värm runt kullagret med hetlufts pistol, de första är jobbigast att få ut men de är bara till att slå på kanten med en mejsel från andra sidan. (glömde säga att du kan lägga de nya lagerna i frysen innan du sätter igång med detta ) när du har fått bort det ena tar du ut den "rörbiten" som sitter i navet. sedan tar du en hylsa och en förlängning som passar genom nave så den kommer på lagret på andra sidan sen slår du bara ut det
kan ibland hända att lagret delar på sig och yttre lagerbanan stannar kvar i navet. då tar du och sätter hetluftspistolen rätt ner i navet och letar upp en hylsa som PRECIS går fritt i navet så du kan slå ut lagerbanan
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Skaffa dig en lång och kraftig mejsel, 2,5-3 dm skaft ( exklusive handtag ) bör räcka, ELLER en m10-m12 skruv lika lång, eller något liknande. Sen behövs en hammare och en stor hylsa som är lika stor som lagrets ytterbana.
Det sitter ett lager på varje sida av navet. Mellan dessa två lager sitter det en hylsa som tar upp krafterna när man spänner åt muttrarna på sidan. Denna axel sitter upphängd med små skumgummiringar så den går att flytta på när axeln är urdragen. Stick in ditt verktyg på ena sidan av navet så det nästan sticker ut på andra sidan. Sen kan du bända med verktyget så att röret inuti flyttar sig så att du kan knacka på lagret. I och med att du inte ska använda lagrena igen kan du knacka på innerbanan ( den som snurrar ), för att få ut hela lagret måste man knacka på ytterbanan ( den som sitter fastpressad i navet ). Knacka på bara så lossnar antingen bara innerbanan och far ut med kulor och hela köret, eller så kanske hela lagret följer med. När du fått ur den biten kan du dra ut röret och sedan knacka ut resterna av det lagret du började på, och sedan lagret på andra sidan.
När du sen ska i med nästa är det bara att lägga det på plats. Lägg mot hylsan och knacka. Var noga med att hylsan ligger på ytterbanan hela tiden, inget annat. Sen är det bara att knacka in lagret tills det ligger jäms med kanten på navet. Glöm inte att sätta i axeln med skumgummiringarna igen, och om du har öppna lager se till att smörja in dom ordentligt!
Smörj hjulaxeln när du monterar tillbaka den också
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever