tja! tänkte byta till sportluft på min dt 50 r 04, kommer de bli någon skillnad på effekt och är det bara att byta munstycke i fuggen för att att den ska gå rent o fint. ? :) tack på förhand !
dom flesta original mopparna är oftas väldigt snålt bestyckade så man kan faktiskt tjäna ett par km och mer kräm genom att byta upp sig ett par storlekar i huvudmunstycke.
dock tycker jag sportluftfilter är helt onödigt.
Born2Ride skrev:dom flesta original mopparna är oftas väldigt snålt bestyckade så man kan faktiskt tjäna ett par km och mer kräm genom att byta upp sig ett par storlekar i huvudmunstycke.
dock tycker jag sportluftfilter är helt onödigt.
det är helt onödigt ja
men när vi trimmade min broders moppe då märkte man att han fick ett lite snabbare axx
det är den var dock typ orginal dådå men ett axx är alltig rolligt
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Det är alltid svårt att säga på förhand på vad man vinner på sportluftfilter eller inte, särskilt på en moppe som bara är avstrypt. Men en del mopeder kan man vinna ganska bra på att använda sportfilter redan då motorn bara är avstrypt, i varjefall på accet. Men i regel är den största vinsten då man har trimmat ordentligt och då räcker som regel inte luftflödet från originalburken längre till utan man blir tvungen att använda öppet filter.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter