Administratörrer Eller Moderatorror - Online 24/7?

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Administratörrer Eller Moderatorror - Online 24/7?

Inlägg av GileraIce04 »

Hej, Jo jag tycker att det borde vara Minst en Adm inne 24/7 för alla dessa spammers, Nu är det ngn p12a som spammar regler och massa mat.. Jag vet inte vad ni tycker men det är nog för tsr eget bästa!

Mvh Oliver!
Senast redigerad av GileraIce04 den 16 april 2011, 23:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

eller att vi i crew skulle få mer rättigheter, kollar tsr regelbundet om dagen så det känns surt att man inte kan göra något åt falukorvsidioten!
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

andersjohansson93 skrev:eller att vi i crew skulle få mer rättigheter, kollar tsr regelbundet om dagen så det känns surt att man inte kan göra något åt falukorvsidioten!
Jo jag håller med! Ifa ngn som kan ta bort Spamm och en massa skit!
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

Låsa trådar hade varit något..
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

andersjohansson93 skrev:Låsa trådar hade varit något..
Att låsa trådar hade nog inte hjälpt ngt, personen kommer bara att spamma vidare, Bann hade varit bätre!
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

jo men dem rättigheterna kan dem ju itne ge till crew :P
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Tagit upp detta i crew/moderator forumet, får hoppas någon snart ser :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

andersjohansson93 skrev:jo men dem rättigheterna kan dem ju itne ge till crew :P
Jodå, de tycker jag. Men då måste ifa crew vara mycket seriös. Precis som moderatorerna och adms.. :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

crew skulle ju kunna banna folk i typ en dag max. då kan dom banna dom som är helt hopplösa och höra av sig till ngn admin som utökar till ip ban ;)

sen låsa trådar skulle inte vara fel :)
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

PoWeRKinG skrev:crew skulle ju kunna banna folk i typ en dag max. då kan dom banna dom som är helt hopplösa och höra av sig till ngn admin som utökar till ip ban ;)

sen låsa trådar skulle inte vara fel :)
Så skulle de va! :D
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

PoWeRKinG skrev:crew skulle ju kunna banna folk i typ en dag max. då kan dom banna dom som är helt hopplösa och höra av sig till ngn admin som utökar till ip ban ;)

sen låsa trådar skulle inte vara fel :)
låter vettigt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Men nu är det ju så att det inte finns någon funktion som möjliggör en bann i endast 24 timmar, vi får göra allt manuellt. Precis som varningar och dylikt, vi sätter dit att manuellt och tar bort manuellt, inget går per automatik. Vi har nyligen börjat med ett system för varningar och bann där vi skriver ut datum, tid och orsak till varning/bann och sedan får vi gå in och kolla med jämna mellanrum och ta bort bann när tiden gått ur och varningar får vi göra så pass många att det ska vi meddela medlemmarna om att dom får skicka ett pm till valfri mod när varningen ska tas bort annars blir det för mycket jobb med att kolla igenom alla varningar och datum(varningen skrivs ut av den mod som gett den, vilket datum den skett så ni kan inte fuska.)

Att kräva att ha någon inne 24/7 är lite mycket faktiskt, vi har faktiskt liv vi med och det moderator jobb som vi gör här på forumet gör vi helt gratis och för er skull, det tar både tid och ork från oss men vi gör det just för att ni ska få ett trivsammare forum så tänk efter en extra gång innan ni startar nästa tråd eller gör nästa post att det faktiskt är någon som måste ta reda på skiten som vissa ställer till med och att dom gör det av ren godhet för att forumet ska fungera och vara trivsamt för alla. Vi alla försöker att vara inne så mycket som möjligt och hålla koll.

