Gymnasie val??

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

Honkan skrev:Någon som går/gått Energiprogrammet som skulle kunna berätta lite hur det är? Funderar på att söka dit och förmodligen blir det de då inget annat program lockar :P
tja :D vad jag har förstått på mina kompisar som ska gå de så blir man typ vvs, alltså rörmokare :D de är en yrkesförberedande linje :)

ni som går 9an nu vad har ni valt :D?

själv ska jag söka
1. Spectrum frilufts liv/ledarskap
2. Fordons
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

förresten ni som går Fordon är det inte lite så att dom bara håller på med med gamla bilar typ 740 också som ingen håller på med när man väl kommer ut på jobb så vet man typ inte så mkt om dom nya bilarna med dom nya systemena dom nya bilarna har ? förresten ngn som går Energi-vvs ?
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081
Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19

Inlägg av Muffä »

Hashkakan skrev:förresten ni som går Fordon är det inte lite så att dom bara håller på med med gamla bilar typ 740 också som ingen håller på med när man väl kommer ut på jobb så vet man typ inte så mkt om dom nya bilarna med dom nya systemena dom nya bilarna har ? förresten ngn som går Energi-vvs ?
Jag var o checkade in en skola med fordon ´som jag ska gå på :) där hade dom ju rätt high tech, dom använde datorer för ta reda på felen med bilarna. Och de va nya bilar då!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Muffä skrev:
Hashkakan skrev:förresten ni som går Fordon är det inte lite så att dom bara håller på med med gamla bilar typ 740 också som ingen håller på med när man väl kommer ut på jobb så vet man typ inte så mkt om dom nya bilarna med dom nya systemena dom nya bilarna har ? förresten ngn som går Energi-vvs ?
Jag var o checkade in en skola med fordon ´som jag ska gå på :) där hade dom ju rätt high tech, dom använde datorer för ta reda på felen med bilarna. Och de va nya bilar då!
okej var det på första året då ? för där ja var så var det bara typ massa gamla 740 där, det känndes lite gammalt"/
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081
Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19

Inlägg av Muffä »

Hashkakan skrev:
Muffä skrev:
Hashkakan skrev:förresten ni som går Fordon är det inte lite så att dom bara håller på med med gamla bilar typ 740 också som ingen håller på med när man väl kommer ut på jobb så vet man typ inte så mkt om dom nya bilarna med dom nya systemena dom nya bilarna har ? förresten ngn som går Energi-vvs ?
Jag var o checkade in en skola med fordon ´som jag ska gå på :) där hade dom ju rätt high tech, dom använde datorer för ta reda på felen med bilarna. Och de va nya bilar då!
okej var det på första året då ? för där ja var så var det bara typ massa gamla 740 där, det känndes lite gammalt"/
jag vettifan faktiskt^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Muffä skrev:
Hashkakan skrev:
Muffä skrev: Jag var o checkade in en skola med fordon ´som jag ska gå på :) där hade dom ju rätt high tech, dom använde datorer för ta reda på felen med bilarna. Och de va nya bilar då!
okej var det på första året då ? för där ja var så var det bara typ massa gamla 740 där, det känndes lite gammalt"/
jag vettifan faktiskt^^
hehe,okej ^^
Användarens profilbild
davjoh
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 1 oktober 2009, 17:35

Inlägg av davjoh »

jäkligt svårt att välja men tror det blir

1. el/installation
2. el/data
3. bygg
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

Hashkakan skrev:
Muffä skrev:
Hashkakan skrev: okej var det på första året då ? för där ja var så var det bara typ massa gamla 740 där, det känndes lite gammalt"/
jag vettifan faktiskt^^
hehe,okej ^^
alltså det du gör i 1an är liksom bara hur ser en bil ut vad finns det för delar, dom flesta fordons gymnasium har så att man 2ndra eller 3dje året är ute på praktik 3 dagar i veckan och det är då du ska lära dej dagens teknink
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

kan säga att det är ganska smart att åka runt på gymnasie när dom har öppet hus vi hade öppet hus idag och det va många som hade frågor och undringar och fick svar så kolla tidningar o sånt när det är öppet hus där ni vill gå (brukar va nu på våren) eller prata med er syo(studie och yrkesvägledare ) så kan dom ordna så att ni får åka dit o kolla

som jag skrevit innan är sjukt nöjd med mitt val och även om ni väljer något o kommer in på det(slutgiltiga intagningen så är det inte för sent att ändra sig jag bytade veckan innan vi började )

och ta inte bara något för att ni inte kommer in på något annat
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

fax110 skrev:
Hashkakan skrev:
Muffä skrev: jag vettifan faktiskt^^
hehe,okej ^^
alltså det du gör i 1an är liksom bara hur ser en bil ut vad finns det för delar, dom flesta fordons gymnasium har så att man 2ndra eller 3dje året är ute på praktik 3 dagar i veckan och det är då du ska lära dej dagens teknink
aha :)
Honkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 19 juli 2009, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Honkan »

Någon som går El linjen som kan berätta lite, vet att TeddaN går den linjen?=)
Vi har Rab, vad fan har ni?!
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Honkan skrev:Någon som går El linjen som kan berätta lite, vet att TeddaN går den linjen?=)
Nej men jag har valt den som 1a val! och vad jag har hört är det en superlinje, men det kan ju bero på vilka lärare man har också :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Honkan skrev:Någon som går El linjen som kan berätta lite, vet att TeddaN går den linjen?=)
Chill linje, inte mycket plugg.
Läser väl bara obligatoriskt matte och engelska A.
Matte, svenska, engelska, naturkunskap, estetisk verksamhet och datakunskap och idrott är väl dom kurser man måste gå.
sen är det massor elämnen :)

vi har iaf nästan inga läxor :)
Tillhör mille!
lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Inlägg av lovet_93 »

Vad du en gör välj inte Göteborgs praktiska gymnasium om du bor i göteborg, Stösta knarkar gymnasiet någonsin.
Skriv svar