Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Tro mig. De är AM6 låda här också Fast man har satt växlarna lite tätare.. = Eliminerat frilägen mellan alla växlar Nu är de bara mellan 5an o 6an på denna.. Skruvar du ner den så är den likadan innutiderbimannen skrev:bra info men växellådan är väl inte AM6. AM6 har ju friläge mellan alla växlar men cpi har bara mellan 5 och 6
Sant..! Men tänk på de positiva! Alla andra problem trådar elimineras om CPI SM / SX då dom frågorna ställs här! Dessutom blir de lättare att hitta frågor o svar kring sin moppe! =)Frukt Soda skrev:schysst tråd med bra info grabben men om alla ska göra en tråd om sin moppe så blir det alldeles för många
alla vxl-lådor har friläge mellan alla växlarna. det är bara mer eller mindre. dock det enda som märks av på AM6 är mellan just 5-6. men vet du varför? för att lådan inte är konstruerad för att 6:an ska gå i när du kör i 50 km/h den är konstruerad för att 6:an ska gå i när du kör 65+derbimannen skrev:bra info men växellådan är väl inte AM6. AM6 har ju friläge mellan alla växlar men cpi har bara mellan 5 och 6
Jahaaaaa! Då vet man! =D Tack så fett mkt du =D! Jo ja märkte de..kallepalle skrev:alla vxl-lådor har friläge mellan alla växlarna. det är bara mer eller mindre. dock det enda som märks av på AM6 är mellan just 5-6. men vet du varför? för att lådan inte är konstruerad för att 6:an ska gå i när du kör i 50 km/h den är konstruerad för att 6:an ska gå i när du kör 65+derbimannen skrev:bra info men växellådan är väl inte AM6. AM6 har ju friläge mellan alla växlar men cpi har bara mellan 5 och 6
så när man trimmar märker man inte av något.
ah okey. För de harklande ljudet ee typ som om 2 växellåds drev skulle skrapa mot varandra.. Men ajja! Tack för svar SKa fylla på lite i trådens första inlägg ;Dkallepalle skrev:har gjort så för mig grymt många ggr när jag krypkört. inte märkt något iaf.
Tjena igen! Ville bara säga att när ja "krypkörde" igår.. O växlade upp hela tiden, så ja hade 6ans växel i o la i 20 km/h så fick jag ett friläge iprincip mellan alla växlar!derbimannen skrev:bra info men växellådan är väl inte AM6. AM6 har ju friläge mellan alla växlar men cpi har bara mellan 5 och 6
Till lagt!meanzick skrev:Skriv gärna med cirka pris på dem olika modellerna
Bra tråd!
cpi är lite speciell, men ändå såpass vanlig att den är värd en tråd imo.
Ingen vanlig Derbi/Rieju eller vad man säger.
Absolut INTE! mätte 4-5 gånger om o om igen för ja trodde inte på de.. sen mätte ja min 19 förgasare om ja kanske kollat fel på skjut måttet.. sen mätte ja förgasaren igen.. o nejdu.. De va 18,5 förgasare när ja kollade..Frukt Soda skrev:Då har du nog mätt fel kära dug-ounze skrev:Va utte o pillade me moppen. Mätte upp original förgasaren till 18,5 :S Visst är de positivt... Man kan köra 70cc på de. Men de va fanimej en rejäl original förgasare! =)
Vart ska man annars mäta? Jag satte i skjutmåttet o mätte så långt in i insugs anslutningen vid den minsta punkten.. Där fick ja den till 18,5.. Längst ut fick ja den till 20mm.. Men man mäter den vid den minsta punkten. Samt återförsäljaren sa också att de va antingen 18 eller 19mm när han mätte på en han lagade.. Så enkelt är de bara.. Fråga era vänner me CPI SM o mät själva..kallepalle skrev:jag hoppas att du inte mätte längst ut på insugsanslutningen eller luftburksanslutningen?
Coolt.. ögonmått då va? Jag har en CPI SM... Jag har meckat me den.. Så ja tror ja vet liiiite bättre =) Palla att ens sätta emotderbimannen skrev:min kompis cpi sm 09 har 16mm förgasare.
Kontrollerade med en 19 areche förgasare.. Varför kan de inte vara de? Är de för att "Derbi DRD är den bästa moppen o har störst förgasare" som ja hört folk säga eller vaddå?Derbi_senda93 skrev:Cpi har inte 18mm förgasare, bara så du vet. Ditt skjutmått måste varit skevt eller nåtg-ounze skrev:Coolt.. ögonmått då va? Jag har en CPI SM... Jag har meckat me den.. Så ja tror ja vet liiiite bättre =) Palla att ens sätta emotderbimannen skrev:min kompis cpi sm 09 har 16mm förgasare.
Nej. Du säger ju att det är AM6 på cpi förutom cylinder typ, eller hur?g-ounze skrev:Kontrollerade med en 19 areche förgasare.. Varför kan de inte vara de? Är de för att "Derbi DRD är den bästa moppen o har störst förgasare" som ja hört folk säga eller vaddå?Derbi_senda93 skrev:Cpi har inte 18mm förgasare, bara så du vet. Ditt skjutmått måste varit skevt eller nåtg-ounze skrev: Coolt.. ögonmått då va? Jag har en CPI SM... Jag har meckat me den.. Så ja tror ja vet liiiite bättre =) Palla att ens sätta emot
Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!Derbi_senda93 skrev:Nej. Du säger ju att det är AM6 på cpi förutom cylinder typ, eller hur?g-ounze skrev:Kontrollerade med en 19 areche förgasare.. Varför kan de inte vara de? Är de för att "Derbi DRD är den bästa moppen o har störst förgasare" som ja hört folk säga eller vaddå?Derbi_senda93 skrev: Cpi har inte 18mm förgasare, bara så du vet. Ditt skjutmått måste varit skevt eller nåt
Så bra. men eftersom resten måste vara AM6 då, som vi var överens om, så är förgasaren 16mm eftersom Rieju rrx har 16mm original och det är ju AM6. hur går det ihop ?g-ounze skrev:Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!Derbi_senda93 skrev:Nej. Du säger ju att det är AM6 på cpi förutom cylinder typ, eller hur?g-ounze skrev: Kontrollerade med en 19 areche förgasare.. Varför kan de inte vara de? Är de för att "Derbi DRD är den bästa moppen o har störst förgasare" som ja hört folk säga eller vaddå?
Om jag har Derbi koppling och Rieju RRX inte har de?Derbi_senda93 skrev:Så bra. men eftersom resten måste vara AM6 då, som vi var överens om, så är förgasaren 16mm eftersom Rieju rrx har 16mm original och det är ju AM6. hur går det ihop ?g-ounze skrev:Yes.. o kopplingen.. Derbi style... Ja kan t.ex starta i växel som en Derbi.. o har prestandan som en Rieju.. Ja drar en Rieu Drac me underliggande kundo rör o drevning (en av dom rappaste i stan) då min bara är urpluggad.. O tro mig.. Den Riejun är sjuk den också!Derbi_senda93 skrev: Nej. Du säger ju att det är AM6 på cpi förutom cylinder typ, eller hur?
Ajja.. De är 18,5 förgasare... 1 mm större än min runner förgasare..Derbi_senda93 skrev:jag menar förgasaren, det är en 16mm. Den skulle drunkna om det va en 18,5mm. Men skitsamma,g-ounze skrev:Om jag har Derbi koppling och Rieju RRX inte har de?
Min är 18-19 förgasare.. Så enkelt är de bara.. Varför har folk svårt att tro på de?
Mikuni 18,5a typ och 72,5 munstycke..!
Kör på de (y)g-ounze skrev:Ajja.. De är 18,5 förgasare... 1 mm större än min runner förgasare..Derbi_senda93 skrev:jag menar förgasaren, det är en 16mm. Den skulle drunkna om det va en 18,5mm. Men skitsamma,g-ounze skrev:Om jag har Derbi koppling och Rieju RRX inte har de?
Min är 18-19 förgasare.. Så enkelt är de bara.. Varför har folk svårt att tro på de?
Mikuni 18,5a typ och 72,5 munstycke..!
Hur kommer det sig inte att Derbi drd inte drunknar då?Derbi_senda93 skrev:jag menar förgasaren, det är en 16mm. Den skulle drunkna om det va en 18,5mm. Men skitsamma,g-ounze skrev:Om jag har Derbi koppling och Rieju RRX inte har de?
Min är 18-19 förgasare.. Så enkelt är de bara.. Varför har folk svårt att tro på de?
Mikuni 18,5a typ och 72,5 munstycke..!