Baklyse, blinkers, elstart dött?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
orree
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 februari 2011, 21:58

Baklyse, blinkers, elstart dött?

Inlägg av orree »

Tjena!

Speedfighten krånglar efter att jag tvättade rent moppen, nu fungerar varken blinkers, elstarten eller baklyset, bromsljuset fungerar men inte de som lyser annars :)
När jag försöker starta mopeden med elstarten liksom tjuter det bara på nåt konstigt sätt... :S

Jag har kollat säkringarna och bytt dom ett antal gånger... någon som vet vad felet kan vara? :D
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Re: Baklyse, blinkers, elstart dött?

Inlägg av to0b »

orree skrev:Tjena!

Speedfighten krånglar efter att jag tvättade rent moppen, nu fungerar varken blinkers, elstarten eller baklyset, bromsljuset fungerar men inte de som lyser annars :)
När jag försöker starta mopeden med elstarten liksom tjuter det bara på nåt konstigt sätt... :S

Jag har kollat säkringarna och bytt dom ett antal gånger... någon som vet vad felet kan vara? :D
Jag har varit med om liknande två gånger, men endast det "tjutande ljudet". Det tyder på att vatten har trängt ner i blinkers reläet tror jag. Men det är bara att vänta tills vattnet har torkat, låt mopeden stå orörd under dagen/natten, eller försök att torka bort så mycket vatten som det går. Borde fungerar som vanligt imorgon igen! (=

Har du bytt säkringen vid batteriet förresten? För den kan även krångla.
orree
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 februari 2011, 21:58

Inlägg av orree »

Jag har bara bytt säkringen nere vid batteriet, finns det fler?

Grejen är det att den varit såhär i 2-3 veckor nu och att elstarten fungerade 1h för någon dag sedan, men sen dog den igen...
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

orree skrev:Jag har bara bytt säkringen nere vid batteriet, finns det fler?

Grejen är det att den varit såhär i 2-3 veckor nu och att elstarten fungerade 1h för någon dag sedan, men sen dog den igen...
ojdå, det var länge. Då går antingen säkringen varje gång du startar mopeden pga kortslutning, eller så har hela el systemet gått åt pipan.. Men jag tror att det är kortslutning, eftersom att det tjutande ljudet fortfarande låter. Det är bara att felsöka efter brända sladdar osv..
Låst