ljud i din moped

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hypperfille
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 9 maj 2010, 02:06
Ort: västragötaland

ljud i din moped

Inlägg av hypperfille »

tjenare nu ska jag berätta hur jag gjorde på min aerox. det du behöver är ett stort papper som täcker hålet under sadeln sedan en sådan stor planka,penna och en stereo och självklart en kanske lite mindre högtalare. Först steg ett ta pappret och läg det över hålet och dra handen på pappret runt om så du får märken i pappret där kanterna är på hålet i sadeln sedan har du en form för plankan. sedan ritar du ut hål och vinklar och allt du vill ha i den. och börjar sedan såga ut allt. Detta kan vara mycket krångligt eftersom formen under sadeln krymper ju allt mer och mer destu längre ner man kommer i hålet så man får typ slipa och fila snett runt om :wink: när du fått den att passa bra så kan du börja klä plankan med tex läder. Vilket jag använde i min. Det kan du fästa med lim eller kanske bara häfta fast. När du sedan är klar med det kan du börja plocka i stereo och högtalare och dra ström till batteriet glöm inte att mines och vanlig direkt ström ska kopplas till plus och en till minus. och 2 till högtalare. Sedan är detta projekt klart lätt som en plätt :wink: .
sen är det bara tuta köra och dunka. men tänk på att stereon drar ju såklart ström som allt gör nu för tiden. så stå inte och spela allt för länge om kicken skulle vara dålig!. MVH hypperfille.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vill du inte slita på ditt moppebatteri så slänger du ner ett 12-volts batteri under högtalarna i sadeln.

Du måste ha haft en bred planka, eller inte täckt hela hålet i sadeln :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar