Angående bli jagad av polisen!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Angående bli jagad av polisen!

Inlägg av Roberto »

Det här med att bli jagad är en stor sak och ganska rolig sak att veta andras historier och dela med sig av sinna egna. Men har en fråga till alla som har blivit jagade .

Kör ni utan skylt? Jag menar det drar ju mer uppmärksamhet än om du har skylten på och kör lite mer lungt i centrum där det rör sig mest människor
Antar att ni kör utan skylt men liksom bryr sig inte era föreldrar eller så om det ?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

borde nog inte ligga i scooter delen
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Pekkari13
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 april 2009, 12:59
Ort: Kiruna

Inlägg av Pekkari13 »

har man 30 moppe så äre inga problems ;)
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Inlägg av sefio »

Kör självklart utan skylt. och mina föräldrar gav upp på mig och mitt trimmande för ett bra tag sen.
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

flyttad då detta var felpost.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
roxor_boxor
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 29 april 2010, 20:07

Inlägg av roxor_boxor »

definitivt utan skylt. skulle aldrig riskera att bli tagen.
fast min kompis blev jagad, då han hade skylten fullt synlig och dom hade många tillfällen att skriva av den. han körde ifrån dom och fick ändå inga besök osv
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

roxor_boxor skrev:definitivt utan skylt. skulle aldrig riskera att bli tagen.
fast min kompis blev jagad, då han hade skylten fullt synlig och dom hade många tillfällen att skriva av den. han körde ifrån dom och fick ändå inga besök osv
Det skulle ju inte vara det lätaste att bevisa att det var han som körde moppen. Så de hade ju inte varit någon större ide att komma hem till honom om han nu inte e så dum att han skulle erkänna direkt xD

Btw kör utan skylt alltid bäst å va på den säkra sidan ;)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

roxor_boxor skrev:definitivt utan skylt. skulle aldrig riskera att bli tagen.
fast min kompis blev jagad, då han hade skylten fullt synlig och dom hade många tillfällen att skriva av den. han körde ifrån dom och fick ändå inga besök osv
de e ändå mer riskabelt o ha skylten, även att dom inte kan bevisa att han körde denna gången så kmr dom känna igen skylten nästa gång dom ser den dom kan ioförsäg känna igen moppen oxå men en skylt ser man direkt
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

om man blir jagad och sen stannad någon annan dag och om dom undrar om det var du som körde är det bara säga nae det var inte jag.då måste dom bevisa på ngt sätt att det var du som körde .själv har man blivit jagad ett antal gånger in på cyckelvägar o liknande .
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 371
Blev medlem: 4 december 2007, 18:17
Ort: leksand
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

Fyfan var ute och åkte nyss var nära på att bli stoppad 2 gånger, jag har en aerox 00 urpluggad som för 70+( den går så fint) och först så åkte jag på en väg som brukar bara jäklans död och jag drog på i 65 för eh va fan liksom och så klart kommer polisen runt hörnet och drar igång blåljuset och den där signalen och jag gav ju full gas och såg han inte mer, sen när jag ska dra hem så möter jag polisen i korsing och som tur var det en annan polis och jag puttra förbi så snällt i 25 och sen drar jag på 70 och då står det en polis och stannar folk, som tur hade den polisen fullt upp med en annan mopedist så jag klara mig undan som tur :) det här var då min dag idag:)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag kan bara prata för när jag var i den åldern när jag var 15-år och det är en del år sedan. Att smita från polisen var en sport, ganska dumt, men samtidigt spännande. Men allt handlade om var man var och hur omgivningen såg ut omkring. Var man på fel plats eller det var en MC-polis kunde man lika gärna stanna, för mot dem hade man ingen chans att komma undan, inte ens på den värsta värstingtrimmade moppe i världen. Jag antar att det är så än i dag. Men man skulle inte underskatta poliserna i radiobilarna i heller. Var det något de var vältränade på så var det att köra bil och kunde vara svåra att smita från om man inte kunde köra genom bommar på cykelbanor och gårdar osv.

