Startproblem slider

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Tjajoel
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 april 2009, 13:27
Ort: Strängnäs

Startproblem slider

Inlägg av Tjajoel »

Efter mycket jox och knöll sen jag bytte till trimrör fick jag äntligen min slider att gå bra efter mycket munstycks byten och skruvande :roll: Körde med den en kväll och sedan 2-3 timmar på dagen den gick som den skulle och allt med helt plötsligt dog den sakta när jag åkte, försökte starta den kort efter gick igång på en gång men dog kort därefter, pröva och kicka igen men starta inte. Kicka ett tag till gick igång snabbt men dog direkt. Väntade ett tag och kickade igång den på en gång efter väntat ett tag men dog kortefter när man börja gasa på tomgång... :| Kom då på "ju längre man väntade att försöka kicka ju "lättare/snabbare" gick den igång" men dör endå när man börjar gasa om den inte redan dött..
Kan det vara dåligt batteri? :P
Någon som vet vad som kan vara fel?
MÅSTE EEAT UUUUST
kallete
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 2 juni 2008, 20:19
Ort: leksand

Tändstift

Inlägg av kallete »

Tycker du ska ta och kolla tändstiftet. du kan ju också fått skit i förgasaren när du skruvat på den. Men kolla tändstiftet och om inte det går så gör rent förgasaren:D
Frågan är..
Användarens profilbild
Felarn
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 4 februari 2009, 09:52
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Felarn »

Jag är nästran säker på att du måste byta till ett högre värmetal på tändstiftet. Min moppe krånglade precis så, dog för mig och man fick vänta ett bra tag innan man kunde ha igång den och då fick man ta det lugnt med gasen för att inte döda den igen.

Prova värmetal: ~7-8 ?
Har du Delar till XPS så PMa!
Tjajoel
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 april 2009, 13:27
Ort: Strängnäs

Inlägg av Tjajoel »

tack för tipsen :) vad är det för styrka på tändstiften orginal då? 8)
MÅSTE EEAT UUUUST
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

Tjajoel skrev:tack för tipsen :) vad är det för styrka på tändstiften orginal då? 8)
kolla din bok som du fick med till moppen så står det säkert där.
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

Zibb skrev:
Tjajoel skrev:tack för tipsen :) vad är det för styrka på tändstiften orginal då? 8)
kolla din bok som du fick med till moppen så står det säkert där.
Annars är det ju bara att kolla på tändstiftet
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

om den är ny så kanske den har en automatisk chok. Det var problemet med min aerox när jag hade trimrör sen sepade sönder så de va nästan omöjligt att starta den.. bytte till en manuel å den funkade perfa :)
Låst