scooter-attack.com

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

scooter-attack.com

Inlägg av somlow »

är det någon som har beställt något från scooter-attack.com förut för det var billiga priser på motor delar och massa annat så undrar bara om det är någon skit sida som bara luras eller om dom är seriösa och skickar rätt saker för man vill ju inte betala massa och få hem en tegelsten direkt ! :roll:
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

Scooter-attack är ett av dom största företagen som säljer moped delar.
Så ja , du kan beställa där utan att bli lurad :) Men det ligger ju i tyskland så frakten blir väl lite dyrare.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

zvynx skrev:Scooter-attack är ett av dom största företagen som säljer moped delar.
Så ja , du kan beställa där utan att bli lurad :) Men det ligger ju i tyskland så frakten blir väl lite dyrare.
okej tack :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

zvynx skrev: Scooter-attack är ett av dom största företagen som säljer moped delar.
Så ja , du kan beställa där utan att bli lurad :) Men det ligger ju i tyskland så frakten blir väl lite dyrare.
priserna var väldigt låga, men räknar man med frakten så är det kanske inte lika billigt om jag inte har fel.
vad brukar frakten ligga på när man beställt något från den sidan?
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

Born2Ride skrev:
zvynx skrev: Scooter-attack är ett av dom största företagen som säljer moped delar.
Så ja , du kan beställa där utan att bli lurad :) Men det ligger ju i tyskland så frakten blir väl lite dyrare.
priserna var väldigt låga, men räknar man med frakten så är det kanske inte lika billigt om jag inte har fel.
vad brukar frakten ligga på när man beställt något från den sidan?
Frakten är via UPS och tar ca 3-7 dagar till Sverige och om jag inte minns fel så går frakten på 100-250kr totalt + ev. Tull (Om det ens är Tull avgift från Tyskland?)

Så nog tjänar man på beställa från Scooter-Attack. Men många vill inte vänta på sina grejer upp till en vecka och är kanske lite fundersam kring att beställa från andra länder.
Senast redigerad av zvynx den 23 november 2010, 00:09, redigerad totalt 1 gånger.
Braap Braaaap
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Ni kan beställa från SA via motocity för mindre fraktkostnad och lite billigare pris!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

zvynx skrev:
Born2Ride skrev:
zvynx skrev: Scooter-attack är ett av dom största företagen som säljer moped delar.
Så ja , du kan beställa där utan att bli lurad :) Men det ligger ju i tyskland så frakten blir väl lite dyrare.
priserna var väldigt låga, men räknar man med frakten så är det kanske inte lika billigt om jag inte har fel.
vad brukar frakten ligga på när man beställt något från den sidan?
Frakten är via UPS och tar ca 3-7 dagar till Sverige och om jag inte minns fel så går frakten på 100-250kr totalt + ev. Tull (Om det ens är Tull avgift från Tyskland?)

Så nog tjänar man på beställa från Scooter-Attack. Men många vill inte vänta på sina grejer upp till en vecka och är kanske lite fundersam kring att beställa från andra länder.
okej men har bra tålamod med väntandet och 100 kr är ju frakten på twostroke så det är inte direkt så farligt :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

zvynx skrev:
Born2Ride skrev:
zvynx skrev: Scooter-attack är ett av dom största företagen som säljer moped delar.
Så ja , du kan beställa där utan att bli lurad :) Men det ligger ju i tyskland så frakten blir väl lite dyrare.
priserna var väldigt låga, men räknar man med frakten så är det kanske inte lika billigt om jag inte har fel.
vad brukar frakten ligga på när man beställt något från den sidan?
Frakten är via UPS och tar ca 3-7 dagar till Sverige och om jag inte minns fel så går frakten på 100-250kr totalt + ev. Tull (Om det ens är Tull avgift från Tyskland?)

Så nog tjänar man på beställa från Scooter-Attack. Men många vill inte vänta på sina grejer upp till en vecka och är kanske lite fundersam kring att beställa från andra länder.
Trodde frakten skulle va bra mycket dyrare :)
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

Daaanne skrev:Ni kan beställa från SA via motocity för mindre fraktkostnad och lite billigare pris!
Är du säker ? Motocity är ju stängt(snart).

Citerat från Motocity;
"Vi stänger butiken Fredagen den 26´November

Tyvärr verkar det vara så att våra ansträngningar att jobba vidare försvårats till den grad att vi överväger stänga tills vidare.

Mer info inom kort!"

Citerat av Sebbe @ Motocity;
"Hej alla.

Kanske borde förklara varför jag inte är med på MNF längre.

Det är som som Yoghurt misstänker så kommer Motocity läggas på is. Anledningen till detta var att vi vid samma tid förra året var väldigt nära att lägga ner pga dålig omsättning. Vi tjänade helt enkelt inte några pengar. Då fick vi kontakt med en relativt stor utländsk leverantör som ville etablera sig på den Svenska marknaden med vår hjälp. Efter många om och men valde jag att låta företaget leva ett år till fram tills den punkt då företaget skulle nylanseras i ny skepnad.

Något som tyvärr föll igenom.

Det slutgiltiga om likvidation kommer möjligtvis i nästa vecka. Dock är det inte helt enkelt ändå då vi ska avsluta alla våra kundåtaganden och diskutera med våra nuvarande leverantörer om en sista chans till att finnas kvar.

