29/8 *Ultimate street ride* aka jonas o simon

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vilken lack ska de va på golfen ;P ?

cromad kaross+ svart vinge
9
15%
vit kaross+svart huv och svart vinge
15
25%
vit kaross+svart huv och svart vinge
15
25%
grön metalic kaross+svart huv och svart vinge
20
34%
 
Antal röster: 59

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

29/8 *Ultimate street ride* aka jonas o simon

Inlägg av bensinskalle »

Allojj här kommer ett projekt om två av mina polare ( jonas o simon ) som kastat sig in i stylingbranschen ;)

Dom har tagit en standard VW golf och ska hotta upp den maximalt med bodykitt, spoiler/vinge, neon och mycke annat häftigt ;)

Bild

Bild

som ni ser så är karossen tungt modifierad, med ett fett luftintag på huven och ny front, och bakpartiet ombyggt förstås ;) .

Bild

Feta skärmbreddare sitter på bak. Skärmbreddning fram kommer snart. Bilens chassi är även det tungt modifierat för att komma upp i samma bredd som karossen. När jag fotograferar är byggarna fullt uppe i att skapa en ny spoiler. "Den gamla duger inte när vi ska ha bodykitt" säger jonas och simon.

Bild

här är chassiet då. Som ni ser är det massor av kablage till hitech neonen och övriga belysningen på bilen. Byggarna själva kallar detta "spaggettitallrik".

Bild

Bild

neon in action, lyser riktigt fint ;)

Bild

här har vi en av hjältarna som sliter med sandpappret.

Bild

lyckades fånga båda kämparna på bild. Det är fullt upp med jobb för att hålla projektet vid liv. Jonas (till vänster) slipar lite, och simon (höger) försöker komma på hur han ska störa jonas.

Bild

här håller dom på och försöker återanvända spackel. Dom tar gammalt torrt spackel och blötlägger. Projektet har tajt budget ( 0 kr ), så de handlar om att använda de dom kan hitta hemma hos jonas och simon, och saker från simons pappas jobb. Dom är i desperat behov av spackel och söker en sponsor som kan finansiera en hink spackel för 50 kr. Så finns det intresse bara höra av sig ;)

Bild

några skisser på hur bilen kanske ska se ut i framtiden.

lite fråger:

Vad har ni för deadline? Vi hoppas få klart bygget innan sommarlovet bryter ut, säger jonas med ett flin.

Kommer bilen att ställas ut? De kanske blir lite shower, bilsportmässan vore inte helt fel, säger jonas och simon.

Vi säger tack för denna gång och uppdate kommer snart ;)

Uppdate 26/3

Nu fortsätter projektet med en uppdate ;)

Några tunga dagar har dragit förbi och kämparna har jobbat hårt med objektet ^^

sist jag skrev jobbade dom hårt med att göra en ny spoiler, och nu har den kommit på plats

Bild

Bild

"utseendet på fästet till vingen är inspirerat av en skoda fabia fabia", säger simon

Bild

Fronten ska fräschas upp ytterliggare och ett lager frigolit har åkt på för att sedan bearbetas

Bild

Fästena till vingen

Bild

Bild

ser riktigt fräscht ut enligt mig ;P

Sidokjolar har monterats sen sist också

Bild

Bild

och till sist så har ett tappert jobb gjorts med att rensa upp i spaggettitallriken också :

Bild

och så några uppföljande intervjufrågor:

Vad har ni för mål med projektet? Att få en fin bil och få med den i en biltidning, och bilsportmässan hägrar ju fortfarande ;), säger simon.

Vilka är ni:

jonas: jag är en kille om ni inte förstått de. Jag gillar att åka cross, på vintern åker ja skidor också, annars tar ja de bara lugnt. Sen är ju golfen ett stort intresse också förstås ;)

simon: Jag är också kille ( tror ja ). Jag tränar mycke och äter, det är mitt liv. Åker Senda x-treme 07. Gillar golfen jag me förstås också ^^.

Ja tackar jonas ( yamaha125 ) och simon för deras tid och önskar dom lycka till med projektet // mvh Bensinskalle

UPPDAJT

Ja då sparkar vi igång projektet igen med en ny liten intervju av jonas och simon och deras grymma vw golf ;)

Ja vad har hänt?:

Projektet har stannat upp helt under en tid, och deadlinen har spräckts med 3 månader. Projektet har varit hårt pressat p.g.a. budgeten och intresset har väl inte varit på topp alla gånger. Att återanvända gammalt spackel är inte så kul som man kan tro....

MEN nu har ett stort inköp skett så att projektet kan rulla igång igen.

Skåda:
Bild

-*spackel*. P.g.a. spacklet har vi sprängt våran budget med 2500% säger jonas och ser bekymrad ut. Men det är ett steg vi var tvungna att ta, säger jonas.

Ett litet missöde har skett. Den fina bananvingen har råkat "gå av"... ( simon råkade hjälpa till LITE ), säger jonas. Men nu är den ihoplimmad på mitten så man ser en fin skarv.

Bild

-Underredet har fått en liten renovering. Jonas "surbuten" persson tyckte inte om att simon satt och latade så jonas tvingade simon att spackla underredet så de ska bli jämt och snyggt ;) , säger simon. ( stön )

Bild

Bild

-Bilen har haft tekniska problem med downforcen. Därför har modifieringar gjorts på backspeglarna för att få maximal downforce när man kommer upp i höga hastigheter.

Bild

-Även sidokjolarna har fått en uppfräschning. På undersidan har de limmats bitar av balsaträ så att kjolarna blir raka o fina, säger simon.

Bild

Den största förändringen har gjorts på fronten. Den har blivit moddad för att käka mera luft och skärmbreddarna fram har tagit form.

Bild

-Fronten såg alldeles för stilren ut, den såg ut som fågelskit, säger simon och jonas. Så efter 30 sekunders övervägande började vi kapa hej vilt, hit o dit...

Bild

-Så nu är fronten sne, vind och krokig efter kapningarna. Vi hade tänkt att bygga om fronten med lite S2000-, nissan 200-, Evo-, Audi urquattro rally- och japanska driftingbil utséende, säger bilbyggarna.

Så till sist, har ni några visdomsord till läsarna?
- Kom ihåg nu: Hellre bortkörd och omkommen än omkörd och bortkommen -.-

...................


Jag tackar simon och jonas ( yamaha125 ) för denhär intervjun och hoppas att vi snart gör om de!!
Senast redigerad av bensinskalle den 29 augusti 2008, 21:52, redigerad totalt 4 gång.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Tern
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 27 november 2007, 11:13
Ort: JKPG
Kontakt:

Inlägg av Tern »

Haha fy fan va soft
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Det var verkligen feting grymt!
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 392
Blev medlem: 8 oktober 2007, 18:22

Inlägg av Martinsson »

hahaha de va najjs
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Häftigt ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 380
Blev medlem: 25 februari 2008, 19:49

Inlägg av banshee »

haha cool 8)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

är riktigt stolt över dom, dom kämpar nåra timmar om dan när dom får lust ^^. Jobbigt har dom.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Haha du har bara massa Ufon till polare. Han din andra polare? som driftade me cyklen i snön. amen shit :D hahah :P

Men det är duktigt soft detta ;)
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

Riktigt jävla Nice asså! keep on working guys! hoppas vi får lite updates lite då och då!
tomt
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

uppdate ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
naRaja
Svårstartad skrothög
Inlägg: 188
Blev medlem: 24 oktober 2007, 20:38
Ort: Björkvik

Inlägg av naRaja »

haha fett nice :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

hehe vafan få se lite mer röster nu ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Hazel-nut
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 4 februari 2008, 12:43
Ort: Pargas

Inlägg av Hazel-nut »

Haha jag började faktiskt med ett liknande projekt en gång fast på en VW Beetle men jag orkade aldrig göra det färdigt :lol:
Pargas - Staden där över hälften kör trimmat men nästan ingen stuntar...
Användarens profilbild
furia FFS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 239
Blev medlem: 6 juni 2008, 19:55
Ort: Vara

Inlägg av furia FFS »

haha fy fan va grymt, blir säkert nån pokal på bilsportsmässan XD
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

hehe grymt men dom borde lägga som en genomskinilig tjock plast på dioderna, asså en plastbit till alla dioderna då lyser det som riktigt neon inte små prickar i baken


och att ni ska köra med crom på karosen med svarta skjolar,bumper,vinge och svarta rutor huven ska vara svart och ''luftintaget'' crom eller cromad huv me svart luft intag
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

mer updates tack ;)
tomt
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

något nytt? :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Uppdate!!! 29/8 !!!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

Äntligen! :D När kommer det en lackering då? :twisted:
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

ÄNTLIGEN kom updaten jag väntat på hur länge som helst ;)
tomt
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Fy fan va heet :D
Bild
Användarens profilbild
Yamaha125
Varnad
Inlägg: 90
Blev medlem: 3 januari 2008, 18:16
Ort: Göteborg

Inlägg av Yamaha125 »

lack lär ta ett ta. för dett är ju ciluliter över hela bilen
Trafiken dödar kör på trottoaren.
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

när kommer nästa update då? :D
tomt
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 580
Blev medlem: 27 november 2007, 22:02

Inlägg av Bredmar »

orka bygga en leksaksbil :S
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Hagli
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 18 maj 2008, 23:06
Ort: Gävle

Inlägg av Hagli »

FyFan vad coolt :) trodde inte att man kunde typ bygga om sånna där småttingar :)
Skriv svar