Klistrade trådar bra eller dåligt?

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Klistrade trådar bra eller dåligt?

Inlägg av runners »

Är det fler än jag som irriteras över de specifika klistrade trådarna?
-Många gånger när man skriver där får man inte svar, plötsligt kommer någon annan och ställer en fråga efter mitt inlägg. Sedan faller det inlägg man skrivit bort i vimlet bland de andra.

En del gånger ställs frågor utanför de låsta trådarna och sedan leds frågeställarens problematik med moppen in på område som behandlas av de klistrade trådarna och då får man inte diskutera problemet där längre utan frågan ska ställas på nytt i de låsta trådarna.

Vad tycker ni? :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
O-W
Workz 07
Inlägg: 491
Blev medlem: 30 maj 2008, 17:14
Ort: stockholm

Inlägg av O-W »

tycker som du. får typ alldrig svar och gör man en ny så låses den direkt :(
Honkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 19 juli 2009, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Honkan »

Jo, lite småirriterande men bra att ha. Om du vill ha hjälp och inte får något svar på dom klistrade trådarna så skicka ett PM till någon kunnig och fråga om hjälp.
Vi har Rab, vad fan har ni?!
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Inlägg: 802
Blev medlem: 29 april 2009, 12:01
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

jag tycke precis som dig när man frågat en fråga sen kommer en annan och frågar en annan sak och då ser ingen den frågan som ställdes innan men kan också vara bra på ett sett att ha klistrade trådar dels kan man kanske få ett svar på sin fråga om man tittar på gamla frågor där så är det lätt att hitta informationen för allt ligger på ett ställe men vet inte vad som är bäst igentligen :wink:
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Men kanske är det för många enskilda trådar, som t ex en på cylinder, en på variator osv. De kanske borde slås samman i större avdelningar kanske? Som det är nu tycker jag att i bland problematiken i bland överlappar (eller hur jag nu ska förklara?).
Man ställer en fråga om vad felet kan vara på motorn på en lös tråd. Någon säger att det kan bero på munstycket är för litet. Jag säger okej, sedan frågar jag på munstycke tråden, om jag får svar så säger någon att problemet kan vara variatorn, jag säger okej. så frågar jag på variatortråden och får svar om att det kan vara munstycket och så kan man hålla på hur länge som helst. :D
Men kanske om trådarna slagits samman i större avdelningar kanske sådana problem kunnat undvikas? :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

jo, men slår man ihop så kommer ju massa posta där och skriver man något kommer det komma massa andra som frågar andra saker...

man skulle kanske lagt in en munstyckestråd i tex Derbi en i Rieju osv och en för kinamoppar eller något... då blir ju risken mindre att någon skriver efter att du frågat något så att du inte får hjälp
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Honkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 19 juli 2009, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Honkan »

runners skrev:Men kanske är det för många enskilda trådar, som t ex en på cylinder, en på variator osv. De kanske borde slås samman i större avdelningar kanske? Som det är nu tycker jag att i bland problematiken i bland överlappar (eller hur jag nu ska förklara?).
Man ställer en fråga om vad felet kan vara på motorn på en lös tråd. Någon säger att det kan bero på munstycket är för litet. Jag säger okej, sedan frågar jag på munstycke tråden, om jag får svar så säger någon att problemet kan vara variatorn, jag säger okej. så frågar jag på variatortråden och får svar om att det kan vara munstycket och så kan man hålla på hur länge som helst. :D
Men kanske om trådarna slagits samman i större avdelningar kanske sådana problem kunnat undvikas? :wink:
Bra idé!

Större avdelningar där man kan få en "diagnos" vad det kan vara för fel sedan att man vänder sig till tråden där felet passar in i. Kanske "Vad är det för fel på min moped-tråden" kanske den kan heta, där man kan diskutera sitt problem och sedan att man går till dom här klistrade trådarna för att slippa alla enskilda trådar.

Men tycker PM (privatmeddelande) är jävligt underskattat. Jag har fått mycket hjälp med min moppe när jag har skicka pm till personer som jag tror kommer förstå mitt problem, finns oerhört många moppedårar här inne som kan det mesta, så glöm inte att PM finns :)

Samma sak med chatten, där finns det också många skickliga personer som kan förklara vad det kan vara för fel eller om du behöver hjälp med något.
Senast redigerad av Honkan den 22 september 2009, 13:29, redigerad totalt 2 gång.
Vi har Rab, vad fan har ni?!
GrodaeN3
Avstängd
Inlägg: 161
Blev medlem: 20 juni 2009, 21:08

Inlägg av GrodaeN3 »

bluerider94 skrev:jo, men slår man ihop så kommer ju massa posta där och skriver man något kommer det komma massa andra som frågar andra saker...

man skulle kanske lagt in en munstyckestråd i tex Derbi en i Rieju osv och en för kinamoppar eller något... då blir ju risken mindre att någon skriver efter att du frågat något så att du inte får hjälp
Jag är galen .. vad mer kan man säga ..*
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Något som vi faktiskt kanske kan ordna upp det lite med vore ju faktiskt en ny forumsdel som heter just felsökning. Skulle ju eliminera det problemet och då när man fått vad felet är kan man gå vidare till nästa del. Ska höra med resterande crew/mod tycker om det. Personligen försöker jag att svara på frågorna i de klistrade trådarna men jag är ju mest inne på cross/motard så det där problemet med variator har ju inte jag så stor kontakt med faktiskt :/ Men ska se vad vi kan komma fram till :) Flyttar denna till Förslag - Feedback - Förbättringar
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Problemet med samlingstrådar = få som vill svara. Anledning = SKITLATA medlemmar som inte vill hjälpa till.

Att slå samman trådar tycker jag själv inte är så överdrivet smart för då blir de fler ämnen att hålla koll på på samma ställe.

Antingen ska de vara samlingstrådar, eller så gör man noggrannare forumsdelar där man får posta egna trådar efter ämne...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar