3% räcker gott och väljperss10 skrev:Hej tack för ett snabbt svar.
Som du så har jag också dragit samma slutsats om första kolven.
Men den andra förstår jag inte.
Jag är nästan säker på att jag hade pilen på kolven frammåt mot avgasporten för jag reagerade på för att öppningarna på kolringarna också var frammåt men något åt sidorna. Vilket känndes underligt.
Jag använder en sepearat oljesmörjning vilket skulle kunna vara problemet men jag vet inte hur jag ska kollla det. Vad som är säkert i alla fall är att jag kommer att köra blanda olja själv efter kolvbyte och då köra 3-4%.
Detta gjorde jag inte ens på crossen. En kolv behöver enligt mig endast hettas upp och sedan svalna av och sedan kan man köra någorlunda normalt, givetvis med extra smörjning i början. Det finns crossförare som byter kolv mellan två heat ifall crossen inte är fullt pigg och dom hinner definitivt inte köra in den 1 h. Och det är trimmade maskiner...kör in nya kolvringar i 1 h
Har du ställt upp oljepumpen att ge mer olja? Om inte - så har du troligtvis felet där.jperss10 skrev:Hej tack för ett snabbt svar.
Som du så har jag också dragit samma slutsats om första kolven.
Men den andra förstår jag inte.
Jag är nästan säker på att jag hade pilen på kolven frammåt mot avgasporten för jag reagerade på för att öppningarna på kolringarna också var frammåt men något åt sidorna. Vilket känndes underligt.
Jag använder en sepearat oljesmörjning vilket skulle kunna vara problemet men jag vet inte hur jag ska kollla det. Vad som är säkert i alla fall är att jag kommer att köra blanda olja själv efter kolvbyte och då köra 3-4%.
Nej och Nej. Inkörning 1timme på kolvring? Haha, bra skämt!beckvall skrev:blanda diräkt i tanken. kör in nya kolvringar i 1 h
Åter igen tack för ett bra svar(vilket inte alltid är lätt att få i dom här forumen).Har du ställt upp oljepumpen att ge mer olja?
Från gashandtget går en gaswire. Den wiren delar på sig efter ett tag. Den ena delen går till förgasaren och den andra går till oljepumpen. Tar du bort oljepumpskåpan så kommer du se att wiren sitter fast i en arm. Armen styr hur mycket olja motorn ska få.jperss10 skrev:Åter igen tack för ett bra svar(vilket inte alltid är lätt att få i dom här forumen).Har du ställt upp oljepumpen att ge mer olja?
Frågan är hur jag gör detta? Finns det något riktvärde på hur många sekunder mellan droppar eller likande? Vet du var jag kan hittar mer info om detta?
Som sagt så blir det en del frågor, men jag är väldigt intresserad av att lära mig detta grundligt.
Nu var det iförsig bara kolv han bytte men klart man måste köra in och byta munstycke!beckvall skrev:jajajaj jävla 08or!!!!!!! förhelvete att köra in maskinerna annars så går dom sönder! bara att inse....
nej vet ni något kul??! man tar en ny cylinder och ett trim rör och en obestyckad förgasare och sen gasar man fult i 15 min = den håller 1 vecka fuckon!
Ah, vilka jävla fuckon vi är för att vi vet mer än dig.beckvall skrev:jajajaj jävla 08or!!!!!!! förhelvete att köra in maskinerna annars så går dom sönder! bara att inse....
nej vet ni något kul??! man tar en ny cylinder och ett trim rör och en obestyckad förgasare och sen gasar man fult i 15 min = den håller 1 vecka fuckon!
Moget......och jag är definitivt ingen 08.jajajaj jävla 08or!!!!!!! förhelvete att köra in maskinerna annars så går dom sönder! bara att inse....
nej vet ni något kul??! man tar en ny cylinder och ett trim rör och en obestyckad förgasare och sen gasar man fult i 15 min = den håller 1 vecka fuckon!