jagad av väktare.

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lankan
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 7 juli 2009, 17:13

jagad av väktare.

Inlägg av lankan »

Jo!

Nu är det så att jag blev jagad av väktare på min moped ute i en park vid en sjö.
Det var meningen att vi skulle grilla på grillplatsen som låg vid sjön i parken.
När vi väl kommer dit hinner bi precis stanna mopederna och kliva av, sen kommer en F*TT väktare och säger att vi ska LEDA mopederna till närmsta körbara väg (för vägen vi var på var en "cykelväg" eller promenadväg.) så vi satt på mopederna, och rullade igång dem. Och lekte lite , väktaren blev sur hoppade in i bilen och satte efter oss. MEN så finns det trevliga bommar som man kan köra förbi och vi lyckades skaka av honom.

Här är både en historia och så har jag en fråga:

Om han nu lyckats få tag på mitt reg-nummer kan han då göra någonting nu efterhand? Typ skicka böter eller... Ja vad som helst?


Mvh - Lankan PEACE OUT!
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

tror inte han skickar hem böter, det är ifall han hemsöker dig men det har han nog ingen ork till, men bli inte förvånad om du får oväntat besök (:
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Nej en väktare har inte polisiära befogenheter, dessutom kan han inte bevisa något även om han tagit reg nr. Men hade han fått tag på er hade saken varit annorlunda då han har rätt att kvarhålla er tills polis kommer. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
lankan
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 7 juli 2009, 17:13

Inlägg av lankan »

fuck shit :o
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

som dom andra säger, en väktare har inte polisens rättigheter! och han kan inte bevisa nått!
Användarens profilbild
pone
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 januari 2010, 07:22

Inlägg av pone »

Stämmer bra det!
Det väktare kan göra är att de kan gripa folk på bar gärning precis som vilken människa som helst kan. Sen är det kanske lättare för dom pga att de har lite saker som ev underlättar.
Så det ska inte vara någon fara för er del.
Användarens profilbild
lindbl0m
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 17 juli 2009, 21:20
Ort: Sweden

Inlägg av lindbl0m »

så du kan vara lugn :)
Mitt Derbi drd racing limited projekt :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=19355
Skriv svar