Sida 6 av 6

Postat: 5 april 2012, 20:56
av Seenz
Riktigt häftigt :) Lycka till!!

Postat: 5 april 2012, 23:18
av meckARN96
NAaajs!! Du måste lägga upp test run så vi får se vridet i den!

Postat: 6 april 2012, 13:29
av Nejonback
RIKTIGT grym! :D

Postat: 9 april 2012, 18:52
av Majkey
Tack för alla kommentarer :D .. Nu jävlar närmar det sig..

Fick köpt ett bromssystem av Stunt-Virre här på TSR. Tanken är klar, skall fylla soppa i den imorgon och se så den är tät :P.. Har beställt nytt framdrev/bakdrev.. Fanns dessvärre inga 420 framdrev som var större än 15 :(.. Men beställde ett 428 drev. Som jag fattar det så är enda skillnaden mellan 420/428 tjockleken på godset.. Så beställde ett 17 framdrev som jag kommer slipa ner till ett 420.. Bak var det minsta 46 som jag kunde hitta.

Så nya drevningen blir 17/46, gamla var 15/52.. Kommer nog göra susen :)

Den här veckan kommer bli spännande och full av uppdateringar :)

Bjuder på en bild på min härliga kabelhärva :D... Jävla tur att man gick el-programmet XD

Bild

Postat: 9 april 2012, 19:03
av QviW
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Sp ... hains.html
där finns alla möjliga drev, t.e.x 23,26, 30, 36 fast vet inte om dom passar din "moppe", men det borde väl gå att göra nya hål?

Postat: 9 april 2012, 19:34
av chifen
Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf ;) Vad kör du för drevning på den nu?

Postat: 9 april 2012, 19:37
av Majkey
QviW skrev:http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Sp ... hains.html
där finns alla möjliga drev, t.e.x 23,26, 30, 36 fast vet inte om dom passar din "moppe", men det borde väl gå att göra nya hål?
Jao.. Borde ju inte vara några problem att göra nya hål.. Problemet blir att hitta ett drev som är massivt? Så det inte redan är hål där jag behöver borra hål :P Om du fattar vad jag menar.. Men jag hoppas 17/46 räcker

Postat: 9 april 2012, 19:40
av Majkey
chifen skrev:Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf ;) Vad kör du för drevning på den nu?
Orkar inte lägga tid på framgaffeln nu :P.. Och som jag skrev tidigare så har jag precis köpt ett bromssystem med bromsslang.. Så den biten är löst.. Kör 15/52 nu.. Och den gjorde typ 55km/h XD.. Den gick rent, ngt fet blandning då stiftet var svart.. men det gör ju inget nu under inkörningen..

Postat: 10 april 2012, 10:02
av chifen
Majkey skrev:
chifen skrev:Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf ;) Vad kör du för drevning på den nu?
Orkar inte lägga tid på framgaffeln nu :P.. Och som jag skrev tidigare så har jag precis köpt ett bromssystem med bromsslang.. Så den biten är löst.. Kör 15/52 nu.. Och den gjorde typ 55km/h XD.. Den gick rent, ngt fet blandning då stiftet var svart.. men det gör ju inget nu under inkörningen..
Aha, allright. Då är det inte så mycket annat att göra än att byta till minsta bakdrevet du kan få tag i och största framdrevet sedan är ju nästa steg att ändra i växellådan eller modifiera så du kan köra med annan kedja och större framdrev och mindre bakdrev. Lite mer än 55 vill man ju gärna komma upp i med 200cc motor ;)

Postat: 10 april 2012, 11:43
av Wennerbo
Fy fan vilken ljuddämpare!

Postat: 12 april 2012, 19:46
av Majkey
Up

Postat: 12 april 2012, 19:58
av TSR`BakarN
najs att du har fixa de mesta problem :) låter den som på videon ? vill ju att den låter som en maffig fyrtaktare :)

Postat: 12 april 2012, 20:30
av Majkey
TSR`BakarN skrev:najs att du har fixa de mesta problem :) låter den som på videon ? vill ju att den låter som en maffig fyrtaktare :)
Videon är inte helt rättvis.. Låter maffigare irl =)

Postat: 12 april 2012, 20:46
av MrAndersson
o helvete! HELT SJUKT GRYMT! Bra jobbat! :D Vad blev skillnaden på toppfarten med den nya drevningen? ;)

Postat: 12 april 2012, 21:23
av Mura
verkar rätt trött :P :oops:

Postat: 12 april 2012, 22:27
av gandih500
Fy fan vad coolt :shock: ljudet från fyrtaktare går ju fan inte att slå 8)

Postat: 12 april 2012, 22:54
av streamjr
ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen? :)

Postat: 13 april 2012, 09:30
av Majkey
streamjr skrev:ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen? :)
Typ 60-65.. Men blir till att beställa ett 30drev så skall det väll fan bli skillnad.. Men då beställer jag nytt 17 framdrev, 30bakdrev och kedja.. Allt i 428.. Men det får nog vänta ett tag.. Ont om cash :-P

