Hur jag och 5 kompisar tog tbx min stulna moppe!!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Hur jag och 5 kompisar tog tbx min stulna moppe!!

Inlägg av lovet_93 »

Tja, tänkte ge tips om hur ni tar hand om moppe tjuvar,
här är min historia:

Det va på en torsdags morgon min granne kom om dunka på dörren och sa att min moped hade blivit stulen, den stod i ett gemensamt frörråd för alla i föreningen. Morsan flippa över och blev förbanna och jag med, jag hörde av mig till en stor del av göteborg att den var stulen och att alla skulle hålla utkik (har massa kompisar på olika ställen i Göteborg)
Senare på kvällen ringer en kompis och säger att han precis fick ett samtal av en kille som hade sätt den och var påväg genom centrum där jag bor, jag och 3 kompisar var i centrum jusst då och sprang ut till vägen (jag hade tagit fram ett grovt järn rör men lämna det tyvär hemma, fast var nog bäst så:) ) så ser jag den ca 500 m bort och ställer mig mitt i vägen för att blocka den jäven, han kör i ca 50-60 km/t förbi mig ocH jag svingar näven och träffar honom i bröstet, han tappar lite balans men fortsätter framåt, då kmr 2 kompisar ner med bilen (han som ringde mig och en till) som prejar han ut på en trottoar kant så han ramlar, ena kompisen flyger ut ur bilen med ett baseboll trä och slår honom 2 ggr (han försökte smita) och den andra börjar sparka honom, jag springer och ger honom en push kick i hövvet (han hade hjälm). Min kompis skriker "Du har 3 sekunder på dig att springa här ifårn innan vi slår ihäl dig" så han börjar springa. Så kom massa andra och spotta på honom och så för dom hade oxå blivit av med sina moppar, och efter vi tog till baka min moppe så har det inte varit en ända moppe stöld :) (det var 10+ moppar som hade blivit stulna på 2 veckor)

Så det lönar sig inte att anmäla honom men måste ta tag i det själv,
jag vet att vi gjorde fel men annars lär dom säg ju fan inte.

Det här är en sann historia och alla som inte tror på den behöver inte besvära sig att skriva "fula" kommentarer.

Mopeden var ganska sönder när jag fick tillbaka den tyvär :(
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

tänker inte ens berätta vad som hände med han som stal min moped för det vill ni nog inte ens veta, men iaf så ska man ju egentligen ringa polisen ! Det är värre med böter än stryk för en med taskig ekonomi! :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Inlägg av lovet_93 »

-TeddaN- skrev:tänker inte ens berätta vad som hände med han som stal min moped för det vill ni nog inte ens veta, men iaf så ska man ju egentligen ringa polisen ! Det är värre med böter än stryk för en med taskig ekonomi! :wink:
Har en kompis som blev av med den förra sommarn och han anmälde honom och ånrar sig grovt för han levde på soslialen så han fick inga pengar för moppen, låset elr hjälmen :(
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

lovet_93 skrev:
-TeddaN- skrev:tänker inte ens berätta vad som hände med han som stal min moped för det vill ni nog inte ens veta, men iaf så ska man ju egentligen ringa polisen ! Det är värre med böter än stryk för en med taskig ekonomi! :wink:
Har en kompis som blev av med den förra sommarn och han anmälde honom och ånrar sig grovt för han levde på soslialen så han fick inga pengar för moppen, låset elr hjälmen :(
Ska man ta dom själv ska man göra det smart !
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Inlägg av lovet_93 »

-TeddaN- skrev:
lovet_93 skrev:
-TeddaN- skrev:tänker inte ens berätta vad som hände med han som stal min moped för det vill ni nog inte ens veta, men iaf så ska man ju egentligen ringa polisen ! Det är värre med böter än stryk för en med taskig ekonomi! :wink:
Har en kompis som blev av med den förra sommarn och han anmälde honom och ånrar sig grovt för han levde på soslialen så han fick inga pengar för moppen, låset elr hjälmen :(
Ska man ta dom själv ska man göra det smart !
Det har du rätt i men jag ville bara ha till baka min moppe :P
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

lovet_93 skrev:
-TeddaN- skrev:
lovet_93 skrev: Har en kompis som blev av med den förra sommarn och han anmälde honom och ånrar sig grovt för han levde på soslialen så han fick inga pengar för moppen, låset elr hjälmen :(
Ska man ta dom själv ska man göra det smart !
Det har du rätt i men jag ville bara ha till baka min moppe :P
Jag fick tillbaka min moped och helt nya grejer, och han lär ju aldrig sno en moped mer! :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

sweet :)

var likadant när min blev stulen då såg vi han från mitt fönster och pappa och jag sprang ut och får tag i den lilla snorvalpen och spööar han så in i helvete ;)
Helvete vad rädd han var då tattaren. han bara "eyy ta det lungt" "snälla"

men fy vad det känndes gött att få spöa på aset
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

-TeddaN- skrev:tänker inte ens berätta vad som hände med han som stal min moped för det vill ni nog inte ens veta, men iaf så ska man ju egentligen ringa polisen ! Det är värre med böter än stryk för en med taskig ekonomi! :wink:
haha den jäveln, nästan värt o berätta va som hände med han, :)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

karlssonlysekil skrev:
-TeddaN- skrev:tänker inte ens berätta vad som hände med han som stal min moped för det vill ni nog inte ens veta, men iaf så ska man ju egentligen ringa polisen ! Det är värre med böter än stryk för en med taskig ekonomi! :wink:
haha den jäveln, nästan värt o berätta va som hände med han, :)
Kom igen berätta :) sånt är ju alltid kul och höra! :)
Bild
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

han slog i huvudet i en bildörr så han fick ligga på akuten ett tag... Hade även talstörningar i början, vet inte hur det är längre..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

inte nice..
Bild
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

Vi har ju nåra WANNABE "gangsters på våran skola.(Tattare rättare sagt)
Jag går bara runt och väntar till nån av dom tar min cykel eller moppe...
Bild
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Nån eller några stal mina 2 mopeder, när jag hade tappat mina nycklar, i know hehe, men osäker endå om det var pga nycklarna eller jag som glömt låsa :P eftesom dem inte var i bruk.

Hittade dock den ena snabbt, och den andra morgonen därpå då någon sagt till på polisstationen i staffanstorp att där låg en moped på gräset.

Var själv inne och frågade för andra gången när han sa det.


Stör mig att folk rör någon annans moped, olåst som låst.

Tänkt, skaffa en gps i mopeden, gömma någonstans, skitlätt att leta upp personen då :D


Läste för inte sålänge sedan men haft det i åtanke sedan länge.

En kille cyklade förbi och tog en annans iphone, den har ju gps så han spårade den och polisen tog tjuven snabbt därefter.

något att tänka på
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

bluerider94 skrev:han slog i huvudet i en bildörr så han fick ligga på akuten ett tag... Hade även talstörningar i början, vet inte hur det är längre..
Inte riktigt men jaja :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Hemmavid fick en pundarj*vel smaka på låsblocket till garaget när jag tog honom på bar gärning, SKL lär hitta hans DNA på det låsblocket.

Den pundaren försvann illa kvickt från området.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

toxicstone skrev:Nån eller några stal mina 2 mopeder, när jag hade tappat mina nycklar, i know hehe, men osäker endå om det var pga nycklarna eller jag som glömt låsa :P eftesom dem inte var i bruk.

Hittade dock den ena snabbt, och den andra morgonen därpå då någon sagt till på polisstationen i staffanstorp att där låg en moped på gräset.

Var själv inne och frågade för andra gången när han sa det.


Stör mig att folk rör någon annans moped, olåst som låst.

Tänkt, skaffa en gps i mopeden, gömma någonstans, skitlätt att leta upp personen då :D


Läste för inte sålänge sedan men haft det i åtanke sedan länge.

En kille cyklade förbi och tog en annans iphone, den har ju gps så han spårade den och polisen tog tjuven snabbt därefter.

något att tänka på
va uppe på existenz för ett tagsen :)
lindgren2
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 mars 2009, 22:43
Ort: stockholm

Inlägg av lindgren2 »

Det är så här dom ska tas! :)
Skriv svar