktober 2008, 09:13

Inlägg av antis »

Har får nog ta o förklara lite bättre..

Om han kopplar o lägger i ettan och den driver framåt då så är ju lameller eller dåligt spänd kopplingsvajer...

Om den däremot driver när han betar i ettan och inte håller i kopplingen är det ju inget problem. Det är ju bara tomgångs cruise :D

Men han kanske menar att den varvar mycket på tomgång eller något ? Aja TS får förklara bättre.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

kan låna lite..

min Derbi var ute på testrunda. kopplingen funkade skitbra. dock var vajjern sliten.

sen ryckte det till när jag kopplade och vajjern hade gått av :S sen har den varit konstig.. den är inte helt i friläge när man håller inne kopplingen. sen om man kopplar fullt så funkar inte kopplingen. alltså så är bästa lägen lite under full spänning.

vad kan ha hänt?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

antis skrev:Har får nog ta o förklara lite bättre..

Om han kopplar o lägger i ettan och den driver framåt då så är ju lameller eller dåligt spänd kopplingsvajer...

Om den däremot driver när han betar i ettan och inte håller i kopplingen är det ju inget problem. Det är ju bara tomgångs cruise :D

Men han kanske menar att den varvar mycket på tomgång eller något ? Aja TS får förklara bättre.

men eftersom den varvar när ingen växel är i, så är det ju antingen tjuvluft eller tomgångs skruven är för långt inskruvad, eller att inte throtteln på något sätt går ner.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

PoWeRKinG skrev:kan låna lite..

min Derbi var ute på testrunda. kopplingen funkade skitbra. dock var vajjern sliten.

sen ryckte det till när jag kopplade och vajjern hade gått av :S sen har den varit konstig.. den är inte helt i friläge när man håller inne kopplingen. sen om man kopplar fullt så funkar inte kopplingen. alltså så är bästa lägen lite under full spänning.

vad kan ha hänt?
Alltså va? Har du bytt vajer eller vadå? Testat justera?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst