"jagad"

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

zykus
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 4 juli 2010, 15:18

"jagad"

Inlägg av zykus »

Ja de var så här att jag åker från träningen, varvar lite leker lite på parkeringen. Då ser jag en vit saab med blåa ljus och tonade rutor, tänkte bara att de var någon som skulle parkera. Åker därifrån kollar i backspegeln och då ser jag att saaben följer efter mig. Då fattar jag direkt att det är snuten. Då drar jag bara på som bara den drar om bilar och ser att saaben hänger efter, det värsta var att jag var mitt ute i ingenstans och var ca 10 min ifrån tills man kom in i byn och kunde smita. Jag svängde in till ett villa område, hör hur saaben tutar och blinkar, hittar en cykelväg som dom inte kunde komma in på så jag vände. Det fanns en inneväg som man kunde komma bakom mitt hus på. Det värsta var att jag bodde precis utanför huvudvägen så de kanske inte var så smart om jag ställde moppen hos mig för om dom hade sätt mig skulle jag inte ha nån chans att fly så jag ställer moppen hos en granne. Kliver av moppen tar av mig jackan och bytte till kortbyxer så dom inte skulle känna igen mig. Lämnar moppen och väskan där. Då när jag börjar gå ner till mitt hus så ser jag en front av en saab sticka ut runt hörnet, jag blir livrädd och börjar springa till en buske bakom mitt hus och hoppades på att dom inte såg mig. Jag var ca 10 meter från bilen och då helt plötsligt satte dom igång i bilen då tänkte jag att det var äntligen över men nej dom svänger in där jag bor och stannar vid vändzonen istället. Då kom jag på en lysande ide, att mina polare kunde köra med sina trimmade mopeder och köra förbi full fart o locka bort dom. Efter ca 1 min så kommer dom kör fram och tillbaks men dom står fortfarande kvar. Så satt jag där i busken medans dom bara stod där och vänta men då kom jag på en anna lysande ide om jag skulle vara snabb så skulle jag kunna springa till moppen och kicka igång den. Men då händer nog det värsta som nu kan hända, jo att kicken går av. Fanns inte plats till att rulla igång den så jag smög in i busken igen och bara satt där o vänta tills dom skulle åka iväg. Och till slut gjorde dom de så jag tänkte att jag låter moppen stå där över natten så hemtar jag den imorgon. Jag ringde mina polare att dom hade dragit så kom dom till mig så tjötade vi lite o så. Helt plötsligt så kommer vita saaben inkörande på min väg me helljusen mina polare startade igång mopparna och drog iväg, jag ignorera dom och gick upp mot dörren, hörde att bilen stannade och så hör jag att en från bilen ropar mitt namn vänder mig om och ser att det var mina polare som satt i bilen och dom gap flabbade soklart åt mig :evil:

Då var man ganska rädd kan jag säga er, men vilken lättnad det var när man fick veta att det var dom :P
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

jobbigt ^^
Braap Braaaap
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

hahaha spännande! :P
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Roserud
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 11 juli 2010, 08:35

Inlägg av Roserud »

Underbar läsning :)
Senast redigerad av Roserud den 13 augusti 2010, 09:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 18 november 2009, 17:51
Ort: göteborg

Inlägg av rajklo »

hahaha fan va taskigt av dina kompisar XD
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
johans93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 13 juli 2008, 20:17
Ort: kobbb

Inlägg av johans93 »

haha fail,,
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juni 2009, 21:21

Inlägg av david347 »

haha roligt
Skriv svar