SÅ trött på pensionärer

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

GuZt4v skrev:
Piitus96 skrev:Cirka 2 månader före jag fick kort, så åkte jag alltid med min polare (1 år äldreo har kort) för o fiska, o snabbaste sättet för han att ta sig till mig är att köra på en cykelstig i cirka 50 m innan han kmr till vägen som leder bort till mig. Men iaf, så har han nyss lämnat av mig för att dra hem o käka, o en halvtimme senare när han kmr tillbaka så sa han att en familj längre upp på gatan vars barn som satt mitt på gatan, så min polare hade kört lite fort mot han för att skrämmas o få han att flytta på sig, så grabben blev ju räd o stack intill trottoaren, o min polare vinkade lite lätt tbx som i att "det är lugnt". Iaf nästa dag, så hade han kört hem för at käka (igen), o då på väg hem så hade Farfar till den ungen sprungit ut på vägen o försökt smälla till honom i huvudet, så självklart blev man arg på gubben som hade kunnat få han att krocka. Cirka 5 minuter efter de att han berättat, så stack vi för att fiska, o DÅ så sticker FARSAN ut på vägen o försöker smälla till mig i skallen, han va cirka 5 cm från min hjälm. Fattar mig inte på dessa, klart att de blir lite sura för att han skrämde deras grabb, men han tutade o allt på han för att få honom att flytta på sig, men att försöka få mopedister att krocka, de e fan ta mig bara efterblivet....
man blir bara så förbannat trött på idioter som de...
(dock så bor jag i en liten by där ingen bryr sig ett skit mer än en 40-50årig kärring som klagade när vi körde fyrhjuling på en åker med snowracer bakom... iaf de blev tyst när vi började skicka grus med mopparna på hennes rutor :roll: (vet att de var omoget men hon är dum i huvudet!)

en annan gång kommer jag o polare på en grusväg o möter ett par hästar... jag kommer sakta o kör lugnt tills en häst hoppar till o de skriker på mej att jag är dum i huvudet så får cp ryck o illvarvar (med orginalrör) o slänger i kopplingen så de sprutar grus o min polare lika dant då de försökte blocka vägen för honom även då vi kom på tomgång o körde sakta som faan så långt ifrån vi kunde..... vet också att de var omoget men ibland för de vara nog! jag kör inte fuckokörning annars (om jag inte får cp ryck eller är ute på egna vägar o vet att jag får köra dampigt ....
fyfan det är sånna som du som får folk att hata mopeder...
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

streamjr skrev:
GuZt4v skrev:
Piitus96 skrev:Cirka 2 månader före jag fick kort, så åkte jag alltid med min polare (1 år äldreo har kort) för o fiska, o snabbaste sättet för han att ta sig till mig är att köra på en cykelstig i cirka 50 m innan han kmr till vägen som leder bort till mig. Men iaf, så har han nyss lämnat av mig för att dra hem o käka, o en halvtimme senare när han kmr tillbaka så sa han att en familj längre upp på gatan vars barn som satt mitt på gatan, så min polare hade kört lite fort mot han för att skrämmas o få han att flytta på sig, så grabben blev ju räd o stack intill trottoaren, o min polare vinkade lite lätt tbx som i att "det är lugnt". Iaf nästa dag, så hade han kört hem för at käka (igen), o då på väg hem så hade Farfar till den ungen sprungit ut på vägen o försökt smälla till honom i huvudet, så självklart blev man arg på gubben som hade kunnat få han att krocka. Cirka 5 minuter efter de att han berättat, så stack vi för att fiska, o DÅ så sticker FARSAN ut på vägen o försöker smälla till mig i skallen, han va cirka 5 cm från min hjälm. Fattar mig inte på dessa, klart att de blir lite sura för att han skrämde deras grabb, men han tutade o allt på han för att få honom att flytta på sig, men att försöka få mopedister att krocka, de e fan ta mig bara efterblivet....
man blir bara så förbannat trött på idioter som de...
(dock så bor jag i en liten by där ingen bryr sig ett skit mer än en 40-50årig kärring som klagade när vi körde fyrhjuling på en åker med snowracer bakom... iaf de blev tyst när vi började skicka grus med mopparna på hennes rutor :roll: (vet att de var omoget men hon är dum i huvudet!)

en annan gång kommer jag o polare på en grusväg o möter ett par hästar... jag kommer sakta o kör lugnt tills en häst hoppar till o de skriker på mej att jag är dum i huvudet så får cp ryck o illvarvar (med orginalrör) o slänger i kopplingen så de sprutar grus o min polare lika dant då de försökte blocka vägen för honom även då vi kom på tomgång o körde sakta som faan så långt ifrån vi kunde..... vet också att de var omoget men ibland för de vara nog! jag kör inte fuckokörning annars (om jag inte får cp ryck eller är ute på egna vägar o vet att jag får köra dampigt ....
fyfan det är sånna som du som får folk att hata mopeder...

