yamaha2pwns dtr

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

sälja moppen och skaffa en suzuki sj410 a-tralla?

Omröstningen slutade 23 augusti 2010, 21:20

sälj moppen!
1
33%
FucK a-tralla!
2
67%
 
Antal röster: 3

Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

yamaha2pwns dtr

Inlägg av yamaha2pwn »

hoj, tänkte visa vad jag har gjort med moppen hittills;),tar gärna emot tips hur den kan bli ännu bättre ;) notera dock att jag inte får trimma ;(....

MÅL
få en så snygg dt som möjligt ;) o ha kul förstås.


de jag har gjort är:

tagit bort b'gan och bakspegel
ljus stylat (neon, stroboskop, led)
dekaltrimmat
bytt handtag

ska göra:
Kom med förslag? ;)


moppen hos ÅF (oves motor i olofström)
Bild
moppen hemma:D
Bild
i vintras så började det äntligen hända något, b'gan åkte ^^
Bild
moppen idag
Bild
nya handtag :D
Bild
gammal vs ny ts dekal :D
Bild
led och neonen ;)(storboskopsljusen är jävliga o fånga på bild :O)
Bild
dekal trim :D fast redigt trim hade ju också varit nice :(
Bild
sistabilden^^(för denna gången Muhahaha xD)
Bild

så nu tkr jag ni kan ge lite förslag vad man kan göra,ni är ju ändå här nere^^
Senast redigerad av yamaha2pwn den 8 augusti 2010, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juni 2009, 21:21

Inlägg av david347 »

Niice


Edit Först :D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

david347 skrev:Niice


Edit Först :D
tackar :D
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

kolla mitt projekt kanske du får lite inspiration :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

2stroke4ever skrev:kolla mitt projekt kanske du får lite inspiration :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
jo de;)riktigt fin dt du har ;)hmm göra om skyltfästet kanske skulle behövas o en ORDENTLIG tvätt :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

yamaha2pwn skrev:
2stroke4ever skrev:kolla mitt projekt kanske du får lite inspiration :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
jo de;)riktigt fin dt du har ;)hmm göra om skyltfästet kanske skulle behövas o en ORDENTLIG tvätt :P
hihi tack, men crossplatta? annan framstänka? andra blinkers? cross eller sm däck.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

2stroke4ever skrev:
yamaha2pwn skrev:
2stroke4ever skrev:kolla mitt projekt kanske du får lite inspiration :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
jo de;)riktigt fin dt du har ;)hmm göra om skyltfästet kanske skulle behövas o en ORDENTLIG tvätt :P
hihi tack, men crossplatta? annan framstänka? andra blinkers? cross eller sm däck.
joo tänkte det med men långt till biltema härifrån ;( sen letar jag efter billigt kåpset och dtx fälgar :P fast vill nog ha redigt lyse såå :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

yamaha2pwn skrev:
2stroke4ever skrev:
yamaha2pwn skrev: jo de;)riktigt fin dt du har ;)hmm göra om skyltfästet kanske skulle behövas o en ORDENTLIG tvätt :P
hihi tack, men crossplatta? annan framstänka? andra blinkers? cross eller sm däck.
joo tänkte det med men långt till biltema härifrån ;( sen letar jag efter billigt kåpset och dtx fälgar :P fast vill nog ha redigt lyse såå :P
du har nog sett min lilla spot? lyser tre gånger bättre än org på helljus :wink: :lol:
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

