Viktigt: Felposter och bestraffningar

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 18 november 2009, 17:51
Ort: göteborg

Inlägg av rajklo »

haha ähh ingen fara :)
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

mh jesper, även om man har dyslexi så ska man kunna skriva en bra/hyffsad rubrik. tex om du inte får något tryck i din frambroms. då skriver man i rubrikien tex: Derbi Senda 05 - får inget tryck i frambromsen.

ett dåligt exempel på samma problem är tex: Hjälp med bromsen!!!!!111!!

sen om själva orden är lite felstavade eller så, det kan vi leva med. bara man ser vad det står, och det inte är helt otydligt.


sen så ytterligare ett exempel på varför vi måste göra reglerna hårdare, det är ju för att uppmana medlemmarna till att läsa reglerna. tex du har inte läst reglerna, det ser jag ju. du gör flera dubbelposter/ dag, och har 2st dubbelposter i denna tråd.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

[quote="kallepalle"]mh jesper, även om man har dyslexi så ska man kunna skriva en bra/hyffsad rubrik. tex om du inte får något tryck i din frambroms. då skriver man i rubrikien tex: Derbi Senda 05 - får inget tryck i frambromsen.

ett dåligt exempel på samma problem är tex: Hjälp med bromsen!!!!!111!!

sen om själva orden är lite felstavade eller så, det kan vi leva med. bara man ser vad det står, och det inte är helt otydligt.


sen så ytterligare ett exempel på varför vi måste göra reglerna hårdare, det är ju för att uppmana medlemmarna till att läsa reglerna. tex du har inte läst reglerna, det ser jag ju. du gör flera dubbelposter/ dag, och har 2st dubbelposter i denna tråd.[/quote

jaja men e de inte bätre då att säga till den som gör fel så ändrar han de
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

eftersom man accepterar att man har läst reglerna när man registrerar sig som medlem så tycker jag det är bättre med att skärpa till reglerna. vi har kört så att vi har sagt till istället jättelänge nu, men det blir aldrig någon förbättring, snarare försämring.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juni 2009, 21:21

Inlägg av david347 »

Bra talat KallePalle
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

okej
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

david347 skrev:Bra talat KallePalle
agree
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

ska det vara så ska det !!!
På dom bara !
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

bensinkalle. kan du inte skriva ett repotage som får vara överst på listan i låt säga 2 vecor så alla medlemmar som är aktiva ser det. men bannad efter 2 felpost är lite väl hårt tycker jag.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

beckvall skrev:bensinkalle. kan du inte skriva ett repotage som får vara överst på listan i låt säga 2 vecor så alla medlemmar som är aktiva ser det. men bannad efter 2 felpost är lite väl hårt tycker jag.
hur länge e man bannad
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

mh(jesper)ride skrev:
beckvall skrev:bensinkalle. kan du inte skriva ett repotage som får vara överst på listan i låt säga 2 vecor så alla medlemmar som är aktiva ser det. men bannad efter 2 felpost är lite väl hårt tycker jag.
hur länge e man bannad
På obegränsad tid, finns dock vissa som mejlar och "ångrar" sig och då brukar vi ha överseende med detta ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

bensinskalle skrev:
mh(jesper)ride skrev:
beckvall skrev:bensinkalle. kan du inte skriva ett repotage som får vara överst på listan i låt säga 2 vecor så alla medlemmar som är aktiva ser det. men bannad efter 2 felpost är lite väl hårt tycker jag.
hur länge e man bannad
På obegränsad tid, finns dock vissa som mejlar och "ångrar" sig och då brukar vi ha överseende med detta ;)

okej
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

var hittar man ''regler'' angående post inom tsr?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Kommer att bli extremt restriktiv med vad jag skriver och när öppet så vill ni mig nåt, släng iväg ett PM.

inte för att jag är hotad av detta här, men att jag nog får ta en exremt låg profil framöver.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Snart går jag upp ett snäpp, BANNLYSNING VID FÖRSTA FELPOST.

Ni är ju värdelösa, värdelösa och återigen värdelösa på att överhuvud taget följa den minsta lilla regel som finns...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

bensinskalle skrev:Snart går jag upp ett snäpp, BANNLYSNING VID FÖRSTA FELPOST.

Ni är ju värdelösa, värdelösa och återigen värdelösa på att överhuvud taget följa den minsta lilla regel som finns...
vi kanse försöker
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

bensinskalle skrev:Snart går jag upp ett snäpp, BANNLYSNING VID FÖRSTA FELPOST.

Ni är ju värdelösa, värdelösa och återigen värdelösa på att överhuvud taget följa den minsta lilla regel som finns...
det är bra, banna alla som inte följer reglerna, är riktigt trött på alla som inte följer reglerna det minsta...

vi kanse försöker
annars blir ni ju bannade och inte kan kommentera här, antingen lyder ni, eller åker ut så enkelt är det.
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

KarlssoN^ skrev:
bensinskalle skrev:Snart går jag upp ett snäpp, BANNLYSNING VID FÖRSTA FELPOST.

Ni är ju värdelösa, värdelösa och återigen värdelösa på att överhuvud taget följa den minsta lilla regel som finns...
det är bra, banna alla som inte följer reglerna, är riktigt trött på alla som inte följer reglerna det minsta...

vi kanse försöker
annars blir ni ju bannade och inte kan kommentera här, antingen lyder ni, eller åker ut så enkelt är det.
men kan ma ninte ha att man e banad en månad första gånge nsen bannas de dör alltid
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

mh(jesper)ride skrev:
bensinskalle skrev:Snart går jag upp ett snäpp, BANNLYSNING VID FÖRSTA FELPOST.

Ni är ju värdelösa, värdelösa och återigen värdelösa på att överhuvud taget följa den minsta lilla regel som finns...
vi kanse försöker
nej verkligen inte, inget blir ju bättre....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

bensinskalle skrev:
mh(jesper)ride skrev:
bensinskalle skrev:Snart går jag upp ett snäpp, BANNLYSNING VID FÖRSTA FELPOST.

Ni är ju värdelösa, värdelösa och återigen värdelösa på att överhuvud taget följa den minsta lilla regel som finns...
vi kanse försöker
nej verkligen inte, inget blir ju bättre....
tycker du de så
men hur länge blir man banad
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

obegränsat, om man inte tar kontakt och övertalar en moderator att häva bannlysningen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

bensinskalle skrev:obegränsat, om man inte tar kontakt och övertalar en moderator att häva bannlysningen
ok
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

Helt rätt, om man inte håller sig till reglerna ska man inte få kommentera,men kanske banna på anda tillsägelsen ist för första =/ Men annars bra idé.:D
Mvh:D
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
meckar-nisse
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 10 augusti 2010, 19:32

fråga

Inlägg av meckar-nisse »

en liten fråga bara. jag försöker skriva i "hur fort kommer den gå me den här setupen" tråden. för har vissa frågor angående prestanda,skriva i rätt tråd liksom. men jag kan inte. när jag trycker på svara på ämnet så blir det helt vitt och man kan inte skriva något :?: någon som vet vad som händer? de här kanske inte är rätt tråd att skriva i men efter som jag inte kan skriva i rätt tråd från början så måste jag ju skriva någonstans. tacksam för svar. MVH - Nicke
svin men finfin, du kan åxå kallas för ett svin ;)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

dra sidan åt höger.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Observera att lägesrapporter tidigare i tråden inte gäller längre

Vill bara påpeka att det varit en del felposter etc nu på senare tid.

Vi har förvisso gjort om forumet, och vi har självklart full förståelse för att vissa ämnen hamnar fel och korrigerar det, MEN många felposter som görs är så pass felplacerade att det inte har med någon form av "missförstånd" eller "förvirring" av omstruktureringen.

Även nu ser vi en trend med ett flöde av nya medlemmar, ser i princip 1 post per dag från en ny medlem. Vi på TSR är väldigt glada över att ni valt att registrera er här och ta del av forumet, MEN ( igen ) är det viktigt att ni nya ser till att göra ett gott intryck. Den där 1 posten per dag är dessutom nästan alltid en felpost. Det är, tro det eller ej, MYCKET vanligare att nya medlemmar felpostar sin första tråd eller gör andra misstag än lyckas göra rätt!

Man skulle kunna jämföra detta med ett fotbollslag. Om du precis blivit rekryterad slår du väl inte ner en medspelare på första matchen? På samma sätt kikar ni väl inte in på ett forum och smaskar en felpost i ansiktet på medlemmar och moderatorer som försöker hjälpa och hålla ordning. Hade det här varit moppenet hade ni som nya blivit utkastade direkt då de har blivit lite småkända för att vara hårda, men det har även lett till många goda egenskaper på forumet också!

Vi på TSR vill vara positiva till nya medlemmar, men det krävs av er att ni försöker göra ett bra intryck så att vi kan fortsätta ha en bra attityd mot er!

Ja jag hoppas ni förstås, ni nya medlemmar, att det är upp till er att försöka ändra trenden!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

bensinskalle skrev:Observera att lägesrapporter tidigare i tråden inte gäller längre

Vill bara påpeka att det varit en del felposter etc nu på senare tid.

Vi har förvisso gjort om forumet, och vi har självklart full förståelse för att vissa ämnen hamnar fel och korrigerar det, MEN många felposter som görs är så pass felplacerade att det inte har med någon form av "missförstånd" eller "förvirring" av omstruktureringen.

Även nu ser vi en trend med ett flöde av nya medlemmar, ser i princip 1 post per dag från en ny medlem. Vi på TSR är väldigt glada över att ni valt att registrera er här och ta del av forumet, MEN ( igen ) är det viktigt att ni nya ser till att göra ett gott intryck. Den där 1 posten per dag är dessutom nästan alltid en felpost. Det är, tro det eller ej, MYCKET vanligare att nya medlemmar felpostar sin första tråd eller gör andra misstag än lyckas göra rätt!

Man skulle kunna jämföra detta med ett fotbollslag. Om du precis blivit rekryterad slår du väl inte ner en medspelare på första matchen? På samma sätt kikar ni väl inte in på ett forum och smaskar en felpost i ansiktet på medlemmar och moderatorer som försöker hjälpa och hålla ordning. Hade det här varit moppenet hade ni som nya blivit utkastade direkt då de har blivit lite småkända för att vara hårda, men det har även lett till många goda egenskaper på forumet också!

Vi på TSR vill vara positiva till nya medlemmar, men det krävs av er att ni försöker göra ett bra intryck så att vi kan fortsätta ha en bra attityd mot er!

Ja jag hoppas ni förstås, ni nya medlemmar, att det är upp till er att försöka ändra trenden!
Dom flesta nya medlemar brukar faktiskt läsa reglerna och sköta sig efter att blivit varnade en gång, men sen finns det ju självklart några nötter ((dom flesta är inte ens nya)) som felpostar och skiter fullständigt i vad man säger.
Användarens profilbild
E-xtreme
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 1 juni 2011, 13:37

Inlägg av E-xtreme »

Håller helt med, felpostar och rubriker, hur jävla svårt ska det vara? Ni som har problem med just det, be någon familje medlem hjälpa dig om du inte kan skriva en bra rubrik eller posta rätt. Då slipper ju vi andra problemet. Tycker du inte att det är värt att ta hjälp av någon hemma så lär ditt problem knappast vara stort!
Derbi Senda X-treme SM 50
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jag skriver alltid "vet inte om det är felpost och isåfall får mod flytta tråden" om jag är osäker på vart det ska ligga :)
Skriv svar