Moppen bara dog , finns gnista

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jonteringkvist
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2010, 13:42

Moppen bara dog , finns gnista

Inlägg av jonteringkvist »

Hejsan , min moppe ( Piaggio nrg dt 08 ) dog bara helt plötsligt först började den misstända sen sluta den tända helt och hållet ? Har en tanka att det kan vara att jag vridit av halva nyckeln i tändningslåset för jag tänkte då räknade den inte hur många mil jag körde, fråga mig inte varför ja tänkte så , men sen när jag drog på full tändning igen så börja den misstända , vad kan vara felet? tacksam som fan för hjälp !
najkan
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 9 juli 2010, 17:16

Re: Moppen bara dog , finns gnista

Inlägg av najkan »

jonteringkvist skrev:Hejsan , min moppe ( Piaggio nrg dt 08 ) dog bara helt plötsligt först började den misstända sen sluta den tända helt och hållet ? Har en tanka att det kan vara att jag vridit av halva nyckeln i tändningslåset för jag tänkte då räknade den inte hur många mil jag körde, fråga mig inte varför ja tänkte så , men sen när jag drog på full tändning igen så börja den misstända , vad kan vara felet? tacksam som fan för hjälp !
Den har i värsta fall kanske skurit?:(
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 296
Blev medlem: 14 juni 2010, 21:02

Re: Moppen bara dog , finns gnista

Inlägg av zhindraz »

jonteringkvist skrev:Hejsan , min moppe ( Piaggio nrg dt 08 ) dog bara helt plötsligt först började den misstända sen sluta den tända helt och hållet ? Har en tanka att det kan vara att jag vridit av halva nyckeln i tändningslåset för jag tänkte då räknade den inte hur många mil jag körde, fråga mig inte varför ja tänkte så , men sen när jag drog på full tändning igen så börja den misstända , vad kan vara felet? tacksam som fan för hjälp !
Är den trimmad?
jonteringkvist
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2010, 13:42

Inlägg av jonteringkvist »

nej jag tror inte att den har skurit faktiskt , för ju längre den står så går den perfekt men sen börjar den misstända , tror det är CDI´n eller tändspolen som spökar.. :(
Den är inte trimmad , vadårå?
Användarens profilbild
libanesenn
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 februari 2011, 21:31
Ort: Bandhagen

Inlägg av libanesenn »

rätt antingen är det cdi boxen eller tändspolen eller Tändstift

pröva o lägg cdi boxen i ungnen i 50-60 grader i 10 min då den kanske är fuktig
jonteringkvist
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2010, 13:42

Inlägg av jonteringkvist »

Provat med två olika tändstift båda ger gnista , men på dn här sitter cdin och tändspolen ihop och jag tror inte det är fukt i den eftersom det var en varmt dag den dog.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

jonteringkvist skrev:Provat med två olika tändstift båda ger gnista , men på dn här sitter cdin och tändspolen ihop och jag tror inte det är fukt i den eftersom det var en varmt dag den dog.
Ta av cylindern och kolven och kolla hur allt ser ut, det är det bästa tipset jag kan ge dig.
jonteringkvist
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2010, 13:42

Inlägg av jonteringkvist »

Tror inte det är det , för den går ju när den stått ett tag, sen börjar den misstända och dö..
Skriv svar