Angående bli jagad av polisen!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

karlssonlysekil skrev:
fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev: Men de spelar ingen roll vad som låter troligt, för det skulle faktiskt kunna hända =)
Och polisen kan inte säga emot :D
mjo men som sagt vet polisen vart du bor så kan dom hålla ögonen öppna så det är igentligen kört om dom ser dig fara ut å köra igen
Då går du ut i garaget och gör moppen original, tills dom stoppar dig så ser de att moppen är original, sen kan du sätta på trimmet igen och då skiter dom i dig om du kör i lagom hastighet när du möter dom :)
mja det funkar ju om dom inte är väldigt säkra på att du kör trimmat och låtsas lämna dig ifred tills du trimmar igen ;)
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Det låter långsöökt :P Hahah
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

karlssonlysekil skrev:Det låter långsöökt :P Hahah
mja men träffar man en schyst polis så kommer dom nog inte hem till dej träffar man en jävel som knackar på hemma så ger han sej nog inte om ha ns sett mopeden gå för fort 1 gång :P
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

karlssonlysekil skrev:Det låter långsöökt :P Hahah
Ta det lungt med dubbelposterna, du har 3 st dubbelposter i denna tråd.
lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Inlägg av lovet_93 »

trimmad moped = skylten bort

Laglig moped = skylten kvar

och ta hellre bort skylten och göm den under sängen elr nått en att flytta under det, Samma Böter om du flyttar den och tar bort den så mitt tips, fimpa skylten!!
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

lovet_93 skrev:trimmad moped = skylten bort

Laglig moped = skylten kvar

och ta hellre bort skylten och göm den under sängen elr nått en att flytta under det, Samma Böter om du flyttar den och tar bort den så mitt tips, fimpa skylten!!
Om det är någon polis som kan lite om mopeder och ser att min moped är en ny Derbi drd pro(dvs eu-moped) och saknar skylt. Vad händer då om dom stoppar mig?
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

karlssonlysekil skrev:
lovet_93 skrev:trimmad moped = skylten bort

Laglig moped = skylten kvar

och ta hellre bort skylten och göm den under sängen elr nått en att flytta under det, Samma Böter om du flyttar den och tar bort den så mitt tips, fimpa skylten!!
Om det är någon polis som kan lite om mopeder och ser att min moped är en ny Derbi drd pro(dvs eu-moped) och saknar skylt. Vad händer då om dom stoppar mig?
får böter för att du inte har skylt antagligen ?
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

yeye, kanske lika bra att ta bort skylten då.
har ju ändå inte tänkt stanna för polisen,
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Inlägg av lovet_93 »

KarlssoN^ skrev:
karlssonlysekil skrev:
lovet_93 skrev:trimmad moped = skylten bort

Laglig moped = skylten kvar

och ta hellre bort skylten och göm den under sängen elr nått en att flytta under det, Samma Böter om du flyttar den och tar bort den så mitt tips, fimpa skylten!!
Om det är någon polis som kan lite om mopeder och ser att min moped är en ny Derbi drd pro(dvs eu-moped) och saknar skylt. Vad händer då om dom stoppar mig?
får böter för att du inte har skylt antagligen ?
rätt, men vf ta bort skylt om man inte trimmar??
lovet_93
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 augusti 2008, 19:04

Inlägg av lovet_93 »

jag har själv blivit jagad några gånger och ingen har kunnat identefera mopeden för hade ingen skylt, polisen fråga runt där jag bor efter en orange ktm som kör som en idiot, men det var bara jag XD
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

lovet_93 skrev:
KarlssoN^ skrev:
karlssonlysekil skrev: Om det är någon polis som kan lite om mopeder och ser att min moped är en ny Derbi drd pro(dvs eu-moped) och saknar skylt. Vad händer då om dom stoppar mig?
får böter för att du inte har skylt antagligen ?
rätt, men vf ta bort skylt om man inte trimmar??
jag kör trimmat så varför inte.
kör man original så behöver man inte ens läsa denna tråden , haha :p
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
phcarlsson
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 24 april 2010, 21:53
Ort: Alingsås
Kontakt:

Ifall

Inlägg av phcarlsson »

Ifall du kört ifrån polisen med skylt, är de smartaste att säga att Din pappa eller någon med MC-kort körde moppen, eftersom de då inte begick något brott eftersom de har behörighet att köra en motorcykel som går snabbare än 45 km/h ! Ett tips bara :)
Live rich or die tryin'
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

Jag kör trimmat och med regen på och jag stannar nästan alltid när om vill prata med mig vist så är jag snart 22 år gammal så dom kanske inte bryr sig om mig lika mycke än vad dom gör med en liten grabb på 15 :p men dom har inte sakt något om att jag kör trimmat för det säger jag om dom frågar och skrattar lite ;) är man trevlig mot polisena så är dom snälla och trevliga mot ensjälv.
Plus dom gör ju bara sitt jobb då det är olagligt att framföra en trimmad moped på allmän!!
hum....
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Ifall