Och enligt mig är det du som är en jävla idiot. Så gör man bara inte. Hade det varit jag och mött ett par hästar på en väg, och jag antar att den vägen var gaska smal, hade jag saktat ner, stängt av moppen och rullat förbi i rätt fart. Eller bara väntat tills de passerat en bit. Hästar blir lätt rädda. Men bara för att de blir arga på dig behöver du inte få nåt jävla ryck.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

streamjr skrev:
GuZt4v skrev:
Piitus96 skrev:Cirka 2 månader före jag fick kort, så åkte jag alltid med min polare (1 år äldreo har kort) för o fiska, o snabbaste sättet för han att ta sig till mig är att köra på en cykelstig i cirka 50 m innan han kmr till vägen som leder bort till mig. Men iaf, så har han nyss lämnat av mig för att dra hem o käka, o en halvtimme senare när han kmr tillbaka så sa han att en familj längre upp på gatan vars barn som satt mitt på gatan, så min polare hade kört lite fort mot han för att skrämmas o få han att flytta på sig, så grabben blev ju räd o stack intill trottoaren, o min polare vinkade lite lätt tbx som i att "det är lugnt". Iaf nästa dag, så hade han kört hem för at käka (igen), o då på väg hem så hade Farfar till den ungen sprungit ut på vägen o försökt smälla till honom i huvudet, så självklart blev man arg på gubben som hade kunnat få han att krocka. Cirka 5 minuter efter de att han berättat, så stack vi för att fiska, o DÅ så sticker FARSAN ut på vägen o försöker smälla till mig i skallen, han va cirka 5 cm från min hjälm. Fattar mig inte på dessa, klart att de blir lite sura för att han skrämde deras grabb, men han tutade o allt på han för att få honom att flytta på sig, men att försöka få mopedister att krocka, de e fan ta mig bara efterblivet....
man blir bara så förbannat trött på idioter som de...
(dock så bor jag i en liten by där ingen bryr sig ett skit mer än en 40-50årig kärring som klagade när vi körde fyrhjuling på en åker med snowracer bakom... iaf de blev tyst när vi började skicka grus med mopparna på hennes rutor :roll: (vet att de var omoget men hon är dum i huvudet!)

en annan gång kommer jag o polare på en grusväg o möter ett par hästar... jag kommer sakta o kör lugnt tills en häst hoppar till o de skriker på mej att jag är dum i huvudet så får cp ryck o illvarvar (med orginalrör) o slänger i kopplingen så de sprutar grus o min polare lika dant då de försökte blocka vägen för honom även då vi kom på tomgång o körde sakta som faan så långt ifrån vi kunde..... vet också att de var omoget men ibland för de vara nog! jag kör inte fuckokörning annars (om jag inte får cp ryck eller är ute på egna vägar o vet att jag får köra dampigt ....
fyfan det är sånna som du som får folk att hata mopeder...
Rätt so omoget att få cp ryck när du skrämmer en häst o de sedan blir sura, för då stänger man av moppen, inte gasar som satan
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

Piitus96 skrev:
streamjr skrev:
GuZt4v skrev: man blir bara så förbannat trött på idioter som de...
(dock så bor jag i en liten by där ingen bryr sig ett skit mer än en 40-50årig kärring som klagade när vi körde fyrhjuling på en åker med snowracer bakom... iaf de blev tyst när vi började skicka grus med mopparna på hennes rutor :roll: (vet att de var omoget men hon är dum i huvudet!)