Postat: 13 april 2012, 09:37
av MrAndersson
Majkey skrev:
streamjr skrev:ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen? :)
Typ 60-65.. Men blir till att beställa ett 30drev så skall det väll fan bli skillnad.. Men då beställer jag nytt 17 framdrev, 30bakdrev och kedja.. Allt i 428.. Men det får nog vänta ett tag.. Ont om cash :-P
ååh, segt för dig att den inte går över 65... :( Men den måste fortfarande ha ett äckligt vrid ? Och kommer du köra på gatan med den mycket när du är klar? ;)

Postat: 16 april 2012, 16:49
av Stunt-Virre
Tjabba, kul att se att det går framåt! OCh riktigt skönt att du köpte bromssystemet så jag fick in mer pengar till mitt projekt som skall försöka komma upp här i veckan. Jag lovar att det blir en unik moped. Har Majkey som bevis om ingen tror mig ;) Så Stay tuned! :D

Postat: 18 april 2012, 20:12
av Majkey
Stunt-Virre skrev:Tjabba, kul att se att det går framåt! OCh riktigt skönt att du köpte bromssystemet så jag fick in mer pengar till mitt projekt som skall försöka komma upp här i veckan. Jag lovar att det blir en unik moped. Har Majkey som bevis om ingen tror mig ;) Så Stay tuned! :D
Hehe, jo det var trevligt att träffas. Och onekligen väldigt kul att se ditt lilla projekt :).. Upp med det här för faen :P..

Ang mitt projekt så har jag lagt en beställning.

Från lelles blir det ett drevämne som jag skall göra bakdrev av (34t 428) samt en 428 kedja.
Och från motorhandel ett nytt 17t 428drev.

Ang att jag tog 34 bak var för att jag är osäker på att det går att ha mindre.. Mätte lite mellan bultarna på mitt drev och verkade ytterst tveksamt att allt under 34 hade fått plats..

Så får hoppas 17/34 får upp den i 100km/h iaf ^^..

En annan jobbig grej var att dom bara hade drevämnen i alu :(.. Får undvika gruskörning, för det lär la ta död på ett aludrev rätt fort :P..

JAG HATAR DREV, har lagt ut en mindre förmögenhet på drev nu..
Ingen som vill köpa ett 46t bakdrev till gjutna rrx fälgar billigt?
Nyskick då jag bara provkört det..

Postat: 18 april 2012, 20:20
av TSR`BakarN
kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?

Postat: 18 april 2012, 20:29
av Majkey
TSR`BakarN skrev:kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
iiiingen aning vad den kommer toppa.. På am6an gör några kuggar fram en hellvetes skillnad.. Men inte på den här motorn :P

Jo, vridet är ju i en helt annan liga än med den gamla motorn.. Nu drar den ju som fan så fort jag är när gasrullen. Riktigt rolig att köra =).. Bara jag får upp den i iaf 90 så är jag helnöjd..

Begränsningen ligger i att hitta en tillräcklig tung drevning.. Men utväxlingen i motorn är väll inte gjord för att gå på gata

Postat: 18 april 2012, 20:39
av DEA!!
Den är ju så otroligt j*vla snygg alltså!

Postat: 18 april 2012, 20:41
av TSR`BakarN
[spoiler]
Majkey skrev:
TSR`BakarN skrev:kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
iiiingen aning vad den kommer toppa.. På am6an gör några kuggar fram en hellvetes skillnad.. Men inte på den här motorn :P

Jo, vridet är ju i en helt annan liga än med den gamla motorn.. Nu drar den ju som fan så fort jag är när gasrullen. Riktigt rolig att köra =).. Bara jag får upp den i iaf 90 så är jag helnöjd..[/spoiler]

"Begränsningen ligger i att hitta en tillräcklig tung drevning.. Men utväxlingen i motorn är väll inte gjord för att gå på gata"/Majkey

aa, kan tänka mig att det blir ett annat vrid :) men det är tråkigt med utväxlingen o.s.v. ? efter som det knappt gör skillnad .. man får bara önska lycka till !! för du har gjort ett fy helsike grymt jobb på moppen :)

Postat: 18 april 2012, 22:28
av Bergsten
Grymt snygg :) Tycker dock du skulle byggt på någon motor med mer kräm i, 250 yzf vore maffigt ;) Kult att du fått allt att funka och samtidigt att det ser bra ut på samma gång, lacka svingen svart!

Postat: 17 maj 2012, 14:20
av Majkey
Update

Postat: 17 maj 2012, 14:24
av streamjr
synd att du ska sälja :(

Postat: 29 augusti 2017, 22:24
av Skogsmullenn
Byggde en Rieju drac 200cc i sommar :D

Bild
Bild