Inlägg av DiNozzan »

phcarlsson skrev:Ifall du kört ifrån polisen med skylt, är de smartaste att säga att Din pappa eller någon med MC-kort körde moppen, eftersom de då inte begick något brott eftersom de har behörighet att köra en motorcykel som går snabbare än 45 km/h ! Ett tips bara :)
men om du har skylten på så ser dom ju att den är reggad som en eu-moppe :P och då kvittar det om dom har lämp för en tung mc:P
Användarens profilbild
illegalJocke
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 mars 2010, 21:15
Ort: Mariestad

Inlägg av illegalJocke »

Har själv haft skyllt på moppen men tog bort den efter snuten hade tagit reg nummret och kollat upp vem ägaren var och ringt hem :( har sålt moppen nu bara för snuten visste vem jag var fast jag inte hade skylt :( inge bra att ha en gilera smt som är orange :( Ta av skylten om nu kör trimmat ! annars kan ni ju lika gärna skriva erat namn och adress på ryggen när du kör.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

Haha Namn och Addres på ryggen hade varit något :) Polisens Favorit ^^
ViK
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 februari 2011, 02:22
Ort: Mariestad

Inlägg av ViK »

Blivit jagad av polisen många gånger på dessa 3 år.

Roligaste är nog när jag hade min forshaga shopper och spann upp gräsmattor i centrum, fick fly över hela staden sedan gick motorn varm och stanna -.-' Klockrent som fasen asså.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Re: Ifall

Inlägg av Mura »

phcarlsson skrev:Ifall du kört ifrån polisen med skylt, är de smartaste att säga att Din pappa eller någon med MC-kort körde moppen, eftersom de då inte begick något brott eftersom de har behörighet att köra en motorcykel som går snabbare än 45 km/h ! Ett tips bara :)

haha joo skit bra ->FITTA<- va dåligt tips :D
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Inlägg: 311
Blev medlem: 8 december 2010, 19:39
Ort: kommunistkyrkan
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

är man smart så sätter man vit tejp och gör om typ en bokstav ;)
hitler is tha king
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jag har 30 moppe. det är enklast.

men funderar på en Rieju rrx/mrx som är eu och sen ta bort skylten och trimma :)



jag har kört trimmat i ett halvår. inga problem med polisen än. kommer väll få det så småningom och då kommer jag dra. helt klart ;)
Användarens profilbild
Felix616
Varnad
Inlägg: 471
Blev medlem: 6 september 2010, 21:06

Inlägg av Felix616 »

Eller så bor man helt enkelt i en liten by i halland som man kan varenda väg i , så ser man snuten så sticker man till närmsta lilla väg och närmsta kompis garage och väntar där ett tag! :roll: :D
pluggen
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 juli 2009, 13:52

Inlägg av pluggen »

Jag har tagit svart eltejp och gjort om ett C till ett O på min reg plåt och man får kolla ganska nära för att se att tejpen sitter där...men om jag kör ifrån polisen och dom tar numret och ser att jag enligt min 'fejk'plåt kör en avställd släpvagn, räcker det att dom typ gissar sig till den riktiga bokstaven för att dom ska kunna köra hem till mitt hus o ge mig böter? :?
dannei
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 maj 2009, 15:15

Inlägg av dannei »

Varför göra om bokstäver? osv...

Lika bra att köra med skylten på. Som någon skrev så kan det bli att man kör enligt sin fake skylt att det är en avställd släpvagn.
Om det inte ser ert ansikte eller något som kan identifieras med den som kör så är det lungt. Visst de vet vart moppens ägare bor. men de måste se personen för att kunna straffa.

Dessutom ser de även om moppen är anmälen stulen eller har försäkring osv...
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

dannei skrev:Varför göra om bokstäver? osv...

Lika bra att köra med skylten på. Som någon skrev så kan det bli att man kör enligt sin fake skylt att det är en avställd släpvagn.
Om det inte ser ert ansikte eller något som kan identifieras med den som kör så är det lungt. Visst de vet vart moppens ägare bor. men de måste se personen för att kunna straffa.

Dessutom ser de även om moppen är anmälen stulen eller har försäkring osv...
har man inte skylt eller gjort om den så dom ser att det är fake så kommer dom ju göra allt för att stanna en, dom kan ju tro att moppen är stulen eller att man typ precis rånat en affär eller vad som hälst :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

vill ta och påminna alla att polisen inte är kompletta idioter.

om jag var polis och skulle försöka få tag på moppar så är det bara att gå in här och se hur folk har ändrat sina moppar och som du skriver att du har ändrat din skylt.

smart :)
Skriv svar