Men när man sedan lyckats smita så var det raka vägen hem och ställa moppen och inte köra mer på minst den veckan. I hålan jag bodde kunde polisen kalla samman och lusläsa gatorna sedan i dagar efter. På den tiden hade polisen mera tid med sådant än i dag då brottsligheten är oerhört mycket högre. :wink:
När man hade lyckats smita var man kung i hålan lång tid framöver bland alla andra ungdomar.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

jonteking12 skrev:Fyfan var ute och åkte nyss var nära på att bli stoppad 2 gånger, jag har en aerox 00 urpluggad som för 70+( den går så fint) och först så åkte jag på en väg som brukar bara jäklans död och jag drog på i 65 för eh va fan liksom och så klart kommer polisen runt hörnet och drar igång blåljuset och den där signalen och jag gav ju full gas och såg han inte mer, sen när jag ska dra hem så möter jag polisen i korsing och som tur var det en annan polis och jag puttra förbi så snällt i 25 och sen drar jag på 70 och då står det en polis och stannar folk, som tur hade den polisen fullt upp med en annan mopedist så jag klara mig undan som tur :) det här var då min dag idag:)
hade jag varit som dej hade jag satt dit pluggarna ett tag tills dom inte känner igen dej längre ;)
Användarens profilbild
llu1201
Elmoped
Inlägg: 136
Blev medlem: 23 juni 2010, 23:01

Inlägg av llu1201 »

Vet inte om de här är offtopic men, om jag kör en trimmad 30 moppe som polisen känner igen. Om dom stoppar mig någon gång senare , kan jag då säga att mopeden varit stulen och att jag fick tillbaka mopeden trimmad utan att åka fast?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

nej...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Ser att ni snackar om att ha skylten på eller inte..
DET SPELAR INGEN ROLL OM DU HAR KVAR SKYLTEN OCH POLISEN SER DIG KÖRA TRIMMAT

Senaste moppen jag hade, var en trimmad speedfight. Jag körde den överallt, trots att jag bara är 14 år.
Polisen såg mig köra trimmat många gånger, skolan visste att jag körde moppe osv.

Fick brev från skolan och polisen 2 gånger, där det bara var information till mina föräldrar om att jag körde moped fastän jag inte fick.

I brevet från skolan stog det bla. : Polisen är informerad om dig och du är även polisanmäld.

Men det hände inget med mig ändå, eftersom polisen måste ta en på bar gärning.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

sefio skrev:Kör självklart utan skylt. och mina föräldrar gav upp på mig och mitt trimmande för ett bra tag sen.
låter precis som mig :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
JukkA*
Avstängd
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 april 2010, 01:40
Ort: ludvika

utan skyld

Inlägg av JukkA* »

jag kör utan skylt på allting och jag körde om snuten förut med min DT och dom bryr sig 0% :)
går som fan få mellan varv :)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Re: utan skyld

Inlägg av runners »

JukkA* skrev:jag kör utan skylt på allting och jag körde om snuten förut med min DT och dom bryr sig 0% :)
Polisen har inte alltid tid att bry sig i trafiken då de måste prioritera allvarligare brott före trafikbrott. Kanske de är på väg till något annat brott som de beordats köra till när du kommer farande fram på moppen? Men plötsligt en dag när du kör på moppen och känner dig trygg stoppar de dig, så var inte så säker.

Det är så här. När du kommer i hög hastighet på din moppe, låt oss säga över 70-km/h på en 50-sträcka eller 70-km/h på en 70 väg på en moped och polisen ser din framfart är det deras skyldighet att stoppa dig. I annat fall gör de tjänstefel som kan anmälas av medtrafikanter som noterar polisbilens nummer och de tjänstgörande poliserna kan få ordentligt på fan för detta.
Samma sak gäller om polisen stoppar dig och trots att din moppe är trimmad låter dig köra vidare så gör polisen ett ännu större tjänstefel. Om du efter att de släppt dig vidare på din trimmade moped skulle vurpa och skada dig och det kommer fram att polisen stoppat dig och låtit dig fara vidare trots vetskapen om att din moped är trimmad kan de enskilda polismännen få verkligt stora problem. Ännu värre är om du kör på någon annan oskyddad trafikant.

Det säkraste sättet att köra trimmat är att göra det med förnuft. Kör inte fortare än vad mopeden får gå och särskilt inte i trafikerade städer eller där du uppenbart riskerar att bli stoppad. Om du håller laglig hastighet bryr sig ofta inte polisen och dessutom misstänker de inte att din moppe är trimmad. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
lankan
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 7 juli 2009, 17:13

Inlägg av lankan »

karlssonlysekil skrev:Ser att ni snackar om att ha skylten på eller inte..
DET SPELAR INGEN ROLL OM DU HAR KVAR SKYLTEN OCH POLISEN SER DIG KÖRA TRIMMAT

Senaste moppen jag hade, var en trimmad speedfight. Jag körde den överallt, trots att jag bara är 14 år.
Polisen såg mig köra trimmat många gånger, skolan visste att jag körde moppe osv.

Fick brev från skolan och polisen 2 gånger, där det bara var information till mina föräldrar om att jag körde moped fastän jag inte fick.

I brevet från skolan stog det bla. : Polisen är informerad om dig och du är även polisanmäld.

Men det hände inget med mig ändå, eftersom polisen måste ta en på bar gärning.


skit snack! Du kan åka dit för både det ena och det andra. Bland annat för trimmning. Det är ju din moped så det är DU och jag säger det EN gång till DU! som har skyldighet att mopeden gör 52 km/h och inte en enda lite ynka kilometer över! Och om du säger att det var en kompis som körde åker du dit på. tillåtelse att köra trimmad moped. (vet dock inte om man kan skriva så). är mopeden skriven på ditt namn/dina föräldrars. och mopeden ses köras trimmad med skylt, utan att blivit stoppad. kan du åka på en hel del böter. MEN du kan lempet kan inte ryka för dig. Då du inte har "kört ett olovligt fordon". (detta är förståss också om du kört trimmadmoped med skylt och smitit.

[/b]
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

mopeden får visst vara trimmad bara den inte körs på allmän väg! endast inhängnat område såsom tävlingar eller egen mark..

om polisen sett någon köra med mopeden och kommer hem till dig och du blåljuger och säger att du inte har en aning om att någon vart ute och kört med den och tex säger att då måste någon ha stulit den och sedan ställt tillbaka den..

Då kan ju inte polisen ge dig böter för det!
Någon skulle ju tex kunnat tejpa en skylt så att den fick samma regnr som mitt..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
JOhan1
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 26 december 2009, 01:44
Ort: Norrland

Inlägg av JOhan1 »

Lånar tråden lite!

Om man har kört ifrån polisen med reg skylt och trimmad moped och dom kommer hem till dig. Vad är det bästa att säga då?
Om man säger att man lånat ut den till en kompis och så frågar dom Vem? Kan man säga "jag har glömt bort vem" då, eller blir det typ undanhållande av information blabla..?
Eller är det bäst att göra som bluerider nyss sa?

"om polisen sett någon köra med mopeden och kommer hem till dig och du blåljuger och säger att du inte har en aning om att någon vart ute och kört med den och tex säger att då måste någon ha stulit den och sedan ställt tillbaka den"

Vet nån mer om detta funkar? eller låter det för otrovärdeligt??
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

JOhan1 skrev:Lånar tråden lite!

Om man har kört ifrån polisen med reg skylt och trimmad moped och dom kommer hem till dig. Vad är det bästa att säga då?
Om man säger att man lånat ut den till en kompis och så frågar dom Vem? Kan man säga "jag har glömt bort vem" då, eller blir det typ undanhållande av information blabla..?
Eller är det bäst att göra som bluerider nyss sa?

"om polisen sett någon köra med mopeden och kommer hem till dig och du blåljuger och säger att du inte har en aning om att någon vart ute och kört med den och tex säger att då måste någon ha stulit den och sedan ställt tillbaka den"

Vet nån mer om detta funkar? eller låter det för otrovärdeligt??
Vill du inte åka dit för nått så är det de bästa sättet, att säga att du inte har en aning om nått!
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Om du råkar säga att du lånat ut mopeden till en annan, så kan du åka dit för "tillåtelse av olovlig körning". Men du behöver inte under några omständigheter säga till vem du lånat den :)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

karlssonlysekil skrev:
JOhan1 skrev:Lånar tråden lite!

Om man har kört ifrån polisen med reg skylt och trimmad moped och dom kommer hem till dig. Vad är det bästa att säga då?
Om man säger att man lånat ut den till en kompis och så frågar dom Vem? Kan man säga "jag har glömt bort vem" då, eller blir det typ undanhållande av information blabla..?
Eller är det bäst att göra som bluerider nyss sa?

"om polisen sett någon köra med mopeden och kommer hem till dig och du blåljuger och säger att du inte har en aning om att någon vart ute och kört med den och tex säger att då måste någon ha stulit den och sedan ställt tillbaka den"

Vet nån mer om detta funkar? eller låter det för otrovärdeligt??
Vill du inte åka dit för nått så är det de bästa sättet, att säga att du inte har en aning om nått!
det som är dåligt med att ha skylt är inte att polisen kan knacka på din dörr och slita iväg dig utan att polisen vet vart du bor så dom vet vart dom ska stå och vänta på dig

man kan säga att man lånat ut mopeden det är ju bara att säga att din kompis fick låna den och han sa att han skulle ta den på släp till crossbanan och du vill självklart inte säga vem det är
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev:
JOhan1 skrev:Lånar tråden lite!

Om man har kört ifrån polisen med reg skylt och trimmad moped och dom kommer hem till dig. Vad är det bästa att säga då?
Om man säger att man lånat ut den till en kompis och så frågar dom Vem? Kan man säga "jag har glömt bort vem" då, eller blir det typ undanhållande av information blabla..?
Eller är det bäst att göra som bluerider nyss sa?

"om polisen sett någon köra med mopeden och kommer hem till dig och du blåljuger och säger att du inte har en aning om att någon vart ute och kört med den och tex säger att då måste någon ha stulit den och sedan ställt tillbaka den"

Vet nån mer om detta funkar? eller låter det för otrovärdeligt??
Vill du inte åka dit för nått så är det de bästa sättet, att säga att du inte har en aning om nått!
det som är dåligt med att ha skylt är inte att polisen kan knacka på din dörr och slita iväg dig utan att polisen vet vart du bor så dom vet vart dom ska stå och vänta på dig

man kan säga att man lånat ut mopeden det är ju bara att säga att din kompis fick låna den och han sa att han skulle ta den på släp till crossbanan och du vill självklart inte säga vem det är
Han får väl fortfarande inte köra den varken på väg eller crossbana? Försäkringsbedrägeri i vilket fall, eftersom den är försäkrad som EU-moped men den är ju trimmad = försäkringsbedrägeri
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev:
JOhan1 skrev:Lånar tråden lite!

Om man har kört ifrån polisen med reg skylt och trimmad moped och dom kommer hem till dig. Vad är det bästa att säga då?
Om man säger att man lånat ut den till en kompis och så frågar dom Vem? Kan man säga "jag har glömt bort vem" då, eller blir det typ undanhållande av information blabla..?
Eller är det bäst att göra som bluerider nyss sa?

"om polisen sett någon köra med mopeden och kommer hem till dig och du blåljuger och säger att du inte har en aning om att någon vart ute och kört med den och tex säger att då måste någon ha stulit den och sedan ställt tillbaka den"

Vet nån mer om detta funkar? eller låter det för otrovärdeligt??
Vill du inte åka dit för nått så är det de bästa sättet, att säga att du inte har en aning om nått!
det som är dåligt med att ha skylt är inte att polisen kan knacka på din dörr och slita iväg dig utan att polisen vet vart du bor så dom vet vart dom ska stå och vänta på dig

man kan säga att man lånat ut mopeden det är ju bara att säga att din kompis fick låna den och han sa att han skulle ta den på släp till crossbanan och du vill självklart inte säga vem det är
Han får väl fortfarande inte köra den varken på väg eller crossbana? Försäkringsbedrägeri i vilket fall, eftersom den är försäkrad som EU-moped men den är ju trimmad = försäkringsbedrägeri
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

karlssonlysekil skrev:
fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev: Vill du inte åka dit för nått så är det de bästa sättet, att säga att du inte har en aning om nått!
det som är dåligt med att ha skylt är inte att polisen kan knacka på din dörr och slita iväg dig utan att polisen vet vart du bor så dom vet vart dom ska stå och vänta på dig

