Mopedolycka

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vad bör jag göra om jag får reda på vem som körde?

Slå sönder dennes bil
50
50%
Inte göra något alls
2
2%
Anmäla personen
49
49%
 
Antal röster: 101

Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Mopedolycka

Inlägg av sakajada »

Hej
Igårkväll runt 11-tiden blev jag och en kompis nästan nedmejade av en bil som körde minst 90 km/h i mitten av vägen på en 2m bred väg.
Jag var tvungen att köra åt sidan, och drog omkull eftersom det var brant som *** i vägkanten. Nu sitter jag här med mopedskador på över 5000 kr + klädskador på runt 3000kr. Jag har också ådrigt mig ett antal skador, kunde se benet på vänster armbåge, köttsår på vänster knä, kan inte stödja på vänsterfoten samt att höger axel nästan gick ur led. :shock:

Nu till frågan, tror ni man kan få fast idioten som nästan körde ihjäl mig?
Det var en vit Audi SUV, möjligtvis en [EDIT] Q7.
Om någon ser den i Sigtuna/ Märsta, va snäll att kontakta mig.
Tack:) :roll:
Senast redigerad av sakajada den 5 september 2010, 11:29, redigerad totalt 1 gånger.
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Re: Mopedolycka

Inlägg av karlssonlysekil »

sakajada skrev:Hej
Igårkväll runt 11-tiden blev jag och en kompis nästan nedmejade av en bil som körde minst 90 km/h i mitten av vägen på en 2m bred väg.
Jag var tvungen att köra åt sidan, och drog omkull eftersom det var brant som *** i vägkanten. Nu sitter jag här med mopedskador på över 5000 kr + klädskador på runt 3000kr. Jag har också ådrigt mig ett antal skador, kunde se benet på vänster armbåge, köttsår på vänster knä, kan inte stödja på vänsterfoten samt att höger axel nästan gick ur led. :shock:

Nu till frågan, tror ni man kan få fast idioten som nästan körde ihjäl mig?
Det var en vit Audi SUV, möjligtvis en R8.
Om någon ser den i Sigtuna/ Märsta, va snäll att kontakta mig.
Tack:) :roll:
Om din moppe är trimmad så ska du inte anmäla det, då får du inte ut någonting men är din moppe original ska du absolut anmäla det .D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Re: Mopedolycka

Inlägg av Spray »

karlssonlysekil skrev:
sakajada skrev:Hej
Igårkväll runt 11-tiden blev jag och en kompis nästan nedmejade av en bil som körde minst 90 km/h i mitten av vägen på en 2m bred väg.
Jag var tvungen att köra åt sidan, och drog omkull eftersom det var brant som *** i vägkanten. Nu sitter jag här med mopedskador på över 5000 kr + klädskador på runt 3000kr. Jag har också ådrigt mig ett antal skador, kunde se benet på vänster armbåge, köttsår på vänster knä, kan inte stödja på vänsterfoten samt att höger axel nästan gick ur led. :shock:

Nu till frågan, tror ni man kan få fast idioten som nästan körde ihjäl mig?
Det var en vit Audi SUV, möjligtvis en R8.
Om någon ser den i Sigtuna/ Märsta, va snäll att kontakta mig.
Tack:) :roll:
Om din moppe är trimmad så ska du inte anmäla det, då får du inte ut någonting men är din moppe original ska du absolut anmäla det .D
Precis om du har en originalare så polisanmäl det dirket. sånna jävla idioter det finns :evil:
Bild
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Den är trimmad, men det är bara att sätta i pluggen i röret, jag körde inte mer än 50km/h endå :O
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Inlägg av Spray »

sakajada skrev:Den är trimmad, men det är bara att sätta i pluggen i röret, jag körde inte mer än 50km/h endå :O
om du fixar så att den gör ca 50 så kan du anmäla han
Bild
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Gör moppen original, ta reda på reg nr, anmäl :P Leder det ingen vart slår du sönder hans bil :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Tuta skrev:Gör moppen original, ta reda på reg nr, anmäl :P Leder det ingen vart slår du sönder hans bil :P
Låter som en plan :P
Rieju RRX ♥
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

Sätt tillbaka pluggen och anmäl honom, du kan ju få ut " Lot´s of cash med andra ord. :)
Bild
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Riejudrac_ skrev:Sätt tillbaka pluggen och anmäl honom, du kan ju få ut " Lot´s of cash med andra ord. :)
Hur mycket tror du man kan få ut? Väart att åka ut med brorsans på "span" efter bilden elller? :P
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Asså har du rätt försäkringar på moppen så behöver du inte veta vem han är. Du betalar bara självrisk och får nya grejjer om du har den försäkringen.

