kolla tändhatten!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jojjztah
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 28 juli 2010, 00:16

kolla tändhatten!

Inlägg av jojjztah »

Stod på preem och tankade, mina två kompisar stod brevid mig och väntade. vi brukar alltid skämta med varann och dra ut tändhatten och skratta glatt när inte moppen går igång. men den här gången var det inte rätt tillfälle att skämta, hade precis tankat klart då min kompis ropade till att polisen var påväg mot oss(en skåpbil och en mindre bil), jag tröck ner ryggsäcken i packboxen slet på mig hjälmen och startade moppen. med polisen 30 meter från mig gasade jag iväg och kände mig lugn.. men mitt ute på gatan med polisen bakom mig dog moppen och då märkte jag att tändhatten var utdragen, den hade tydligen legat på tändstiftet och ramlat lös när jag börjat köra, hoppade av bankade 3 hetsiga slag mot tändhatten sparkade igång moppen och stack. körde ett kvartet bort och där stod mina kompisar och skrattade....
Användarens profilbild
tlllm
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 12 maj 2010, 21:53

Inlägg av tlllm »

hahahaha så kan det gå xD :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Hahah :lol: kunde ha slutat träligt :wink:
Tur att det inte gjorde det! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: kolla tändhatten!

Inlägg av PK »

jojjztah skrev:Stod på preem och tankade, mina två kompisar stod brevid mig och väntade. vi brukar alltid skämta med varann och dra ut tändhatten och skratta glatt när inte moppen går igång. men den här gången var det inte rätt tillfälle att skämta, hade precis tankat klart då min kompis ropade till att polisen var påväg mot oss(en skåpbil och en mindre bil), jag tröck ner ryggsäcken i packboxen slet på mig hjälmen och startade moppen. med polisen 30 meter från mig gasade jag iväg och kände mig lugn.. men mitt ute på gatan med polisen bakom mig dog moppen och då märkte jag att tändhatten var utdragen, den hade tydligen legat på tändstiftet och ramlat lös när jag börjat köra, hoppade av bankade 3 hetsiga slag mot tändhatten sparkade igång moppen och stack. körde ett kvartet bort och där stod mina kompisar och skrattade....
Bild
Skriv svar