man kan säga att man lånat ut mopeden det är ju bara att säga att din kompis fick låna den och han sa att han skulle ta den på släp till crossbanan och du vill självklart inte säga vem det är
Han får väl fortfarande inte köra den varken på väg eller crossbana? Försäkringsbedrägeri i vilket fall, eftersom den är försäkrad som EU-moped men den är ju trimmad = försäkringsbedrägeri
det är ju inte försäkrings bedrägeri så länge han inte vill ha ut nåt på försökringen det är ju bara att säga att du/kompisen brukar ta bort strypningarna ibland/sätta dit effektrör/cylinder osv för att köra på crossbana/godkänt inhägnad ^^ och du får köra en trimmad moped på inhägnat område

och att då kompisen for ut på vägen har ju inte du med att göra men du behöver ju inte ha skorna bredvid dig å jackan på en galge om polisen kommer in till dig ^^
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

karlssonlysekil skrev:
fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev: Vill du inte åka dit för nått så är det de bästa sättet, att säga att du inte har en aning om nått!
det som är dåligt med att ha skylt är inte att polisen kan knacka på din dörr och slita iväg dig utan att polisen vet vart du bor så dom vet vart dom ska stå och vänta på dig

man kan säga att man lånat ut mopeden det är ju bara att säga att din kompis fick låna den och han sa att han skulle ta den på släp till crossbanan och du vill självklart inte säga vem det är
Han får väl fortfarande inte köra den varken på väg eller crossbana? Försäkringsbedrägeri i vilket fall, eftersom den är försäkrad som EU-moped men den är ju trimmad = försäkringsbedrägeri
Okey det är iof sant..
Lika bra att säga att man inte vet nått :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

mja men det låter ju troligare att man lånade ut den för nåt lagligt än att nån snodde den och stälde till baks den och ingen såg nåt ^^ ;O
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

fax110 skrev:mja men det låter ju troligare att man lånade ut den för nåt lagligt än att nån snodde den och stälde till baks den och ingen såg nåt ^^ ;O
Men de spelar ingen roll vad som låter troligt, för det skulle faktiskt kunna hända =)
Och polisen kan inte säga emot :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

att köra trimmad moppe på crossbana är lagligt, och inget försäkringsbedrägeri. mopeden är olaglig att framföra på allmän plats ifall den är trimmad, men den är fullt laglig på inhägnat område, tex crossbana!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

kallepalle skrev:att köra trimmad moppe på crossbana är lagligt, och inget försäkringsbedrägeri. mopeden är olaglig att framföra på allmän plats ifall den är trimmad, men den är fullt laglig på inhägnat område, tex crossbana!
Okey då hade jag fel =) höhö som vanligt
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

karlssonlysekil skrev:
fax110 skrev:mja men det låter ju troligare att man lånade ut den för nåt lagligt än att nån snodde den och stälde till baks den och ingen såg nåt ^^ ;O
Men de spelar ingen roll vad som låter troligt, för det skulle faktiskt kunna hända =)
Och polisen kan inte säga emot :D
mjo men som sagt vet polisen vart du bor så kan dom hålla ögonen öppna så det är igentligen kört om dom ser dig fara ut å köra igen
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev:
fax110 skrev:mja men det låter ju troligare att man lånade ut den för nåt lagligt än att nån snodde den och stälde till baks den och ingen såg nåt ^^ ;O
Men de spelar ingen roll vad som låter troligt, för det skulle faktiskt kunna hända =)
Och polisen kan inte säga emot :D
mjo men som sagt vet polisen vart du bor så kan dom hålla ögonen öppna så det är igentligen kört om dom ser dig fara ut å köra igen
Då går du ut i garaget och gör moppen original, tills dom stoppar dig så ser de att moppen är original, sen kan du sätta på trimmet igen och då skiter dom i dig om du kör i lagom hastighet när du möter dom :)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

fax110 skrev:
karlssonlysekil skrev:
fax110 skrev:mja men det låter ju troligare att man lånade ut den för nåt lagligt än att nån snodde den och stälde till baks den och ingen såg nåt ^^ ;O
Men de spelar ingen roll vad som låter troligt, för det skulle faktiskt kunna hända =)
Och polisen kan inte säga emot :D
mjo men som sagt vet polisen vart du bor så kan dom hålla ögonen öppna så det är igentligen kört om dom ser dig fara ut å köra igen
Då går du ut i garaget och gör moppen original, tills dom stoppar dig så ser de att moppen är original, sen kan du sätta på trimmet igen och då skiter dom i dig om du kör i lagom hastighet när du möter dom :)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Skriv svar