Edit: du kan få alla nya delar som är trasiga / repiga, så det är värt det :)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Tyvärr har jag bara trafikförsäkring, så jag måste nog få fatt på den som körde?
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

sakajada skrev:Tyvärr har jag bara trafikförsäkring, så jag måste nog få fatt på den som körde?
Ja då måste du få reda på vem denne grabb var.
Annars kan du snabba dej och fixa helförsäkring på moppen, och anmäla det efteråt. Dom vet ju inte när detta skedde :roll:
MEN, tar du ut något på försäkring nu, så kommer du att få dyrare försäkringar framåt i livet. Eftersom försäkringsbolagen ser att du har "använt" en försäkring så höjjer dom dina kostnader på försäkring. Om du förstår vad jag menar.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

karlssonlysekil skrev:
sakajada skrev:Tyvärr har jag bara trafikförsäkring, så jag måste nog få fatt på den som körde?
Ja då måste du få reda på vem denne grabb var.
Annars kan du snabba dej och fixa helförsäkring på moppen, och anmäla det efteråt. Dom vet ju inte när detta skedde :roll:
MEN, tar du ut något på försäkring nu, så kommer du att få dyrare försäkringar framåt i livet. Eftersom försäkringsbolagen ser att du har "använt" en försäkring så höjjer dom dina kostnader på försäkring. Om du förstår vad jag menar.
Ja, försäkringsbolag har alltid varit sådåna snikna jävlar, tror dock inte att pappa kommer att skaffa en helförsäkring nu, pga att det inte går "rätt" till... :(
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

sakajada skrev:
karlssonlysekil skrev:
sakajada skrev:Tyvärr har jag bara trafikförsäkring, så jag måste nog få fatt på den som körde?
Ja då måste du få reda på vem denne grabb var.
Annars kan du snabba dej och fixa helförsäkring på moppen, och anmäla det efteråt. Dom vet ju inte när detta skedde :roll:
MEN, tar du ut något på försäkring nu, så kommer du att få dyrare försäkringar framåt i livet. Eftersom försäkringsbolagen ser att du har "använt" en försäkring så höjjer dom dina kostnader på försäkring. Om du förstår vad jag menar.
Ja, försäkringsbolag har alltid varit sådåna snikna jävlar, tror dock inte att pappa kommer att skaffa en helförsäkring nu, pga att det inte går "rätt" till... :(
Nej det beror ju på vad han tycker, men annars kommer det ju bli riktigt dyrt ^^

SKall ut och dra en heltvätt på moppen nu! Jag läser här senare, så får du skriva vad som sker :D Lycka till!
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

karlssonlysekil skrev:
sakajada skrev:
karlssonlysekil skrev: Ja då måste du få reda på vem denne grabb var.
Annars kan du snabba dej och fixa helförsäkring på moppen, och anmäla det efteråt. Dom vet ju inte när detta skedde :roll:
MEN, tar du ut något på försäkring nu, så kommer du att få dyrare försäkringar framåt i livet. Eftersom försäkringsbolagen ser att du har "använt" en försäkring så höjjer dom dina kostnader på försäkring. Om du förstår vad jag menar.
Ja, försäkringsbolag har alltid varit sådåna snikna jävlar, tror dock inte att pappa kommer att skaffa en helförsäkring nu, pga att det inte går "rätt" till... :(
Nej det beror ju på vad han tycker, men annars kommer det ju bli riktigt dyrt ^^

SKall ut och dra en heltvätt på moppen nu! Jag läser här senare, så får du skriva vad som sker :D Lycka till!
Tack, synd att man inte har så mycket att tvätta förutom en bucklig skrothög med skrapade kåpor.. :cry: :cry: :cry:
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
kotti
Någon måste komma sist!
Inlägg: 377
Blev medlem: 20 september 2008, 15:09

Inlägg av kotti »

hur ska polisen veta att han körde mitten av vägen då :(
Bild

bombmannen skrev:
Försvårt kanske ?



Troligen för dig, Ja.
_________________
A3R0X
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 22 oktober 2009, 16:45
Ort: köping

Inlägg av A3R0X »

Måste nog vart en audi Q7 ifall de var en SUV.
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

kotti skrev:hur ska polisen veta att han körde mitten av vägen då :(
Ja, vi är ju två vittnen till det.. Så det borde gå alldesles utmärkt, om polisen väljer att tro oss.. :(
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

A3R0X skrev:Måste nog vart en audi Q7 ifall de var en SUV.
K, tack :)
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

låter som fyllekörning...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

har du varit på sjukhuset? har för mig att du måste ha läkar intyg på skadorna ifall det blir något av anmälan.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

zvynx skrev:har du varit på sjukhuset? har för mig att du måste ha läkar intyg på skadorna ifall det blir något av anmälan.
Nej, men mamma ville att viskulle åka igår, men jag ville inte, kanske klokt att göra det iaf ..
Rieju RRX ♥
Pontooz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 2 juni 2010, 16:19

Inlägg av Pontooz »

Åk till sjukhuset FORT SOM FAN! Det är ditt enda bevis om skadorna börjar läka.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Hade det hänt mig hade det inte vart roligt för den som körde vill jag lova. Först Anmäl sedan hämnas för så gör man fan inte !
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
sakajada
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 augusti 2010, 22:49
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av sakajada »

Har pratat med Polisen nu. Ska åka in till sjukhus och få journal på skadorna jag och polaren ådragit oss. Sen på onsdag ska vi in på polishuset och göra en anmälan,och se om det blir något av det här.
Rieju RRX ♥
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Gör så du, och se till att hans bil blir en riktig skrothög på 2 hjul (om du inte väljer att ge dig på hjulen också) om det inte går som tänkt hos polisen :P
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

ärligt så skulle jag slå sönder bilen och send tända eld på skiten :P kanske inte så bra men ett öga för ett öga, moppe för bil ;)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

sakajada skrev:Har pratat med Polisen nu. Ska åka in till sjukhus och få journal på skadorna jag och polaren ådragit oss. Sen på onsdag ska vi in på polishuset och göra en anmälan,och se om det blir något av det här.
Hoppas du har satt tillbaka pluggen i röret ;)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 443
Blev medlem: 13 april 2010, 14:36
Ort: Överkalix <3 ;P
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

ja säger anmäl fanskapet! hatar när folk blåser om en i typ 100km/h några dm från en :S:S:S:S
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
johans93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 13 juli 2008, 20:17
Ort: kobbb

Inlägg av johans93 »

du kmr inte få nått för moppen.men typ 3000 för kläderna åh 1000 för sveda å verk om inget är brutet
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

johans93 skrev:du kmr inte få nått för moppen.men typ 3000 för kläderna åh 1000 för sveda å verk om inget är brutet
klart som fan han får pengar för moppen han har försäkring?:O sen om dom får reda på vem det var som prejade ut dom och han erkänner så lär han ju få en redig summa pengar om skadorna är som han har beskrivit dom.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

Tuta skrev:Gör moppen original, ta reda på reg nr, anmäl :P Leder det ingen vart slår du sönder hans bil :P
gör org, ta reda på nummer, anmäl. få cash. sen slå sönder hans bil(Y)
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

SickRazer skrev:Gör så du, och se till att hans bil blir en riktig skrothög på 2 hjul (om du inte väljer att ge dig på hjulen också) om det inte går som tänkt hos polisen :P
Det blir svårt om du amäler händelsen eftersom svinet med bilen bara kan neka och finns det inte ögonvittnen som sett händelsen blir det svårt att komma någonstans. Leta upp svinet och gör livet surt för han. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Azzy
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 augusti 2010, 22:19

Inlägg av Azzy »

Skicka dina ankor på han jaa döööööööööö
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

runners skrev:
SickRazer skrev:Gör så du, och se till att hans bil blir en riktig skrothög på 2 hjul (om du inte väljer att ge dig på hjulen också) om det inte går som tänkt hos polisen :P
Det blir svårt om du amäler händelsen eftersom svinet med bilen bara kan neka och finns det inte ögonvittnen som sett händelsen blir det svårt att komma någonstans. Leta upp svinet och gör livet surt för han. :wink:
Han sa ju att han var med en kompis. Så då finns det ju vittnen :P
Gör orginal, anmäl. Oavsett om du lyckas lr inte borde du göra ngt. Inte elda upp bilen. Men typ punktering på alla fyra däcken. Det är drygt nog :P Plus att då or´kan han nog inte leta efter den som gjorde det. Men om du gör skrot av hela bilen, då blir det liv :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar