jepp, dock är det enklast att starta den och spraya med startgas vid insug och förgasare och även cyllinderfoten och toppen. du ska lyssna efter förändringar i varvtalettylzor skrev:okej , lite dum fråga bara hur tittar jag efter tjuvluft , sprickor i insyger o liknande `?
det är inget problem du har. Därimot om den INTE skulle gå framåt när du lägger i ettan så så skulle det vara ett problemtylzor skrev:Tjena , fyfan vad mycket hjälp man får här , älskar er ! <3
Aja , nu till frågan!
Min drd varvar myckt och "går" av sig själv när man lägger i ettan. Är det nålen i förgasaren som spökar ?
MVH !
antis skrev:Har får nog ta o förklara lite bättre..
Om han kopplar o lägger i ettan och den driver framåt då så är ju lameller eller dåligt spänd kopplingsvajer...
Om den däremot driver när han betar i ettan och inte håller i kopplingen är det ju inget problem. Det är ju bara tomgångs cruise
Men han kanske menar att den varvar mycket på tomgång eller något ? Aja TS får förklara bättre.
Alltså va? Har du bytt vajer eller vadå? Testat justera?PoWeRKinG skrev:kan låna lite..
min Derbi var ute på testrunda. kopplingen funkade skitbra. dock var vajjern sliten.
sen ryckte det till när jag kopplade och vajjern hade gått av :S sen har den varit konstig.. den är inte helt i friläge när man håller inne kopplingen. sen om man kopplar fullt så funkar inte kopplingen. alltså så är bästa lägen lite under full spänning.
vad kan ha hänt?