Yamaha dt problem

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

YamahaDt91mx
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 22 januari 2012, 16:38
Ort: Alunda

Yamaha dt problem

Inlägg av YamahaDt91mx »

Tjena jag har en Yamaha dt 50 mx -91 och köpte nya kolvringar till den eftersom de var sjukt dålig komp i den men iaf så när jag köpte dom o montera dit dom och sku starta den så vad det någe annat problem för när man ger full gas så sku de va som om man bara sku ge typ 35% gas fast jag ger 100% gas.. har rengjort förgasaren o allt, och då gick den lite bättre om man skruvar på bensin skruven men om man släpper gasen o sen gasar så tar de ungefär 35sek inanna den varvar ur helt :? och undra om de finns någon snäll person som kan hjälpa mig lite ?? :D
ps jag vet int om den här tråden blev på fel ställe är ny här så :P
Btw den gick nästan bra inann jag bytte kolvringar.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Re: Yamaha dt problem

Inlägg av Roxxen96 »

YamahaDt91mx skrev:Tjena jag har en Yamaha dt 50 mx -91 och köpte nya kolvringar till den eftersom de var sjukt dålig komp i den men iaf så när jag köpte dom o montera dit dom och sku starta den så vad det någe annat problem för när man ger full gas så sku de va som om man bara sku ge typ 35% gas fast jag ger 100% gas.. har rengjort förgasaren o allt, och då gick den lite bättre om man skruvar på bensin skruven men om man släpper gasen o sen gasar så tar de ungefär 35sek inanna den varvar ur helt :? och undra om de finns någon snäll person som kan hjälpa mig lite ?? :D
ps jag vet int om den här tråden blev på fel ställe är ny här så :P
Btw den gick nästan bra inann jag bytte kolvringar.

Välkommen till forumet YamahaDT91mx!

Måste tyvärr hänvisa dig till rätt tråd innan jag eller någon annan kan hjälpa dig, blir så mycket smidigare då. Din tråd har hamnat fel, men jag och andra har förståelse för det då detta är ditt första inlägg och felpostat har alla gjort! ;)

Men iallafall här ska du lägga din tråd!

2T-CSRV. Felsökning

http://www.twostrokerider.se/forum/viewforum.php?f=52

Mvh!
Senast redigerad av Roxxen96 den 22 januari 2012, 19:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Har du kollat så allt är tätt ? :), och har du kollat kompet efter du byta kolvringar ?

isf kolla luftfiltret och membranen :)

Edit: sjukt bra gjort av dig Roxxen96 du möter nya personer sjukt trevligt och de kommer göra att vi får fler användare (y, detta behövs när folk beter sig sjukt otrevligt i vanliga fall :)
Skriv svar