Vad crew kan göra är att meddela i deras del av forumet vilken/vilka medlem(ar) som missköter sig och då kan vi ta itu med dem från det.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Är det mycket spam på sidan i övrigt?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Jonas skrev:Är det mycket spam på sidan i övrigt?
ja.
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

den som ser ett spam från en användare kan ni då ta en skärmbild på hur det ser ut vid tillfälle. Så ska jag se om jag kan göra något för att undvika detta.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Jonas skrev:den som ser ett spam från en användare kan ni då ta en skärmbild på hur det ser ut vid tillfälle. Så ska jag se om jag kan göra något för att undvika detta.
blir bra :)
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

eller typ banna knapp på proffil så det skickas ett mail till er administratörer
så får man fylla i varför man vill banna denna
för det skulle ju va sketet om dem som spammar skulle kunna låsa folk eller ?
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

chifen skrev:Men nu är det ju så att det inte finns någon funktion som möjliggör en bann i endast 24 timmar, vi får göra allt manuellt. Precis som varningar och dylikt, vi sätter dit att manuellt och tar bort manuellt, inget går per automatik. Vi har nyligen börjat med ett system för varningar och bann där vi skriver ut datum, tid och orsak till varning/bann och sedan får vi gå in och kolla med jämna mellanrum och ta bort bann när tiden gått ur och varningar får vi göra så pass många att det ska vi meddela medlemmarna om att dom får skicka ett pm till valfri mod när varningen ska tas bort annars blir det för mycket jobb med att kolla igenom alla varningar och datum(varningen skrivs ut av den mod som gett den, vilket datum den skett så ni kan inte fuska.)

Att kräva att ha någon inne 24/7 är lite mycket faktiskt, vi har faktiskt liv vi med och det moderator jobb som vi gör här på forumet gör vi helt gratis och för er skull, det tar både tid och ork från oss men vi gör det just för att ni ska få ett trivsammare forum så tänk efter en extra gång innan ni startar nästa tråd eller gör nästa post att det faktiskt är någon som måste ta reda på skiten som vissa ställer till med och att dom gör det av ren godhet för att forumet ska fungera och vara trivsamt för alla. Vi alla försöker att vara inne så mycket som möjligt och hålla koll.

Vad crew kan göra är att meddela i deras del av forumet vilken/vilka medlem(ar) som missköter sig och då kan vi ta itu med dem från det.
Jasså, det visste jag absolut inte. jag trodde det var ert jobb.. men det ska jag tacka för att ni gör det för allas bästa!
Är det mycket spam på sidan i övrigt?
ja, det tycker jag.. Specielt Post hunters
eller typ banna knapp på proffil så det skickas ett mail till er administratörer
så får man fylla i varför man vill banna denna
för det skulle ju va sketet om dem som spammar skulle kunna låsa folk eller ?

Den idén var faktist riktigt bra!
Har varit medlem i andra forum och där finns sådan knapp!

kan man inte införa det här också :D?

Mvh Oliver!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Men så är det iaf, de flesta av oss har jobb eller studerar så vi offrar en del fritid för att sitta här ändå som det är redan :) Vi gör det gärna också, bara vi får se att vårat jobb uppskattas och folk följer de regler som vi satt upp. Det kan tyckas att regler ibland gör det sämre för en enskild individ (t ex som att det kan bli lite långsammare svar att posta i en samlingstråd eller som att vissa tycker att det är jättejobbigt att skriva en vettig rubrik) men i det stora hela blir det bättre för alla och mer trivsamt. Missförstå mig inte, det ni har sagt vore ju bra om funktionen hade funnits men nu gör den ju tyvärr inte det. De flesta medlemmarna på forumet sköter sig ju ändå och vi ser ju ofta att medlemmar faktiskt påpekar i felpostade trådar och trådar med dåliga rubriker att TS faktiskt gjort fel och det är ju jättebra!

Visst är det en del spamm emellanåt men inget överdrivet faktiskt, har varit lite mer på senare tid men tycker ändå vi har klarat oss hyffsat. De som spammar nu är ju mest såna som inte skapar trådar själva utan skriver spamm i en jävla massa trådar som redan är startade och det är ju lite mer svårupptäckt när man bara scannar av trådarna efter något som ser ut som spamm men dom brukar inte hinna så långt ändå innan bannen är utfärdad tycker jag då.

Vi håller på med ett nytt system för registrering nu och diskuterar hur vi ska göra om det och vad som kommer krävas. Det kommer att bromsa nyregistreringarna litegrann men också sålla bort spammare etc, så det är värt det enligt oss.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

chifen skrev:Men så är det iaf, de flesta av oss har jobb eller studerar så vi offrar en del fritid för att sitta här ändå som det är redan :) Vi gör det gärna också, bara vi får se att vårat jobb uppskattas och folk följer de regler som vi satt upp. Det kan tyckas att regler ibland gör det sämre för en enskild individ (t ex som att det kan bli lite långsammare svar att posta i en samlingstråd eller som att vissa tycker att det är jättejobbigt att skriva en vettig rubrik) men i det stora hela blir det bättre för alla och mer trivsamt. Missförstå mig inte, det ni har sagt vore ju bra om funktionen hade funnits men nu gör den ju tyvärr inte det. De flesta medlemmarna på forumet sköter sig ju ändå och vi ser ju ofta att medlemmar faktiskt påpekar i felpostade trådar och trådar med dåliga rubriker att TS faktiskt gjort fel och det är ju jättebra!

Visst är det en del spamm emellanåt men inget överdrivet faktiskt, har varit lite mer på senare tid men tycker ändå vi har klarat oss hyffsat. De som spammar nu är ju mest såna som inte skapar trådar själva utan skriver spamm i en jävla massa trådar som redan är startade och det är ju lite mer svårupptäckt när man bara scannar av trådarna efter något som ser ut som spamm men dom brukar inte hinna så långt ändå innan bannen är utfärdad tycker jag då.

Vi håller på med ett nytt system för registrering nu och diskuterar hur vi ska göra om det och vad som kommer krävas. Det kommer att bromsa nyregistreringarna litegrann men också sålla bort spammare etc, så det är värt det enligt oss.
Jag tycker att ni e awesome, Ni gör det helt gratis :D

Hoppas de nya systemet är bätre isf! :D
Pallar inga spammers! ;o

Men jag tycker att det låter bra! :D

Mvh Oliver! 8)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

GileraIce04 skrev:
ja, det tycker jag.. Specielt Post hunters
Posthunts och spam är två heeeelt olika saker.

Vi har nästan inget spam alls nuförtiden, länge sedan jag såg något sist
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

bensinskalle skrev:
GileraIce04 skrev:
ja, det tycker jag.. Specielt Post hunters
Posthunts och spam är två heeeelt olika saker.

Vi har nästan inget spam alls nuförtiden, länge sedan jag såg något sist
Håller med, kanske sett 1-3 spammers under den tiden jag har varit medlem i forumet.
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

bensinskalle skrev:
GileraIce04 skrev:
ja, det tycker jag.. Specielt Post hunters
Posthunts och spam är två heeeelt olika saker.

Vi har nästan inget spam alls nuförtiden, länge sedan jag såg något sist
åh jo... Igår etc.. då var ju det en kille som spammade Falukorv och fiskpinnar o bla bla... 30 post på 10 min :roll:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

bensinskalle skrev:
GileraIce04 skrev:
ja, det tycker jag.. Specielt Post hunters
Posthunts och spam är två heeeelt olika saker.

Vi har nästan inget spam alls nuförtiden, länge sedan jag såg något sist
Ett par har det väl varit. sett 2-3 st på en ganska kort tid, innan det var det lugnt länge. Men ändå förhållandevis lugnt faktiskt :) Men desto mer vi kan sålla bort desto bättre
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

chifen skrev:
bensinskalle skrev:
GileraIce04 skrev:
ja, det tycker jag.. Specielt Post hunters
Posthunts och spam är två heeeelt olika saker.

Vi har nästan inget spam alls nuförtiden, länge sedan jag såg något sist
Ett par har det väl varit. sett 2-3 st på en ganska kort tid, innan det var det lugnt länge. Men ändå förhållandevis lugnt faktiskt :) Men desto mer vi kan sålla bort desto bättre
Jao, de var ju inte så längesen som en persson gjorde 2 acc och spammade kebab***** ^^
Skriv svar