2stroke4ever skrev:
yamaha2pwn skrev:
2stroke4ever skrev: hihi tack, men crossplatta? annan framstänka? andra blinkers? cross eller sm däck.
joo tänkte det med men långt till biltema härifrån ;( sen letar jag efter billigt kåpset och dtx fälgar :P fast vill nog ha redigt lyse såå :P
du har nog sett min lilla spot? lyser tre gånger bättre än org på helljus :wink: :lol:
fett ;) har bara halvljus på min :( kör nästan i diket när jag ska hem mitt i natten på grusvägen... men måste man inte ta bort hastighets mätaren när man har cross platta?men får nog instalera ett extra ljus iaf ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

yamaha2pwn skrev:
2stroke4ever skrev:
yamaha2pwn skrev: joo tänkte det med men långt till biltema härifrån ;( sen letar jag efter billigt kåpset och dtx fälgar :P fast vill nog ha redigt lyse såå :P
du har nog sett min lilla spot? lyser tre gånger bättre än org på helljus :wink: :lol:
fett ;) har bara halvljus på min :( kör nästan i diket när jag ska hem mitt i natten på grusvägen... men måste man inte ta bort hastighets mätaren när man har cross platta?men får nog instalera ett extra ljus iaf ;)
jo det lär du nog göra, annars blire FUULT :P

men du har helljus på din moppe! lovar :wink:

grejjen är bara den att du lär koppla in det! visserligen åker du med helljus på hela tiden då!.. du tar bara å lossar på lyktan fram så du kan böjja fram den en bit! sen sitter det nått gummiskydd över lampan! skjut bara bort det skyddet så ser du två sladdar, men tre kontakter! så för du bara över sladden på mittersta kontakten till den lediga bredvid! sen voila! du har helljus!
sen för att inte blända varenda jävel på gatorna så tar du och skruvar ut skruven nedanför lyktan så det lyser mera på backen!

gör det så ska du nog inte köra av :wink: :D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

2stroke4ever skrev:
yamaha2pwn skrev:
2stroke4ever skrev: du har nog sett min lilla spot? lyser tre gånger bättre än org på helljus :wink: :lol:
fett ;) har bara halvljus på min :( kör nästan i diket när jag ska hem mitt i natten på grusvägen... men måste man inte ta bort hastighets mätaren när man har cross platta?men får nog instalera ett extra ljus iaf ;)
jo det lär du nog göra, annars blire FUULT :P

men du har helljus på din moppe! lovar :wink:

grejjen är bara den att du lär koppla in det! visserligen åker du med helljus på hela tiden då!.. du tar bara å lossar på lyktan fram så du kan böjja fram den en bit! sen sitter det nått gummiskydd över lampan! skjut bara bort det skyddet så ser du två sladdar, men tre kontakter! så för du bara över sladden på mittersta kontakten till den lediga bredvid! sen voila! du har helljus!
sen för att inte blända varenda jävel på gatorna så tar du och skruvar ut skruven nedanför lyktan så det lyser mera på backen!

gör det så ska du nog inte köra av :wink: :D
killen med skillen här^^ hehe så för o få helljus behöver man bara byta plats på kontakten?det går inte o vidarekoppla sladden i mitten och sätta en brytare på vidarekopplingen?eller kan den inte mata ström på båda sammtidigt? ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

[/quote] killen med skillen här^^ [/quote]

naw vad du är gullig då :oops: haha.

jo det lär väl gå det också! beroende på hur mycket tid du vill lägga ner på det osv! men att köra båda lyserna samtidigt, det går ju, eller borde iaf i teorin men grejjen är att lampan kanske blir så jävla het så att den inte håller så länge!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

2stroke4ever skrev:
killen med skillen här^^ [/quote]
naw vad du är gullig då :oops: haha.

jo det lär väl gå det också! beroende på hur mycket tid du vill lägga ner på det osv! men att köra båda lyserna samtidigt, det går ju, eller borde iaf i teorin men grejjen är att lampan kanske blir så jävla het så att den inte håller så länge
jo de,fast kmr ju bara använda det på typ en väg som e 3 km...(grusväg utan gatlyse)men det ska tittas på imorgon :D efter jobbet.... :(
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
wiro
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 19 juni 2011, 12:03

Inlägg av wiro »

kolla in min moppe:) :D
Skriv svar