ingen bra ide att bara ta på avgasen. då variationerna i avgas och flöde helst inte ska variera mer än 5 grader på durationen. så lika br att porta hela cylindern. om de avviker mer än 10 grader kommer motorn att bete sig mkt märkligt och lika så om du bara portar flödesportarna.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Beckvall, du tänker på en vattenkyld motor ? eller kanske är samma på en luftkyld ? Detta är för mycket einstein för mig. Får lära mig på nåt billigt först. Tack iallafall
beckvall skrev:ingen bra ide att bara ta på avgasen. då variationerna i avgas och flöde helst inte ska variera mer än 5 grader på durationen. så lika br att porta hela cylindern. om de avviker mer än 10 grader kommer motorn att bete sig mkt märkligt och lika så om du bara portar flödesportarna.
men visst är det lungt om man polerar avgasporten?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
beckvall skrev:ingen bra ide att bara ta på avgasen. då variationerna i avgas och flöde helst inte ska variera mer än 5 grader på durationen. så lika br att porta hela cylindern. om de avviker mer än 10 grader kommer motorn att bete sig mkt märkligt och lika så om du bara portar flödesportarna.
men visst är det lungt om man polerar avgasporten?
ja då allt så länge du inte ändrar durationerna
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:ingen bra ide att bara ta på avgasen. då variationerna i avgas och flöde helst inte ska variera mer än 5 grader på durationen. så lika br att porta hela cylindern. om de avviker mer än 10 grader kommer motorn att bete sig mkt märkligt och lika så om du bara portar flödesportarna.
Precis, det även kallas blowdown, och man räknar ut det med formeln (avgasduration-spolduration)/2 Blowdownen skall ligga mellan 30 och 35 grader.