en annan gång kommer jag o polare på en grusväg o möter ett par hästar... jag kommer sakta o kör lugnt tills en häst hoppar till o de skriker på mej att jag är dum i huvudet så får cp ryck o illvarvar (med orginalrör) o slänger i kopplingen så de sprutar grus o min polare lika dant då de försökte blocka vägen för honom även då vi kom på tomgång o körde sakta som faan så långt ifrån vi kunde..... vet också att de var omoget men ibland för de vara nog! jag kör inte fuckokörning annars (om jag inte får cp ryck eller är ute på egna vägar o vet att jag får köra dampigt ....
fyfan det är sånna som du som får folk att hata mopeder...
Rätt so omoget att få cp ryck när du skrämmer en häst o de sedan blir sura, för då stänger man av moppen, inte gasar som satan
att skrämma hästar är nog det mest omogna man kan göra för man vet aldrig vad som kan hända och det finns en risk att dom stegrar och ryttarn ramlar av och gör sig illa.
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Åkte på cykelbanan idag med min 30 moped, i cirka 35 km/h. När jag åker på cykelbanan och är cirka 5-10 meter ifrån ett par runt 55 år gamla, så tar gubben fram paraplyet och börjar vifta med det. Tänkte vad i helvete håller han på med och drog fingret sen full gas iväg i kanske 70 km/h :-)
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

streamjr skrev:
Piitus96 skrev:
streamjr skrev: fyfan det är sånna som du som får folk att hata mopeder...
Rätt so omoget att få cp ryck när du skrämmer en häst o de sedan blir sura, för då stänger man av moppen, inte gasar som satan
att skrämma hästar är nog det mest omogna man kan göra för man vet aldrig vad som kan hända och det finns en risk att dom stegrar och ryttarn ramlar av och gör sig illa.
jo jag vet att de va dumt men va faan hade ni gjort om en stor satans häst gick bakut precis bredvid dej när du försöker tat lugnt o de blir förbannade på de? ni må tycka de var omoget men om jag hade sagt mitt skulle inte hästar få framföras på allmän väg :roll: skämt åsido men iaf vet att de var dumt men fårsmått panik o ville ej ha en häst över mej....
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Själv har jag bara stött på et par sånna där fundamentalistkärringar och sånt som tror att man kommer till helvetet om man pissar på almän plats och tror att kasta sten på moppepojkar är en bra gärning.

nä, men jag "gillar" pensionärer då de altid är vänliga och glada :)

brukar hjälpa bära kassar och grejjer och hjälpa pensionärer och äldre allmänt men en del är störda i huvudet!


för kanske en månad sen var det en började hutta med näven och såg arg ut när jag åkte på cyckelbana med ciaoen.

vände och stannade och frågade snällt vad som var fel. jag fick ju självklart inte åka där.

förklarade snällt att man får åka med äldre moppar på vissa cykelbanor och att jag tyckte att det var dumt att ge sig ut på vägen och vingla utan lysen. hon lugnade då ner sig och typ några dagar efter så var det på samma väl och då vinkade hon istället ;)


inte alltid bäst att sparka ner dom och spotta dom i ansiktet. lite vänlighet och information brukar göra susen ;)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

[spoiler]
GuZt4v skrev:
streamjr skrev:
Piitus96 skrev: Rätt so omoget att få cp ryck när du skrämmer en häst o de sedan blir sura, för då stänger man av moppen, inte gasar som satan
att skrämma hästar är nog det mest omogna man kan göra för man vet aldrig vad som kan hända och det finns en risk att dom stegrar och ryttarn ramlar av och gör sig illa.
jo jag vet att de va dumt men va faan hade ni gjort om en stor satans häst gick bakut precis bredvid dej när du försöker tat lugnt o de blir förbannade på de? ni må tycka de var omoget men om jag hade sagt mitt skulle inte hästar få framföras på allmän väg :roll: skämt åsido men iaf vet att de var dumt men fårsmått panik o ville ej ha en häst över mej....
[/spoiler]

jag hade stängt av moppen och väntat tills dom gått förbi så att hästen inte hade blivit rädd, som man behandlar andra blir man själv behandlad och de märker man ganska snabbt om det helt plötsligt blir mycket poliser i ditt område.
Senast redigerad av streamjr den 26 april 2012, 21:32, redigerad totalt 1 gånger.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

PKAYY, bra gärning du gör, gamla pensionärer är rätt trevliga o glada :wink:
man ska försöka vara snälla emot dem, o sedan om de inte lyssnar så skit i dem. om det nu inte är störda som vissa har skrivit här!
8)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

precis! döm individen istället för åldersgruppen.
Skriv svar