förklaring på olika trimmklasser!

Posta förslag på guider som ni skulle vilja ha genomförda

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

förklaring på olika trimmklasser!

Inlägg av PK »

Sha!

gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"

vad är vad ?
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Re: förklaring på olika trimmklasser!

Inlägg av zvynx »

PoWeRKinG skrev:Sha!

gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"

vad är vad ?



Sport: lite lätta trim grejer ex. 70cc sport , ZX rör , 17,5mm kräver oftast inte vevbyte ca 10-13hk

Midrace: Värre än sport men inte i klass med hyper. ca 13-17hk

Hyper/Highend: Oftast allt i motorn utbytt mot värsting trim. ca 18hk +
Braap Braaaap
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ok tack!

vad räknas dessa som ? vilken är bäst ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7802
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7808

har båda frågan är vilken jag ska använda :/
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Re: förklaring på olika trimmklasser!

Inlägg av ml65 »

zvynx skrev:
PoWeRKinG skrev:Sha!

gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"

vad är vad ?



Sport: lite lätta trim grejer ex. 70cc sport , ZX rör , 17,5mm kräver oftast inte vevbyte ca 10-13hk

Midrace: Värre än sport men inte i klass med hyper. ca 13-17hk

Hyper/Highend: Oftast allt i motorn utbytt mot värsting trim. ca 18hk
+
kan tilllägas att det är vad som står på förpakningarna , få upp en 70sport oportad med zx och 17.5a till 10hk , naaa ,, ;)

jag brukar tänka att midrace har man om man har saker som slaktar org veven
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

så med polini corsa 70cc, r1200 och 17,5 mm förgasare räknas som ?
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 22 december 2008, 22:46
Ort: Ysby
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

polini corsa räknas som midrace och mhr replica är jag inte säker på men tror det räknas som upper sport/midrace
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Re: förklaring på olika trimmklasser!

Inlägg av zvynx »

ml65 skrev:
zvynx skrev:
PoWeRKinG skrev:Sha!

gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"

vad är vad ?



Sport: lite lätta trim grejer ex. 70cc sport , ZX rör , 17,5mm kräver oftast inte vevbyte ca 10-13hk

Midrace: Värre än sport men inte i klass med hyper. ca 13-17hk

Hyper/Highend: Oftast allt i motorn utbytt mot värsting trim. ca 18hk
+
kan tilllägas att det är vad som står på förpakningarna , få upp en 70sport oportad med zx och 17.5a till 10hk , naaa ,, ;)

jag brukar tänka att midrace har man om man har saker som slaktar org veven
;) ja allt som man inte behöver byta vev är sport och det som man behöver byta är midrace/hyper så tänker jag också :)
Braap Braaaap
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

^Nilsson^ skrev:polini corsa räknas som midrace och mhr replica är jag inte säker på men tror det räknas som upper sport/midrace
replika är midrace låg
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Folk delar in allt i olika klasser.

Sport: Vardags setup som du kan köra med på gatan. Går inte för snabbt men snabbt nog och så håller det ett bra tag.

Kostnad för Sport: 0-4999kr

Midrace: Bytt ut det flesta i motorn för att få mera effekt än sport setupen. Går betydligt snabbare än sport mopparna.

Kostnad för Midrace: 5000kr-9999kr

Highend: Bytt ut alla delar i motorn för att uppnå den maximala prestandan. Bör ej köras på gatan. Går snabbt och accelerar ruskigt bra om man har de rätt inställningarna d.v.s.

Kostnad för Highend: 10000-20000. Beror på vilka du skaffar! T.ex 2Fast,TCR,BB86/77 så är det större kostnader.

Det kostar att ligga på topp!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jag räknade ihop allt jag har och det blev runt 14000 med ALLA trimdelar. altså båda cyllarna och båda rören osv. skulle kunna tänka mig att med bästa setupen blir det grejer för runt 8000-11000. (nypris). men vad kommer den toppa ungefär? tror ni att corsa,17,5 förgasare och r1400 och saker som är kombinerat med det tex membran osv. kangöra 120km/h ? an jag köpte av sa att den hade gjört det på plant.
tkr ni att det var billigt för 4000 kr (för ALLT). han trodde att den var helpaj men det var bara drivaxeln som var sne och bakbromsfästet var paj:) nytt block med axel ska köpas imorrn :P

kommer det vara ngt att ha på strippen?
Skriv svar