Mer info kommer på www.motocity.se inom kort.

Mvh Sebastian"

Så jag vet inte. Kanske man kan kontakta dom och göra en beställning, men då tror jag det ska vara en stor beställning.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

zvynx skrev:
Daaanne skrev:Ni kan beställa från SA via motocity för mindre fraktkostnad och lite billigare pris!
Är du säker ? Motocity är ju stängt(snart).

Citerat från Motocity;
"Vi stänger butiken Fredagen den 26´November

Tyvärr verkar det vara så att våra ansträngningar att jobba vidare försvårats till den grad att vi överväger stänga tills vidare.

Mer info inom kort!"

Citerat av Sebbe @ Motocity;
"Hej alla.

Kanske borde förklara varför jag inte är med på MNF längre.

Det är som som Yoghurt misstänker så kommer Motocity läggas på is. Anledningen till detta var att vi vid samma tid förra året var väldigt nära att lägga ner pga dålig omsättning. Vi tjänade helt enkelt inte några pengar. Då fick vi kontakt med en relativt stor utländsk leverantör som ville etablera sig på den Svenska marknaden med vår hjälp. Efter många om och men valde jag att låta företaget leva ett år till fram tills den punkt då företaget skulle nylanseras i ny skepnad.

Något som tyvärr föll igenom.

Det slutgiltiga om likvidation kommer möjligtvis i nästa vecka. Dock är det inte helt enkelt ändå då vi ska avsluta alla våra kundåtaganden och diskutera med våra nuvarande leverantörer om en sista chans till att finnas kvar.

Mer info kommer på www.motocity.se inom kort.

Mvh Sebastian"

Så jag vet inte. Kanske man kan kontakta dom och göra en beställning, men då tror jag det ska vara en stor beställning.
Aj fan.
Motocity är nog mer eller mindre konka-färdigt som det ser ut.
Det är vad dem skriver i täckta ordalag.
Lokalhyrorna i det området är skyhöga och det skall fan säljas utav fan för att det skall gå ihop.
Det dem fikar efter är en företagsrekonstruktion.
Men jag tror att inom 6 mån så kan ni läsa att KFM eller skatteverket eller någon annan begärt dem i konkurs.
Forumets nippertippa! Puss på er!
karlsson54
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 30 september 2010, 20:03

Inlägg av karlsson54 »

scooter-attack är en as bra sida med jävligt bra priser och leverans jag bestälde där i från och jag fick sakerna efter 7 dagar, men det finns olika fraktsätt så vissa kostar mer men då får man sakerna tidagare. men när jag beställdedär ifrån så var de typ inte alls mycke i frakt. och de ända negativa när jag beställde där i från var att de skickade sakerna i en jävligt stor låda annars så var dem hur bra som hellst:D
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Skåningens-handelsbod skrev: Aj fan.
Motocity är nog mer eller mindre konka-färdigt som det ser ut.
Det är vad dem skriver i täckta ordalag.
Lokalhyrorna i det området är skyhöga och det skall fan säljas utav fan för att det skall gå ihop.
Det dem fikar efter är en företagsrekonstruktion.
Men jag tror att inom 6 mån så kan ni läsa att KFM eller skatteverket eller någon annan begärt dem i konkurs.
Tufft i mopedbranchen i Göteborg uppenbarligen. Som ni kan läsa på deras hemsida har Motocity tydligen tagit över reparationer etc. av Baotian och ÖBs mopeder efter att Repairshop la ner all mopedverksamhet p.g.a. dålig lönsamhet (företaget under rekonstruktion) för en månad sedan. Nu lutar det åt att Motocity går samma väg...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Erik_ skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Aj fan.
Motocity är nog mer eller mindre konka-färdigt som det ser ut.
Det är vad dem skriver i täckta ordalag.
Lokalhyrorna i det området är skyhöga och det skall fan säljas utav fan för att det skall gå ihop.
Det dem fikar efter är en företagsrekonstruktion.
Men jag tror att inom 6 mån så kan ni läsa att KFM eller skatteverket eller någon annan begärt dem i konkurs.
Tufft i mopedbranchen i Göteborg uppenbarligen. Som ni kan läsa på deras hemsida har Motocity tydligen tagit över reparationer etc. av Baotian och ÖBs mopeder efter att Repairshop la ner all mopedverksamhet p.g.a. dålig lönsamhet (företaget under rekonstruktion) för en månad sedan. Nu lutar det åt att Motocity går samma väg...
Det är dem på god väg att göra.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Aj då, Det hade jag missat totalt! Riktigt surt faktiskt.

Men det är nog svårt nog att överleva på att sälja mopeddelar då twostroke och cykelkraft finns här i Sverige också.


konkade Star-tuning också eller?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Flyttar till rätt forum och vill se att det följs hädanefter
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Daaanne skrev:Aj då, Det hade jag missat totalt! Riktigt surt faktiskt.

Men det är nog svårt nog att överleva på att sälja mopeddelar då twostroke och cykelkraft finns här i Sverige också.


konkade Star-tuning också eller?
En orsak varför jag inte ens försökte att starta upp något i Göteborg. Det är åt helv.... för höga lokalkostnader, mm.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Skriv svar